کد خبر : 181175 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

کشف جنگلی عجیب در سیاره مریخ + عکس

سازمان فضایی ناسا با انتشار تصاویری از ساختارهایی شبیه به جنگل در مریخ باعث شگفتی دانشمندان شد. تصاویر اخیر موسوم به جنگل‌های مرموز شنی توسط مدارگرد رکانیسنس مریخ ثبت و به زمین مخابره شده است. دانشمندان ناسا برای کشف جزئیات این ساختارهای مرموز از کاوشگر کنجکاوی استفاده می‌کنند. در طول …

سازمان فضایی ناسا با انتشار تصاویری از ساختارهایی شبیه به جنگل در مریخ باعث شگفتی دانشمندان شد. تصاویر اخیر موسوم به جنگل‌های مرموز شنی توسط مدارگرد رکانیسنس مریخ ثبت و به زمین مخابره شده است.

کشف جنگلی عجیب در سیاره مریخ + عکس

دانشمندان ناسا برای کشف جزئیات این ساختارهای مرموز از کاوشگر کنجکاوی استفاده می‌کنند. در طول هفته گذشته کاوشگر کنجکاوی از نقاط تاریک ساختارهای شنی تصاویری با کیفیت به زمین ارسال کرده است.

دانشمندان ناسا معتقدند که علت به وجود آمدن چنین پدیده‌ای، ذوب شدن یخ‌های کربن‌دی‌اکسید در برابر نور بهاری خورشید است. آنها با بررسی دقیق پدیده جنگل‌های شنی در سطح مریخ دریافتند که از زمان ثبت اولین تصاویر در سال ۲۰۰۸، وسعت این پدیده حدود یک کیلومتر افزایش یافته است.

محققان در مورد علت شگفت‌انگیزی این پدیده در سطح مریخ اظهار کردند: در محیط زمین پیدایش ساختارهای شنی با واکنش بین باد، نیروی جاذبه و شن‌ها به وجود می‌آید.

پیدایش چنین ساختارهایی در شرایطی به وجود آمده که نیروی گرانش در مریخ بسیار کمتر از زمین بوده و غلظت اتمسفر در این سیاره نیز بسیار کم است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 222 بار
دیدگاهتان را بنویسید

ashii در تاریخ 17 آذر 1394 گفته : پاسخ دهید

چه خوب مریخ هم جنگل دار پس دیگه میشه رفت مریخ وزندگی کرد خدا را شکر جای هیچ نگرانی نیست چون مریخ داریم

css.php