کد خبر : 220733 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۳۵

نکاتی مهم که قبل از انتخاب اسم فرزندتان بهتر است بدانید

نکاتی مهم که قبل از انتخاب اسم فرزندتان بهتر است بدانید موقع گذاشتن اسم روی بچه‌ها باید با دقت و رغبت به این کار پرداخت.لازم است توجه داشته باشیم که موردپسند بودن اسم توسط ما، متفاوت بودن آن، کم‌سابقه بودنش یا بی‌معنایی اسم الزاما نمی‌تواند به سود کودکمان تمام شود. …

نکاتی مهم که قبل از انتخاب اسم فرزندتان بهتر است بدانید

نکاتی مهم که قبل از انتخاب اسم فرزندتان بهتر است بدانید

موقع گذاشتن اسم روی بچه‌ها باید با دقت و رغبت به این کار پرداخت.لازم است توجه داشته باشیم که موردپسند بودن اسم توسط ما، متفاوت بودن آن، کم‌سابقه بودنش یا بی‌معنایی اسم الزاما نمی‌تواند به سود کودکمان تمام شود.

در واقع، یکی از وظایف هیجان انگیزی که هر پدر و مادری بر عهده دارند انتخاب یک اسم زیبا برای فرزندشان است و اسم یک فرد همان چیزی است که او را در تمام طول عمرش نشان می دهد.

این اسم می تواند موجب غرور یک فرد شود یا در تمام مدت زندگی اش او را آزار دهد.پس بهتر است مواردی را در انتخاب اسم کودکتان مد نظر قرار دهید تا از مشکلات غیرمستقیمی که احتمالا گریبانگیر او می شود جلوگیری کنید.

۱- برخی از والدین فکر می کنند اسم کودکشان باید با اسم فامیل او هم خوانی داشته باشد در حایکه شاید خواندن اسم و فامیل کودک در این صورت مسخره به نظر بیاید یا موجب خجالت کشیدن کودک شود.همچنین توجه داشته باشید که از اسم هایی که خیلی تکراری و رایج هستند استفاده نکنید تا برای فرزندتان در آینده دردسر ایجاد نشود.

۲- اسم های سخت انتخاب نکنید.شما در آینده باید به راحتی فرزندتان را صدا کنید و همچنین دوستان و نزدیکان فرزندتان باید بتوانند اسم او را راحت ادا کنند.انتخاب اسامی که هجای کمتری دارد و اولین حرفش با اسم فامیل یا اسامی پدر و مادر نزدیک است گزینه خوبی می تواند باشد.

۳- هم چنین بهتر است بدانید که انتخاب یک اسم متفاوت هم مزایا و معایب خودش را دارد شما با این انتخاب مطمان هستید که فرزندتان با این اسم خاص در مدرسه و ..دچار مشکل نمی شود و از طرفی باید بدانید احتمال تلفظ اشتباه آن هم وجود دارد.برای اطمینان از این کار بهتر است اسم پیشنهادی تان را از خانواده تان بخواهید که تلفظ کنند تا اگر تلفظ آن سخت بود زودتر گزینه دیگری را انتخاب کنید.

۴- قبل از انتخاب اسم، به سایت هایی مراجعه کنید که بیشترین اسم های موجود در شهر و منطقه زندگی تان را به شما می گویند.از این طریق می تواند از گذاشتن اسم های پر تکرار جلوگیری کنید.

۵- به مواردی همچون ساخت ایمیل کاری یا شخصی با آن اسم هم فکر کنید.ترکیب اسم و فامیل در برخی ایمیل ها کمی مضحک می شود.

۶- اگر فرزند دیگری هم در خانه دارید سعی کنید اسمی را که برای فرزند جدیدتان انتخاب می کنید با اسم او خیلی متفاوت نباشد.یک بار این دو اسم را با هم صدا بزنید و ببینید آیا با این اسم ها راحت هستید یا نه.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 350 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php