کد خبر : 220914 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۷:۳۸

قسمت هایی که در تمیز کردن منزل فراموش می شوند

قسمت هایی که در تمیز کردن منزل فراموش می شوند تمیز کردن خانه فقط شامل جارو کردن و پاک کردن نمی شود،بلکه قوانین کوچکی برای درخشان کردن و تمیز کردن وجود دارد که شاید از آنها غافل شده و یا در نظرتان کم اهمیت تر جلوه کند. میکروب ها همه …

قسمت هایی که در تمیز کردن منزل فراموش می شوند

قسمت هایی که در تمیز کردن منزل فراموش می شوند

تمیز کردن خانه فقط شامل جارو کردن و پاک کردن نمی شود،بلکه قوانین کوچکی برای درخشان کردن و تمیز کردن وجود دارد که شاید از آنها غافل شده و یا در نظرتان کم اهمیت تر جلوه کند.

میکروب ها همه جا هستند، مهم نیست چقدر خانه خود را تمیز نگه می دارید، باز هم می توانید رد پای آنها را در نقاط مختلف خانه ببینید. مکان های زیادی در خانه وجود دارند که تمیز کردن آنها را فراموش می کنید یا حتی شاید این طور به نظر برسد که احتیاجی به تمیزی ندارند اما به همان سادگی که تمیز کردن آنها را فراموش می کنید، می توانید آنها را پاک و براق کنید. بنابراین بار دیگر که به فکر تمیز کردن خانه افتادید، به مکان هایی که در اینجا به شما معرفی می کنیم نیز توجه بیشتری داشته باشید.

1- زیر تخت

بسیاری از خانم ها از تمیز کردن این قسمت از خانه اجتناب می کنند. شاید شما هم مانند کودکان از نگاه کردن به زیر تخت می ترسید! اما یادتان باشد که این مکان گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کند بنابراین حتی اگر برای تمیز کردن خانه عجله دارید، این مکان را از یاد نبرید.

2- لوازم شخصی مانند گوشی، کیبورد، کنترل تلویزیون

اینها لوازمی هستند که شما در طول روز بارها آنها را لمس می کنید و پر از میکروب هستند، بنابراین با تمیز کردن آنها نه تنها خود که خانواده تان را از میکروب و بیماری دور نگه می دارید. فقط هنگام تمیز کردن یادتان باشد از ماده ای استفاده کنید که به آنها آسیب نرساند.

3- دستگیره در و کلید چراغ

مکان هایی در خانه وجود دارند که تمام افراد با آنها در تماس اند اما معمولاً به تمیزی آنها توجهی نمی شود، شاید چون کثیفی آنها به چشم نمی آید، اما باید بگوییم که آنها کثیف ترین نقاط خانه اند. دستگیره های در یا کلیدهای چراغ بارها و بارها در طول روز توسط افراد مختلف لمس می شوند بنابراین هر زمان که خانه خود را تمیز می کنید، این مکان ها را نیز از یاد نبرید تا از میکروب ها در امان باشید.

4- بالشتک

آیا به همان نسبت که به روبالشی های تخت خود اهمیت می دهید و هر چند وقت یک بار آنها را تمیز یا تعویض می کنید، برای بالشتک های تزیینی تخت یا مبلمان خود نیز وقت می گذارید؟ افراد خانه معمولاً پس از یک روز سخت کاری، هنگامی که روی تخت یا مبل لم می دهند و تلویزیون تماشا می کنند، پایشان را روی بالشتک ها می گذارند و سلول های مرده پوستشان روی آنها می ریزند. بنابراین اگر می خواهید از شر میکروب ها در امان باشید، هنگامی که خانه خود را تمیز می کنید، روکش این بالشتک ها را نیز تعویض کنید و هر چند وقت یک بار آنها را بشویید.

5- سطل آشغال آشپزخانه

حتی اگر سطل آشغال آشپزخانه شما بوی بد ندهد، پس از خالی کردن آشغال ها باید آن را بشویید زیرا خرده آشغال های غذا و باکتری ها روی آن می چسبند. برای تمیز کردن آن بهتر است از اسپری های ضد عفونی کننده استفاده کنید.

6- جا مسواکی

جا مسواکی همیشه در سرویس بهداشتی قرار دارد و شما روزی حداقل دو بار از آن استفاده می کنید. طبق تحقیقی که در سال 2011 انجام شد، جا مسواکی یکی از کثیف ترین مکان های خانه است که باید هر چند وقت یک بار با دهان شویه های ضد باکتری تمیز شود.

7- گیاهان خانگی

گیاهانی که خارج از خانه رشد می کنند معمولاً توسط باد و طوفان کثیف و به کمک باران تمیز می شوند اما گیاهانی که داخل خانه نگهداری می شوند، به مرور زمان گرد و غبار را به خود جذب می کنند. بنابراین هر دو روز یک بار با یک اسفنج مرطوب آنها را گردگیری کنید.

تمیز کردن بخش های مختلف خانه

مکان های دیگری نیز مانند زیر فرش، زیر کابینت، حباب های چراغ، بالای کابینت، پنکه سقفی یا قاب پنجره و غیره در خانه وجود دارند که معمولاً هنگام تمیز کردن به آنها توجهی نمی شود. آنها را نیز از یاد نبرید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 571 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php