کد خبر : 213340 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

اگر سیگار را ترک کرده اید این مطلب را بخوانید!

اگر سیگار را ترک کرده اید این مطلب را بخوانید! مصرف سیگار معمولاً باعث آسیب های جدی به ریه ها می شود. ترک سیگار بهترین راه برای توقف صدمات ریوی است. هنگامی که سیگار را ترک می کنید، راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید …

اگر سیگار را ترک کرده اید این مطلب را بخوانید!

اگر سیگار را ترک کرده اید این مطلب را بخوانید!

مصرف سیگار معمولاً باعث آسیب های جدی به ریه ها می شود. ترک سیگار بهترین راه برای توقف صدمات ریوی است. هنگامی که سیگار را ترک می کنید، راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید ریه های خود را تقویت کرده و روند بهبود را تسریع ببخشید.

معمولاً مدت زمان بهبود ریه ها به مدت زمان مصرف سیگار و بیماری های مرتبط با استعمال سیگار بستگی دارد اما آنچه مهم است این است که هر وقت تصمیمتان را برای ترک سیگار عملی کردید، بهترین کار ممکن را انجام داده اید.

از افراد سیگاری دوری کنید

اگر شما در معرض دود افراد سیگاری قرار بگیرید؛ به سلامتی شما آسیب می رساند. اگر دوستان شما سیگاری هستند از آنها بخواهید که در حضور شما سیگار نکشند؛ این کار آن ها علاوه بر صدمه زدن به سلامتی اطرافیان ممکن است شما را از ادامه مسیر منصرف و اراده تان را سست نماید.

مدام ورزش کنید

ورزش مداوم ریه های شما را تقویت کرده و توانایی آنها را افزایش می دهد. چند بار در هفته حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. قبل از مشورت با پزشک معالج خود از رژیم های غذایی استفاده نکنید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا یک ورزش روتین انتخاب کرده و انجام دهید و با توجه به وضعیت بدنی فعلی، برای شما رژیم مناسب را تجویز می کند. اگر ورزش و رژیم را رعایت کنید، بهبودی زودتر عاید شما می شود.

ورزش های هوازی انجام دهید

این نوع ورزش ها، عملکرد ریه را بهبود می بخشند. از طریق بینی هوا را داخل بدن برده و از طریق دهان خارج کنید. این نوع تنفس بسیار مفید است. بازدم شما باید دوبرابر دم باشد. البته می توانید از پزشک معالج خود هم کمک بگیرید تا راه های تنفس مفید را به شما آموزش دهد.

از غذاهایی که برای سلامت ریه مفید هستند استفاده کنید

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان از التهاب جلوگیری کرده و ریه را تقویت می کند. میوه ها و سبزیجات از منابع غنی آنتی اکسیدان هستند.

سلنیوم معدنی، ماده ای مفید برای بدن است که در ماهی، آجیل، تخم مرغ، مرغ، جگر و سیر یافت می شود.

منیزیم نیز ماده مفید دیگری است که در سبزیجان برگ دار، آجیل، حبوبات، شیر و گوشت وجود دارد. شما می توانید با مشورت پزشک خود، از ویتامین ها و مکمل های گیاهی نیز استفاده کنید. او می تواند مقدار مورد نیاز بدن شما را بگوید.

آب بنوشید

نوشیدن 8 لیوان آب در روز برای تمامی افراد لازم است اما برای شما که می خواهید بدنتان را سم زدایی نموده و از شر آسیب های سیگار (که به احتمال زیاد، طولانی مدت گرفتارش بودید) خلاص شوید، از واجبات است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 399 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php