کد خبر : 180633 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۱۱

روش های طبیعی برای زیبایی پوست و مو

روش های طبیعی برای زیبایی پوست و مو اسم زیبایی که به میان می‌آید، بیشتر خانم‌ها به یاد کیف لوازم آرایش‌شان می‌افتند و این که وقت تجدید آرایش فرارسیده و در هر مکان و زمانی که هستند باید بدَوَند و از زیر سنگ هم که شده آینه گیر بیاورند و …

روش های طبیعی برای زیبایی پوست و مو

روش های طبیعی برای زیبایی پوست و مو

اسم زیبایی که به میان می‌آید، بیشتر خانم‌ها به یاد کیف لوازم آرایش‌شان می‌افتند و این که وقت تجدید آرایش فرارسیده و در هر مکان و زمانی که هستند باید بدَوَند و از زیر سنگ هم که شده آینه گیر بیاورند و دست به کار عملیات زیباسازی شوند. در عرض پنج دقیقه انواع و اقسام ریمل، خط چشم، سایه، پودر، رژ و خط لب از کیف بیرون می‌آید و هریک به نحوی به خانم خدمت می‌کند. حال دیگر خیال خانم راحت شده و عذاب وجدانی که بر دوشش سنگینی می‌کرد، دست از سرش برداشته است. او دوباره خوش و خرم شده و می‌تواند به مدت چند ساعت دیگر، نفسی راحت بکشد.این اصلا درست نیست. بیشتر اصول بنیادین زیبایی کوچک‌ترین ارتباطی با استفاده از لوازم آرایش ندارند. مواد گیاهی و طبیعی فراوانی هستند که می‌توانند زیبایی را به پوست و مو و اعضای صورت ما هدیه کنند، بی‌آن که ضرر استفاده از لوازم آرایش را به همراه داشته باشند.

ما در این نوشتار برخی از این روش‌های طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم تا با به‌کارگیری‌شان قدم در مسیر زیباتر شدن بردارید:

ماسک موی موز و تخم مرغ

این ماسک به درخشان شدن موهایتان کمک می‌کند. موز را له کنید تا به صورت پوره در آید؛ سپس آن را با یک تخم‌مرغ ترکیب کنید و به هم بزنید تا خمیری غلیظ به دست آید. این خمیر را به موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید تا به همه جای موهایتان برسد. اجازه دهید ده تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت، موهایتان را با همان شامپوی همیشگی بشویید. به این ترتیب به شفاف شدن و درخشش گیسوان خود کمک کرده‌اید.

درمان ناخن های خشک

اصلا خوب نیست که ناخن خشک باشد، چون ناخن خشک مرتب می‌شکند و نمی‌توانید آن را به مدلی که دوست دارید بلند کنید. برای حل این مشکل، ناخن‌هایتان را به مدت پنج دقیقه داخل روغن زیتون فرو ببرید. روغن زیتون بهترین آبرسان است و به ناخن‌های شما رطوبت لازم را بازمی‌گرداند. پس از گذشت این مدت زمان، آنها را از روغن زیتون درآورید و از داشتن ناخن‌هایی سالم لذت ببرید.

ماسک عسل برای پوست

عسل طبیعی خاصیت ضدباکتریایی دارد و یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای داشتن پوستی نرم و لطیف است. هفته‌ای یکبار، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی (و نه تقلبی) را با انگشتانتان به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید این ماسک به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوستتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت، صورتتان را به آرامی با آب گرم بشویید و سپس با ضربه زدن، صورت‌تان را خشک کنید. عسل معجزه می‌کند و به شما پوستی فوق‌العاده می‌بخشد.

سرکه سیب برای موها

سرکه سیب به شفافیت موها کمک می‌کند و همچنین اگر به دلیل رنگ کردن‌های زیاد، موهایتان شل و آویخته شده، چاره کار در استفاده از سرکه سیب نهفته است. پس از شستن موها با شامپو، یک‌چهارم لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید و موهایتان را با این مایع آبکشی کنید.

قسمت‌های تیره آرنج و زانو

احتمالا شما هم از تیرگی این نقاط رنج می‌برید؛ غافل از این که چه راه‌حل ساده‌ای دارد. یک پرتقال را از وسط نصف کنید و آن را روی این نقاط بمالید. این کار باعث می‌شود سلول‌های مرده زدوده شود و جای خود را به سلول‌های جدید و زنده بدهد. اگر با یک بار انجام دادن این کار نتیجه‌ای کامل نگرفتید، چند بار تکرار کنید.

اسکرابی فوق‌العاده برای بدن

مقداری نمک دریا را با دو برابر همان مقدار روغن زیتون ترکیب کنید تا در اسرع‌وقت اسکرابی مناسب بدن به دست بیاید. آن را بر هر نقطه از بدن که دوست دارید قرار دهید. خاصیت این اسکراب، رفع سلول‌های مرده و روکردن سلول‌های جدید است. به این ترتیب با صرف کمترین هزینه، پوستی لطیف و نو پیدا می‌کنید و از این لطافت لذت می‌برید.

آبرسانی به موها

روغن نارگیل را بر مغز سرتان ماساژ دهید و سپس این روغن را به همه جای موهایتان برسانید. این روغن هم درمان شوره سرتان است و هم به موهای شما لطافت می‌بخشد. پس از گذشت دو ساعت، موهایتان را به همان روال همیشگی بشویید.

کرم بعد از ازاله مو

این روغن را پس از شیوکردن روی پاها بمالید. روغن نارگیل بهترین جایگزین برای کرم بعد از اصلاح است.

رهایی از جوش‌های سرسیاه

یک قاچ لیمو را در ظرفی قرار دهید و چند قطره عسل طبیعی روی آن بریزید. سپس آن قاچ لیمو را بردارید و روی نقاطی که جوش سرسیاه زیاد دارد، بمالید. نقاط سیاهرنگ محو می‌شود. دقت داشته باشید که ممکن است لیمو پوست شما را تا مدتی سرخ کند؛ به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم این کار را پیش از خواب انجام دهید، نه هنگامی که می‌خواهید بیرون بروید.

تعرق

شاید باورتان نشود که عرق ریختن تا چه اندازه می‌تواند به زیبایی بدن شما کمک کند. تعرق به لاغری کمک می‌کند، منافذ پوست را باز می‌کند و سموم بدن را دفع می‌کند. از این به بعد از قرار گرفتن در محیط‌های گرم نهراسید و حتی اگر شُرشُر عرق ریختید ناراحت نشوید، زیرا در حال طی کردن مسیر لاغری هستید.

نوشیدن آب

هر جا سخن از لاغری و زیبایی به میان می‌آید، موضوع آب به نحوی گنجانده می‌شود. نوشیدن آب موجب آبرسانی به پوست و مو می‌شود و با بالا بردن متابولیسم، به لاغری کمک می‌کند. هر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا به جوانی و شادابی خود یاری رسانده باشید.

برس خشک

ماهوت پاک‌کنی تمیز بردارید و چند دقیقه پیش از رفتن به حمام، پوست خشک بدنتان را برس بزنید. این کار باعث رفع سلول‌های مرده می‌شود و همچنین به گردش خون کمک می‌کند. بهترین زمان برای برس‌زدن هنگامی است که پوست شما در اوج خشکی است.

فیبر

فیبر کلید بالا رفتن متابولیسم و لاغر شدن است. مصرف سبزیجات و میوه‌های فیبردار را به طور جدی در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا از هر لحاظ به سلامت و تناسب اندامتان کمک کرده باشید. اگر احتیاج شدیدی به خوراکی‌های شیرین احساس می‌کنید، تکه کوچکی شکلات تلخ یا مارشمالو بخورید تا نیازتان کنترل شود و همچنین در مسیر چاق شدن قرار نگرفته باشید.

پنهان کردن موهای چرب

اگر موهایتان چرب است و شما نمی‌توانید هر روز به حمام بروید، برای پنهان‌کردنش چه می‌کنید؟ خب، استفاده از شامپوی مخصوص موهای چرب یک راه‌حل است، اما روش دیگر بافتن موهاست. اگر موهایتان را ببافید، هیچ معلوم نمی‌شود که آخرین بار چه زمانی موهایتان را شسته‌اید. هیچ‌کس هم شک نمی‌کند که شما برای پنهان کردن گیسوان چرب، اقدام به بافتن آنها کرده‌اید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 888 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php