کد خبر : 199226 تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

هفت سین ازدواج

هفت سین ازدواج با فرا رسیدن سال جدید در اکثر خانه ها سفره های هفت سین را می توانیم ببینیم. هر کدام از این سین ها می تواند معنای خاصی را برای خودش داشته باشد. این هفت سین در ازدواج هم وجود دارد. اگر بتوانیم آن ها را رعایت کنیم …

هفت سین ازدواج

هفت سین ازدواج

با فرا رسیدن سال جدید در اکثر خانه ها سفره های هفت سین را می توانیم ببینیم. هر کدام از این سین ها می تواند معنای خاصی را برای خودش داشته باشد. این هفت سین در ازدواج هم وجود دارد. اگر بتوانیم آن ها را رعایت کنیم می توانیم ازدواج و انتخاب همسر مناسب تری را در پیش رو داشته باشیم.

انتخاب مهم

یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی هر فردی ازدواج کردن و انتخاب همسر است. اگر بتوانیم در ابتدای آشنایی و قبل از ازدواج مسایلی را رعایت کنیم می توانیم انتخاب بهتری را داشته باشیم.

در ازدواج، دو نفر، یک دختر و یک پسر، تصمیم می گیرند که سالیان سال در کنار یکدیگر و در زیر یک سقف با هم زندگی کنند. اگر انتخابشان بر اساس معیارهای مناسبی نباشد، ممکن است زندگی همراه با آرامش را نتوانند تجربه کنند.

مثل هفت سین سفره ی عید نوروز، ازدواج هم هفت سین مهم دارد.

۱- سن ازدواج

۲- سوال پرسیدن

۳- سخت گیری نکردن

۴- سادگی در خرید ازدواج

۵- سخت نگرفتن در مهریه

۶- سبک زندگی

۷- سعه صدر داشتن

اگر بتوانیم در دوران آشنایی و عقد این هفت سین را برای زندگیمان پهن کنیم، درصد زیادی در انتخابمان موفق هستیم.

سین اول: سن ازدواج

اولین سین ازدواج توجه به سن مناسب ازدواج می باشد. برای دختران مناسب ترین سن بین ۲۰ الی ۲۵ سالگی و برای پسران بین ۲۴ الی ۲۷ سالگی می باشد. البته این سن ها به رسیدن به بلوغ کامل عقلی، جسمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی افراد نیز بستگی دارد.

اگر افراد در پایین تر از این سن ازدواج کنند به دلیل اینکه ممکن است به بلوغ کامل نرسیده باشند، انتخاب مناسبی را نداشته باشند و در انتخاب خود معیارها و ملاک های مناسب و منطقی را نتوانند به کار برند و به دلیل اینکه به ثبات شخصیتی نرسیده اند ممکن است انتخاب از روی احساسات نیز داشته باشند. در مقابل ازدواج بعد از سن پیشنهادی هم می تواند درد سر ساز باشد. هر چه افراد سن بیشتری را به دست می آورند سخت گیر تر می شوند و انتخاب برایشان مشکل تر می شود. بهتر است در رابطه با تفاوت سنی دختر و پس نیز حداقل ۴ سال و حداکثر ۷ سال تفاوت وجود داشته باشد. دخترها معمولا ۳ الی ۴ سال زودتر از پسرها به بلوغ می رسند اگر ازدواج در زیر سن ۲۵ سالگی دختر و پسر باشد و هیچ فاصله سنی بین آنها در ازدواج وجود نداشته باشد ممکن است که در تصمیم گیری هایشان در مسایل مختلف تفاوت فکر زیادی داشته باشند ولی در ازدواج های بالای ۲۷ سال هیچ مشکلی ایجاد نمیشود اگر تفاوت سنی وجود نداشته باشد.

سین دوم: سوال پرسیدن

دومین سین ازدواج پرسیدن سوالات کافی از یکدیگر در جلسات خواستگاری است. دختر و پسر از پرسیدن سوال نباید نگران و وحشت زده بشوند. زیرا با پرسیدن سوالات کافی است که طرفین ازدواج می توانند به تصمیم گیری های بهتری دست بزنند. قبل از رفتن به خواستگاری و قبل از آمدن خواستگار، حتما باید به خودشناسی برسید، ملاک ها و معیارهایتان را برای ازدواج مشخص کنید و در رابطه با ملاک هایتان سوالاتی را مطرح کنید و بر روی کاغذ بنویسید. از این که برگه سوالات خود را در جلسه خواستگاری به همراه می برید اصلا خجالت نکشید. زیر این کار به تمرکز بهتر در شما کمک می کند و می توانید بدون اینکه سوالی را فراموش کنید از جلسه خواستگاری خود نهایت استفاده را ببرید.

سین سوم: سخت گیری نکردن

سین سوم سخت گیری نکردن است. برخی از افراد به دلایل بسیار بی اهمیت از ازدواج با فردی خودداری می کنند. بهترین کار این است که بعد از اینکه به خودشناسی رسیدید و ملاک و معیارهایتان برای ازدواج را مشخص کردید آنها را به ترتیب اولویت و اهمیت برای خودتان بنویسید. اگر حدود ۷۰ درصد از ملاک های اولیه شما در فردی وجود داشت جلسات آشنایی تحت نظارت خانواده ها شروع کنید و برای حل ۳۰ درصد باقی مانده تلاش کنید.

سین چهارم: سادگی در خرید ازدواج

سین چهارم سادگی است. خیلی از افراد به دلیل چشم و هم چشمی و برای اینکه اصطلاحا از کسی کم نیاورند در خریدهای مربوط به عقد و عروسی بسیار ولخرجی می کنند و البته این افراد معمولا بعد از ازدواج پشیمان می شوند که چرا اینقدر زیاد پول خرج کرده اند و چگونه باید آنها را جایگزین کنند.

ولی اگر بتوانیم تمرین کنیم که در حد تعادل و رفع نیازمان خرید کنیم می توانیم آرامش بیشتری را تجربه کنیم. این نکته را بدانید که خرید فقط قبل از ازدواج و عقد کردن نیست و شما بعد از ازدواجتان سالیان سال فرصت برای خرید کردن دارید.

سین پنجم: سخت نگرفتن در مهریه

سین پنجم سخت گیری نکردن در مهریه می باشد. سعی کنید به این دستور اسلام عمل کنید و مهریه را برای ازدواجتان مد نظر بگیرید ولی بدور از چشم و هم چشمی کردن با دیگران.

سین ششم: سبک زندگی

سین ششم، سبک زندگی هست. حتما در دوران آشنایی و قبل از ازدواج راجع به سبک های زندگی خود و طرف مقابلتان با هم صحبت کنید. دیدگاه های خود را درباره مسایل مختلف با هم بررسی کنید. راجع به ارزش ها و ضد ارزش های خانوادگی خودتان هم با یکدیگر صحبت کنید.

سین هفتم: سعه صدر داشتن

سین هفتم سعه صدر داشتن است. سعی کنید صبور بودن را در تمام مراحل زندگیتان مخصوص در ازدواجتان به کار ببرید. از زمانی که دو خانواده راجع به فرزندانشان برای ازدواج با یکدیگر صحبت می کنند حداقل ۳ ماه فرصت بگذارید تا به شناخت نسبی یکدیگر برسید و در مدت زمان کوتاه بعد از خواستگاری به عقد دختر و پسرتان اقدام نکنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، روابط عاشقانه ، زناشویی بازدید 626 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php