کد خبر : 175628 تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

واکنش آموزش و پرورش به طراحی یک سوال بر پایه فاجعه منا + عکس

طراحی یک سئوال ریاضی در دوره ابتدایی با استفاده از موضوع حادثه منا، امروز سوژه بیشتر شبکه‌های اجتماعی شده بود. بر اساس اظهارات رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش این سوال تنها یک امتحان کلاسی بوده است و معلم هم مانند هر فرد دیگری ممکن است در محل کارش دچار اشتباه …

واکنش آموزش و پرورش به طراحی یک سوال بر پایه فاجعه منا + عکس

طراحی یک سئوال ریاضی در دوره ابتدایی با استفاده از موضوع حادثه منا، امروز سوژه بیشتر شبکه‌های اجتماعی شده بود. بر اساس اظهارات رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش این سوال تنها یک امتحان کلاسی بوده است و معلم هم مانند هر فرد دیگری ممکن است در محل کارش دچار اشتباه شود اما انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی در واقع نوعی بد اخلاقی است که این روزها در فضای مجازی بسیار شاهد آن هستیم.

عبدالرسول عمادی گفت: در واکنش به طراحی سوال ریاضی در یکی از مدارس ایران که با استفاده از حادثه منا صورت گرفته بود و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: معلمان در آموزش‌هایی که قبل از تدریس می‌بینند تمام دوره‌های لازم از جمله شیوه طراحی سوال و نحوه ارزشیابی را می‌گذرانند، ضمن اینکه در طول سال هم برای آنها چنین دوره‌هایی برگزار می‌شود.

وی با طرح این موضوع که این سوال بیشتر از اینکه سوال ریاضی باشد طنز به نظر می‌رسد، افزود: مجموعا یک میلیون پرسنل در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که از این تعداد، آمار گسترده‌ای را معلمان تشکیل می‌دهند که در کلاس درس خود به صورت متعدد سوال طرح می‌کنند و از دانش‌آموزان امتحان می‌گیرند؛ این موضوع جز اختیارات معلمان است که در کلاس درس خود سوال طرح کنند.

عمادی با تاکید بر اینکه حال ممکن است در این بین معلمی یک سوال بی‌ربطی نیز طرح کند، تصریح کرد: این رفتار نادرست و عوام‌زدگی است که وقتی یک معلم سوالی را در کلاسش طرح می‌کند دیگران اقدام به انتشار آن در صفحه‌های اجتماعی می‌کنند. متاسفانه این روزها در صفحه‌های مجازی از این سبک بی‌اخلاقی‌ها زیاد دیده می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: حال ممکن است یک معلمی سوال نامناسبی را طراحی کند؛ این سوالاتِ هماهنگ استانی و یا شهری هم نیست. معلم در لحظه سوالی به ذهنش رسیده و آن را مطرح کرده است که این موضوع قابل بحث نیست. ضمن اینکه هر کسی ممکن است در محل کارش مرتکب اشتباه شود حال در طرح این سوال هم یک اشتباه رخ داده است.

عمادی تاکید کرد: هم‌اکنون از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشجو – معلمان آموزش‌های لازم را در حین تحصیل می‌بینند. پیشتر که در دانشگاه‌ها، دانشجویان دبیری تحصیل می‌کردند علاوه بر گذراندن دروس رشته تحصیلی خود، دروس دیگری را که مرتبط با آموزش و پرورش نیز بود را می‌گذراندند که در آن در واقع دبیری را تمرین می‌کردند البته طراحی سوال در واقع جز حوزه‌های تخصصی این دوره‌ها نیز بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 755 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php