کد خبر : 219069 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

آشنایی با گیاه هلیله سیاه

آشنایی با گیاه هلیله سیاه اگر تمایل دارید از شر موهای سفید سرتان خلاص شوید پیشنهاد میدهیم از هلیله سیاه کمک بگیرید این ماده طبیعی در برطرف کردن این عارضه و همچنین بالابردن حافظه افراد بسیار مفید خواهد بود در ادامه توصیه های طب سنتی را در این زمینه بخوانید. …

آشنایی با گیاه هلیله سیاه

آشنایی با گیاه هلیله سیاه

اگر تمایل دارید از شر موهای سفید سرتان خلاص شوید پیشنهاد میدهیم از هلیله سیاه کمک بگیرید این ماده طبیعی در برطرف کردن این عارضه و همچنین بالابردن حافظه افراد بسیار مفید خواهد بود در ادامه توصیه های طب سنتی را در این زمینه بخوانید.

یک محقق طب سنتی گفت: هلیله سیاه تقویت‌کننده حافظه است و مانع از سفیدشدن مو می‌شود، همچنین جویدن روزانه مقداری از آن به‌صورت ناشتا بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می‌کند؛ برای برطرف کردن سیاهی دور چشم مؤثر است.

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های متعدد از آن استفاده می‌شود.

مهدی کریمی درباره خواص هلیله سیاه معتقد است که هلیله سیاه تقویت کننده حافظه است و مانع از سفید شدن مو می‌شود.

همچنین این محقق طب سنتی اضافه کرد: هلیله سیاه تقویت کننده معده محسوب می‌شود و سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می‌کند.

وی ادامه داد: مصرف هلیله سیاه مؤثر در کاهش اسیدیته و سوزش سر دل بوده و آن را درمان می‌کند. مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می‌کند.

کریمی اضافه کرد: جویدن هر شب هلیله سیاه بیماری آسم را تا حدودی کاهش می‌دهد. به‌عنوان ملین خفیف، یبوست را درمان می‌کند. برای درمان ناراحتی‌های چشمی، با دم‌کرده آن بهتر است چشم شست و شو داده شود.

این محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: جویدن روزانه مقداری از آن به‌صورت ناشتا، بیماری‌های متعدد از جمله بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می‌کند.

وی یادآور شد: مصرف پودر شده هلیله سیاه خون را تصفیه می‌کند و همچنین برای برطرف کردن سیاهی دور چشم مؤثر است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 393 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php