کد خبر : 182145 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

این حرف ها را هیچ وقت به یک زن باردار نگویید!

این حرف ها را هیچ وقت به یک زن باردار نگویید! در اینجا فهرستی از برخی حرف‌ها، سوالات و جملاتی که هیچ‌وقت نباید به زنان باردار بگویید را برای شما آماده کرده‌ایم. هیچ‌وقت به یک زن باردار راجع به اینکه تصمیمش درباره بارداری درست بوده یا نه حرفی نزنید به …

این حرف ها را هیچ وقت به یک زن باردار نگویید!

این حرف ها را هیچ وقت به یک زن باردار نگویید!

در اینجا فهرستی از برخی حرف‌ها، سوالات و جملاتی که هیچ‌وقت نباید به زنان باردار بگویید را برای شما آماده کرده‌ایم.

هیچ‌وقت به یک زن باردار راجع به اینکه تصمیمش درباره بارداری درست بوده یا نه حرفی نزنید به جایش با خوشحالی به او تبریک بگویید.

هیچ‌وقت از یک زن باردار نپرسید که آیا از درمان‌هایی برای باردار شدن استفاده می‌کرده است یا نه. ممکن است بسیاری از افراد برای باردارشدن مشکلات روحی و مالی فراوانی را تجربه کرده باشند که صحبت کردن راجع‌به آن بسیار آزاردهنده باشد.

به یک زن پابه‌ماه هیچ وقت نگویید که چقدر باد کرده‌ای یا چقدر چاق شده‌ای. ممکن او با دیدن خود این فکر از سرش بگذرد و سرخورده و ناامید شود علاوه بر این او ممکن است به علت بارداری و تغییرات فیزیکی کمی حساس‌تر شده باشد و حرف شما تاثیر مخربی بر روی او داشته باشد. به جای آن می‌توانید از او بپرسید «چه احساسی داری؟»

هیچ‌وقت از یک زن باردار نپرسید از اینکه نوزادش دوقلو است مطمئن است یا خیر. این حرف باعث اضطراب او می‌شود زیرا اگر نوزادش تک باشد شک می‌کند و اگر هم دوقلو باشد فکر می‌کند به علت حمل دو نوزاد شاید از نظر فیزیکی بیشتر تغییر کرده است. به جایش از او بپرسید که آیا می‌داند چه در شکم دارد یا خیر.

هیچ‌وقت از یک زن باردار نخواهید که به شکمش دست بزنید مگر اینکه از دوستان یا نزدیکان او باشید. در غیر این صورت او احساس ترس و وحشت می‌کند. به جایش به او بگویید «چقدر خوب به نظر می‌آیی و چه شکم گرد زیبایی داری».

هیچ‌وقت از یک زن باردار نپرسید که برای نوزادش اسم پیدا کرده است یا نه زیرا ممکن است تا لحظه آخر بر سر اسمی مشترک با همسرش توافق نکرده باشد و این سوال شما و یا نظر دادن راجع به اسم انتخاب‌شده او را بیشتر حساس کند. به جایش از او بپرسید «اسم گذاشتن روی نوزاد خیلی لذت‌بخش و جالب است، مگرنه؟»

هیچ‌وقت به یک زن باردار و مخصوصا زنانی که اولین بارداری را تجربه می‌کنند نگویید حسابی از زندگیت لذت ببر و خوب بخواب چون بعد از به‌دنیا آمدن نوزاد زندگی‌ات سخت می‌شود. او به اندزه کافی شاهد تغییرات روانی و فیزیکی در خود است و نباید نگران موضوعاتی از این قبیل شود. به جایش به او بگویید «مادر شدن سختی و آسانی دارد اما تمامش لذت‌بخش و باارزش است».

هیچ‌وقت به یک زن باردار نگویید که این را بخور و این را نخور. اکثر زنان باردار تحت نظر پزشک هستند و از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند و خود به اندازه کافی مراقب این موضوع هستند. با گفتن این موضوع شما او را حساس و نگران می‌کنید. به جایش اگر دیدید که او در حال خوردن خوراکی است به او بگویید «به نظر خیلی خوش‌طمع می‌اید».

هیچ‌وقت به یک زن باردار نگویید من هیچ‌وقت هنگام دوران بارداری مثل تو حالت تهوع نداشته‌ام زیرا با گفتن این موضوع او را نگران می‌کنید. علاوه بر این علائم بارداری در زنان مختلف است و برای همه به یک شکل اتفاق نمی‌افتد. به جایش از او بپرسید «حالت چطور است؟ حالت تهوع داری؟» در واکنش به هر پاسخی بگویید: «طبیعی است».

هیچ‌وقت به یک زن باردار نگویید که من بارداری خیلی سختی داشتم و کل دوران بارداری بیمار بودم. شما با این کار او را به‌شدت نگران می‌کنید. او به اندازه کافی احساس نگرانی و ترس دارد. به جایش اگر او را در حالت بیماری یا خستگی دیدید به او بگویید «نگران نباش، به‌زودی خوب می‌شوی طبیعی است».

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، بارداری و زایمان ، پزشکی و سلامت بازدید 427 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php