کد خبر : 210318 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

نوشیدن چای و قهوه از وعده سحری حذف شود

نوشیدن چای و قهوه از وعده سحری حذف شود کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روزه داران از نوشیدن چای و قهوه در هنگام سحر خودداری کنند زیرا باعث افزایش دفع ادرار در طول روز می شود. اعظم فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه افراد …

نوشیدن چای و قهوه از وعده سحری حذف شود

نوشیدن چای و قهوه از وعده سحری حذف شود

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روزه داران از نوشیدن چای و قهوه در هنگام سحر خودداری کنند زیرا باعث افزایش دفع ادرار در طول روز می شود.

اعظم فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه افراد روزه دار به هیچ عنوان نباید وعده سحری را حذف کنند تاکید کرد: خوردن سحری از فاکتورهای اصلی در ماه مبارک رمضان است که حذف آن باعث بروز مشکلات می شود.

وی ادامه داد: وعده غذایی سحری باید شامل ۵ گروه اصلی غذایی از جمله لبنیات، نان، گوشت، سبزیجات باشد و از خوردن مواد غذایی سرخ کردنی باید خودداری شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه غذای سحری نباید خوش نمک و یا شیرین باشد، گفت: نوشیدن آب و دوغ های بدون گاز در هنگام سحر لازم است اما باید به اندازه آن توجه شود و در کل طی فاصله افطار تا سحر باید ۸ لیوان آب مصرف کرد.

فرمانی ادامه داد: سحری از جمله وعده های اصلی غذایی است که برای فرد روزه دار نباید حذف شود.

وی با بیان اینکه فرد روزه دار در زمان افطار باید با نوشیدنی گرم شروع کند، گفت: عرقیات و یا آب گرم به همراه یک قند طبیعی مانند خرما و کشمش برای باز کردن روزه مناسب است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به وضعیت آب و هوا و زمان روزه داری در شیراز باید افطار سبک با انرژی مناسب مانند شیربرنج، فرنی و در نهایت مقداری نان و پنیر در زمان افطار مصرف شود زیرا فاصله افطار تا زمان شام اندک است.

فرمانی تصریح کرد: مصرف ماست، سبزیجات، سالاد و مایعات در زمان خوردن شام ضروری است و مانند وعده غذایی سحری نباید فرد روزه دار در زمان شام خوردن از مواد غذایی چرب و سرخ شده و همچنین غذاهای آماده استفاده کند.

وی تاکید کرد:رعایت نکردن اصول صحیح غذاخوردن در ایام ماه مبارک رمضان باعث بروز مشکلات گوارشی، افزایش چربی خون، قند خون و…. می شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 968 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php