کد خبر : 187823 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

اولین عامل مرگ و میر در ایران چیست؟

رئیس انجمن قلب ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد کسانی که مبتلا به فشار خون هستند از این موضوع اطلاعی ندارند گفت: از ۵۰ درصد دیگر نیز تنها ۱۴ درصد تحت کنترل و درمان قرار دارند. اولین عامل مرگ و میر در ایران چیست؟ نوحی رئیس انجمن قلب کشور و …

رئیس انجمن قلب ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد کسانی که مبتلا به فشار خون هستند از این موضوع اطلاعی ندارند گفت: از ۵۰ درصد دیگر نیز تنها ۱۴ درصد تحت کنترل و درمان قرار دارند.

اولین عامل مرگ و میر در ایران چیست؟

اولین عامل مرگ و میر در ایران چیست؟
نوحی رئیس انجمن قلب کشور و رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی در دومین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی در مورد رابطه مهندسی پزشکی با درمان بیماری‌ها گفت: مهندسی پزشکی یعنی تکنیک در کنار پزشکی.

وی با بیان اینکه بدون مهندسی پزشکی پیشرفت محقق نمی‌شود: گفت ما پیشرفت در پزشکی را مدیون مهندسی هستیم چرا که پزشکی تنها تئوری است و مهندسی بود که لوازم و تجهیزات لازم را در اختیار پزشکان قرار داد.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین عامل مرگ و میر دانست و گفت: در این زمینه از کشورهای پیشرفته نیز جلو افتاده‌ایم چرا که آنها پیشگیری‌های لازم را انجام داده‌اند و ما به خاطر شیوه زندگی و عوامل خطری که وجود دارد در دنیا جزو کشورهایی با بیشترین مرگ و میر به علت بیماری‌های قلبی و عروقی هستیم.

وی ۴۰ درصد مرگ و میرها در ایران را به علت بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: بعضی از کشورهای پیشرفته این درصد را به زیر ۳۰ رسانده‌اند در حالی که رشد مرگ بر اثر بیماری های قلبی و عروقی در ایران برای ما نگران‌کننده است.

نوحی در مورد نقش مهندسی در پیشگیری از مرگ‌های قلبی و عروقی گفت: اگر مهندسی در پیشگیری کمک کند بسیار مفید خواهد بود آنها می‌توانند با ساخت یک دستگاه ساده فشار خون سبب پیشگیری بسیاری از مرگ‌ها شوند.

وی تاکید کرد: حدود ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند و به همین دلیل مداوا نمی‌شوند البته از ۵۰ درصد دیگری که از فشار خون خود مطلع هستند تنها ۱۴ درصد تحت درمان و کنترل قرار دارند.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی خاطر نشان کرد: ارتباط نزدیک میان مهندسان و پزشکان سبب می‌شود تا پزشک آنچه می‌خواهد را به مهندس انتقال دهد و مهندس نیز وسیله را ساخته و در اختیار پزشک قرار دهد.

وی ادامه داد: با دستگاه‌هایی که مهندسان برای آنژیوگرافی ساخته‌اند مشاهده می‌کنیم که اگر فردی دچار سکته قلبی شد و به موقع به بیمارستان انتقال یافت دیگر جان خود را از دست نخواهد داد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 470 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php