کد خبر : 196298 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۱۶ فردا رخ می‌دهد

خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۱۶ فردا رخ می‌دهد به گزارش میهن فال به نقل از مهر، این خورشید گرفتگی در اندونزی یعنی بخشهایی از سوماترا، بورنئو، سالاوسی و بیشتر نواحی اقیانوس آرام به صورت کلی قابل رویت است. همچنین در بخشهای از شمال و شرق استرالیا و جنوب و شرق آسیا خورشید …

خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۱۶ فردا رخ می‌دهد

خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۱۶ فردا رخ می‌دهد

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، این خورشید گرفتگی در اندونزی یعنی بخشهایی از سوماترا، بورنئو، سالاوسی و بیشتر نواحی اقیانوس آرام به صورت کلی قابل رویت است.

همچنین در بخشهای از شمال و شرق استرالیا و جنوب و شرق آسیا خورشید گرفتگی جزئی قابل مشاهده خواهد بود. این پدیده نجومی تا ۱۶ ساعت دیگر رخ می دهد و مدت زمان آن ۴ دقیقه خواهد بود. پدیده کسوف فردا نه به صورت کلی و نه در حالت جزیی در ایران قابل مشاهده نخواهد بود.

خورشید گرفتگی پدیده ای است که در آن زمین، خورشید و ماه در یک خط یا تقریبا یک خط راست قرار بگیرند، به طوری که سایه ماه بر بخشی از زمین بیافتد.

محدوده نیم سایه ماه تنها قسمتی از خورشید را می پوشاند که به آن خورشید گرفتگی جزیی می گویند. در خلال گرفت بر اثر حرکت ماه و چرخش زمین سایه ماه، زمین را از غرب به شرق طی می کند.

به این سیر حرکتی سیر گرفتگی کلی می گویند. هر کسی که در این مسیر باشد خورشید را در حالت گرفت کلی خواهد دید این مسیر در بیشترین حالت به ۳۲۰ کیلومتر می رسد و حدود نیم درصد سطح زمین را می پوشاند. معمولا هر ۱.۵ سال خورشد گرفتگی کلی روی می دهد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 424 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php