کد خبر : 168366 تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

فواید اعجاب انگیز عرق کردن!

ممکن است که عرق کردن پدیده خوشایندی نباشد وقتی که عرق می‌کنید پوست بدنتات چسبناک شده، موهایتان آشفته می‌شود و بوی نامطبوعی به خودمی‌گیرد. اما ما تنها جنبه‌های منفی عرق کردن را می‌بینیم. لازم است بدانیم که این شرایط طبیعی بدن برای سلامتی ما بسیار مهم است. حال به شما …

فواید اعجاب انگیز عرق کردن!

ممکن است که عرق کردن پدیده خوشایندی نباشد وقتی که عرق می‌کنید پوست بدنتات چسبناک شده، موهایتان آشفته می‌شود و بوی نامطبوعی به خودمی‌گیرد. اما ما تنها جنبه‌های منفی عرق کردن را می‌بینیم. لازم است بدانیم که این شرایط طبیعی بدن برای سلامتی ما بسیار مهم است. حال به شما می‌گوییم که چرا باید از اینکه عرق می‌کنید خوشحال باشید.

برخی از فواید عرق کردن

۱- افزایش هورمون‌های شادی

زمانی که زیاد عرق می‌کنید مغز شما مقدار بیشتری آنزیم آندروفین ترشح می‌کند. این آنزیم مسوول حس شادی شماست. اگر عرق کنید میزان هورمون شادی افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود که شاد و خوشحال باشید و حس و حال خوبی داشته باشید.

۲- تسکین‌دهنده درد

هورمون آندروفین تنها مسوول شادی ما نیست و در اصل حکم مسکن را دارد و به اندازه مورفین می‌تواند تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر به اندازه کافی عرق کنید مغزتان به روش‌های مختلف درد را تشخیص می‌دهد و از آن می‌کاهد پس دانستن این نکته حس ناخوشایند عرق کردن را برای ما قابل تحمل می‌کند.

۳- نابودکننده سموم و پاک کننده پوست بدن

بدن ما همانند یک ماشین پیچیده عمل می‌کند که می‌تواند خود را از هر گونه سموم پاک کند عرق کردن به این فرایند کمک می‌کند. بنابراین بدن با عرق کردن از هر گونه مواد مضر، نمک، کلسترول و الکل پاک می‌شود. همچنین مواد سمی را که منافذ پوست را مسدود می‌کنند از بین می‌برد.

۴- از سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها در امانید

عرق بدن حاوی پپتیدهای ضدمیکروبی است که باکتری‌های مضر، قارچ و ویروس‌ها را از بین می‌برد. حتی بعضی از دانشمندان اعتقاد دارند که مواد شیمیایی موجود در عرق از آنتی‌بیوتیک‌ها نیز قوی‌ترند. چرا که باکتری عامل بیماری قادر نیست که به سرعت خود را در برابر مواد شیمیایی موجود در عرق مقاوم کند.

۵- خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد

اگر همیشه عرق کنید نمک اضافی از بدن خارج شده و کلسیم در استخوان‌ها باقی می‌ماند. پس عرق کردن مانع ورود نمک و کلسیم به کلیه‌ها می‌شود در نتیجه این مواد در کلیه‌ها رسوب نکرده و سنگ کلیه تشکیل نمی‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 165 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php