کد خبر : 220725 تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۴۵

8 راز طلایی برای پخت میگو پلو

8 راز طلایی برای پخت میگو پلو میگو پلو از غذاهای جنوبی و بسیار مقرون به صرفه است زیرا در تهیه آن از میگوی ریز استفاده می شود که قیمت نسبتاً مناسبی دارد و از آنجا که از مخلوط برنج و سیب زمینی تشکیل شده است، قدرت سیرکنندگی زیادی دارد …

8 راز طلایی برای پخت میگو پلو

8 راز طلایی برای پخت میگو پلو

میگو پلو از غذاهای جنوبی و بسیار مقرون به صرفه است زیرا در تهیه آن از میگوی ریز استفاده می شود که قیمت نسبتاً مناسبی دارد و از آنجا که از مخلوط برنج و سیب زمینی تشکیل شده است، قدرت سیرکنندگی زیادی دارد و می‌توان آن را به عنوان یک غذای راحت و خوشمزه برای میهمانی های خود برگزید اما برای تهیه میگو پلو باید به نکته های بسیاری توجه کرد:

1- میگویی که در این غذا استفاده می‌شود، به هیچ وجه نباید درشت باشد.

2- ادویه‌هایی که در تهیه میگوپلو استفاده می‌شود؛ زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند که هنگام تهیه این غذا نباید فراموش شوند.

3- اگر میگوپلو دارای کشمش و سیب زمینی نگینی باشد، غذایی کاملاً ایرانی است.

4- قبل از ریختن سیب زمینی در میگو پلو حتماً آن ها را در کمی روغن تفت دهید زیرا در غیر این صورت، هنگام افزودن به غذا له خواهد شد.

5- میگوپلو به شکل دم پختک میگو نیز تهیه می‌شود که در این روش، سیر و پیاز به محتویات افزوده و به جای سیب‌زمینی و کشمش، شوید به این غذا اضافه می‌شود.

6- بهتر است برای تفت دادن مواد غذایی از روغن کانولا استفاده کنید.

7- همراه این غذا بهتر است ترشی انبه تند بخورید نه شور و آن را با نوشیدنی مانند شربت شاتوت میل کنید. البته جنوبی‌ها این غذا را با نوشیدنی تقریباً سیاه رنگی میل می‌کنند که «زینتو» نام دارد و آب توتی شبیه به شاتوت است.

8- هنگام آماده کردن میگو اگر میگوی شور استفاده می‌کنید، بهتر است 2 تا 3 ساعت آن را در آب بخیسانید و اگر نوع تازه آن را مصرف می‌کنید، هنگام پاک کردن از دستکش استفاده کنید تا خارهای بدن این جانور باعث بروز حساسیت در شما نشود.

اگر اضافه وزن دارید

از حداقل روغن در تهیه این غذا استفاده کنید و مقدار غذایی که میل می کنید به اندازه باشد. مثلاً 5 تا 6 قاشق غذاخوری برنج سر صاف و 4 تا 5 عدد هم میگو میل کنید. البته برای آن که اشتهای شما گرفته شود، بهتر است قبل از خوردن غذا، سالاد کاهو میل کنید تا مقداری از حجم معده‌تان را بگیرد.

اگر کلسترول دارید

بهتر است روغن مورد استفاده‌تان روغن زیتون باشد و مواد اولیه این غذا را فقط به اندازه 1 تا 2 دقیقه تفت دهید. میگو به اندازه 3 تا 4 عدد میل کنید و شوید تازه در غذایتان بریزید. در ضمن، آب کرفس به همراه این غذا می‌تواند به کنترل چربی خون شما کمک کند. از آنجا که اضافه وزن یکی از عوامل بالابرنده کلسترول است، از پرخوری اجتناب کنید.

اگر یبوست دارید

بهتر است همراه این غذا از سبزی های برگ سبز تیره مانند سبزی خوردن استفاده یا برگ‌های تیره کاهو را بخورید. بهتر است برنجتان از نوع قهوه‌ای باشد و در کل فیبر دریافتیتان را افزایش دهید. البته نوشیدن مرتب آب نیز به کاهش شدت این مشکل کمک خواهد کرد بنابراین قبل و بعد از خوردن میگوپلو نیز یک لیوان آب بنوشید.

2/5 - (3 امتیاز)
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، فوت آشپزی بازدید 7,644 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php