کد خبر : 224194 تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۱۳

آیا خوردن سیب در طول روز به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا خوردن سیب در طول روز به کاهش وزن کمک می کند؟ سیب، یکی از میوه‌های اصلی برای حفظ سلامتی محسوب می‌شود. میوهای ترد، خوشمزه و قابل حمل. اما آیا برای کاهش وزن هم مؤثر است؟ در اینجا به برخی از دلایلی که نشان می‌دهد سیب این خاصیت را دارد …

آیا خوردن سیب در طول روز به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا خوردن سیب در طول روز به کاهش وزن کمک می کند؟

سیب، یکی از میوه‌های اصلی برای حفظ سلامتی محسوب می‌شود. میوهای ترد، خوشمزه و قابل حمل. اما آیا برای کاهش وزن هم مؤثر است؟ در اینجا به برخی از دلایلی که نشان می‌دهد سیب این خاصیت را دارد می‌پردازیم.

سیب‌ حاوی مقداری فیبر است که گفته می‌شود باعث افزایش احساس اشباع بودن می‌شود. خصوصا فیبر رژیمی‌ای به نام پکتین در آن وجود دارد که می‌تواند حس اشباع بودن را زیاد کند. هرچه این حس در شما بیشتر باشد، احتمال پُرخوری کمتر خواهد بود.

سیب‌ها کالری کمی دارند. یک سیب متوسط حدود ۱۰۰ کالری دارد. حس اشباع بودن بیشتر + کالری کمتر برای کاهش وزن بسیار مفید است.

تحقیقی نشان داده که خوردن سه سیب در روز با کاهش وزن پیوند نزدیکی دارد. در واقع این میوه می‌تواند میزان گلوکز را کاهش داده و به بدن در مبارزه با افزایش وزن ناخواسته کمک کند.

در اینجا برخی از غذاها و اسنک‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای کمک به وضعیت کاهش وزن خود با سیب درست کنید.

با بلغور جودوسر: سیب بریده شده را به بلغور جودوسر صبحگاهی خود بیافزایید. این ترکیب خامه‌مانند، غذایی کامل است.

در سالاد: یک سیب را به دو نیم بریده و در قالب یک افزودنی شیرین به سالاد بیافزایید.

همراه با مرغ: سیب همراه با مرغ طعم فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. برای کم نگه داشتن حجم بدن خود، می‌توانید یک سینه مرغ بردارید، پوستش را جدا کنید و با سیب مخلوط کنید.

سیب پخته: بله، سیب پخته بسیار خوشمزه بوده و درست کردن آن بسیار ساده است. کافی‌ست یک قوطی سودای بدون کالری را روی سیب ریخته و رویش دارچین بپاشید و در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد حدود ۴۵ دقیقه در فر بگذارید تا حسابی ترد شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تناسب اندام بازدید 699 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php