کد خبر : 224860 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

4 شوخی ممنوع با همسر

4 شوخی ممنوع با همسر متأسفانه برخی رفتارها فقط ظاهرشان شبیه شوخی است اما در صورت تکرار و با گذر زمان، شادی و گرمی خانه را کم رنگ می کند. برخی موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر از جانب همسران رعایت نشود، روابط زناشویی را تخریب می …

4 شوخی ممنوع با همسر

4 شوخی ممنوع با همسر

متأسفانه برخی رفتارها فقط ظاهرشان شبیه شوخی است اما در صورت تکرار و با گذر زمان، شادی و گرمی خانه را کم رنگ می کند. برخی موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر از جانب همسران رعایت نشود، روابط زناشویی را تخریب می کند.

در شوخی با همسرتان هرگز از کلمه طلاق استفاده نکنید

به نظر یک روان شناس، یکی از این موارد استفاده مکرر از واژه «طلاق» است. مثلاً در پاسخ همسرمان زمانی که با شوخی می پرسد « اگر یک ماه آشپزی نکنم، چه کار می کنی؟ » اصلاً صحیح نیست که با شوخی بگوییم «طلاقت می دهم»، چون ممکن است او را ناراحت کنیم و در برابر همین یک شوخی ساده، با جنجال مواجه شویم.

حتی در زمان شوخی هم به همسرتان بی جنبه نگویید

عواطف زن و مرد با یکدیگر متفاوت است و هیچ کدام از ما حق نداریم در برابر ناراحتی دیگران لفظ «بی جنبه» را به کار ببریم. در واقع، گاهی با یک حرف ساده زمینه استرس و اضطراب همسرمان را فراهم می کنیم و اصلاً اهمیتی نمی دهیم که ته مانده های همین دلخوری می تواند موجبات شکل گیری سایر اختلاف ها را فراهم کند. البته نباید یک شوخی کوچک همه چیز را به هم بریزد اما تکرار و عادت به این نوع از شوخی ها، می تواند زندگی زناشویی را سرد کند.

در شوخی های زناشویی پای زن دوم را هرگز وسط نکشید

گاهی برخی مردها در پاسخ به این که « چرا اینقدر دیر آمدی؟ » می گویند « خانه زن دومم بودم » و با خود فکر می کنند که شوخی بسیار جالب و شیرینی با همسرشان داشته اند. در حالی که تکرار جملاتی با این مضمون می تواند ناخودآگاه زن را به احتمال خیانت سوق دهد و پس از مدتی جای خود را به اضطراب، ترس از جدایی و بهانه گیری بدهد. یا این که مرد با کوچک ترین مشکل کاری به همسرش می گوید «همین امروز و فرداست که با مأمور بیایند دنبالم» و خودش می خندد. اما نمی داند که همین یک شوخی ساده چقدر می تواند برای محیط خانه استرس آور باشد.

در شوخی با همسرتان فحش و تمسخر ممنوع است

همچنین شوخی های تمسخرآمیز و حاوی فحش نیز اصلاً برای روابط زناشویی گرم، مناسب نیست، چون ممکن است پس از مدتی حرمت ها را از میان ببرد. مثلاً وقتی زن به همسرش می گوید «اگر مشکلی برایمان پیش آمد، پدرم کمکمان می کند» مرد نباید با شوخی بگوید «پدرت از پس اقساط خودش برنمی آید»، چون این قبیل حرف ها به احساس حقارت، دلخوری و کاهش اعتماد به نفس منجر می شود. علاوه بر این، تمسخر قد، هیکل و لهجه همسر ممکن است در ظاهر حکم شوخی را داشته باشد اما روی تمایل او به ادامه روابط زناشویی تأثیر زیادی می گذارد و ممکن است باعث شود فردی که مورد شوخی قرار گرفته در لاک خود فرو رود و حتی علایم افسردگی را بروز دهد. در واقع، هیچ چیزی نمی تواند به اندازه ابراز محبت و شوخی های دوستانه و عاشقانه، موجب استحکام زندگی مشترک شود.

4/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : اسلاید ، روابط عاشقانه ، زناشویی بازدید 448 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php