کد خبر : 224834 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۲۲

3 خوراکی مفید برای کاهش کلسترول

3 خوراکی مفید برای کاهش کلسترول کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را دو برابر می‌کند، از این رو مهم است که برای پیشگیری و درمان آن گام‌های مؤثر بردارید. نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف یک سری از مواد غذایی می‌تواند ضامن فشار خون پایین‌تر، قلب سالم‌تر …

3 خوراکی مفید برای کاهش کلسترول

3 خوراکی مفید برای کاهش کلسترول

کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را دو برابر می‌کند، از این رو مهم است که برای پیشگیری و درمان آن گام‌های مؤثر بردارید. نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف یک سری از مواد غذایی می‌تواند ضامن فشار خون پایین‌تر، قلب سالم‌تر و سطح کلسترول کمتر باشد.

بادام برشته شده با پوست

سعی کنید به جای خوردن تنقلات مصنوعی، مقداری بادام میل کنید تا روزانه 10 درصد از کلسترول بد خونتان کاهش یابد. همچنین ویتامین موجود در مغز بادام و فلاوانوئید موجود در پوست آن می‌تواند از پیشرفت بیماری‌های عروقی جلوگیری کند.

آووکادو

مصرف آووکادو می‌تواند علاوه بر کاهش میزان ای دی ال و تری گلیسیرید، به افزایش میزان کلسترول خوب خون کمک کند. تمامی این فواید به دلیل وجود میزان زیاد چربی اشباع نشده در این میوه چرب است.

گوجه فرنگی تازه

طبق تحقیقات، خوردن 7 وعده غذایی حاوی گوجه فرنگی در هفته می‌تواند تا 30 درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. این موضوع ممکن است به خاطر آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن موجود در گوجه یا وجود منابع زیادی از ویتامین ث، پتاسیم و فیبر باشد. پخت گوجه برای مدت زمان 30 دقیقه یا بیشتر می‌تواند میزان لیکوپن را افزایش دهد.غلات صبحانه: بتاگلوکان و فیبر حل شدنی موجود در جو، کلسترول‌های موجود در صفرا را از بین می‌برد و در نتیجه شما شاهد کاهش میزان ال دی ال در خون خواهید بود. یک فنجان غلات صبحانه حاوی جو می‌تواند 2 تا 3 درصد میزان کلسترول بد را کاهش دهد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 573 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php