کد خبر : 192761 تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۹:۳۰

نوشیدنی گیاهی موثر تر از آسپیرین

نوشیدنی گیاهی موثر تر از آسپیرین تحقیقات پژوهشگران کشورمان نشان می دهد مصرف عرق نعناع برای کاهش درد، موثرتر از آسپرین است. به گزارش میهن فال به نقل از خبرگزاری برنا، چند تن از پژوهشگران با مقایسه اثر ضد دردی عرق نعناع با آسپرین در شماری از موش های آزمایشگاهی …

نوشیدنی گیاهی موثر تر از آسپیرین

نوشیدنی گیاهی موثر تر از آسپیرین

تحقیقات پژوهشگران کشورمان نشان می دهد مصرف عرق نعناع برای کاهش درد، موثرتر از آسپرین است.

به گزارش میهن فال به نقل از خبرگزاری برنا، چند تن از پژوهشگران با مقایسه اثر ضد دردی عرق نعناع با آسپرین در شماری از موش های آزمایشگاهی دریافتند، عرق نعناع آثار ضد دردی بیشتری از آسپیرین دارد.

نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد اثر ضد دردی عرق نعناع با افزایش مقدار آن، بیشتر می شود.

پژوهشگران علوم دارویی معتقدند، بسیاری از داروهای تسکین‌دهنده درد و التهاب به علت عوارض جانبی زیاد و در برخی موارد تاثیر کم، سودمند نیستند.

خاصیت عرق نعناع چیست؟

عرق نعناع، فقط حاوی رایحه نعناع ترکیب شده با آب است که خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد. از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

دوست دستگاه گوارش

عرق نعناع ضد نفخ است و می‌تواند باعث کاهش درد معده شود و برای بادشکن هم می‌تواند به خوبی استفاده شود و برای بعضی از دل‌دردها، دل‌پیچه‌ها، رفع سوء‌هاضمه و اینگونه بیماری‌ها فرآورده خوبی است. این گیاه برای کمک به هضم معده بسیار مفید است و افرادی که مشکل گوارشی دارند، می‌توانند از عرق نعناع استفاده کنند. نعناع تازه چون دارای اسانس بیشتر است مسلما خواص درمانی بیشتری هم دارد ولی حرارت دادن باعث کم شدن خاصیت آن می‌شود. از برگ‌های این گیاه برای خوشبو کردن ماست و دوغ نیز استفاده می‌شود که مفید است. دم‌‌کرده عرق نعناع هم برای تقویت معده و روده کاربرد دارد.

دهان شویه، خوشبو کننده

اگر عرق نعناع به صورت خوراکی وارد بدن شود تاثیری در از بین بردن بوی بد دهان ندارد اما اگر کسی از اسانس نعناع به عنوان دهان شویه استفاده کند حتما مفید است. این گیاه اثر ضدمیکروب دارد؛ پس اگر عرق نعناع را به عنوان دهان‌شویه روزی چند بار استفاده کرده یا آدامس نعناع مصرف کنیم، خوب است اما اینکه گیاه آن را بخوریم به نظر نمی‌آید که اثر خوب یا خاصی روی بوی بد دهان داشته باشد. نیم استکان عرق نعناع یا مثلا قرص نعناع مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر از نعناع زیاد استفاده شود سیستم گوارشی را تحریک می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 461 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php