کد خبر : 165803 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

حقایقی در مورد ضربان قلب!

طبیعی است که بخواهید بدانید آیا قلب تان درست کار می کند یا نه. گاهی ممکن است فکر کنید قلب شما آرام می زند؛ و یا گاهی نگران هستید که نکند خیلی تند می تپد. حقیقت اینست که بسیاری از شنیده های تان درباره ی قلب درست نبوده است. وقت …

حقایقی در مورد ضربان قلب!

طبیعی است که بخواهید بدانید آیا قلب تان درست کار می کند یا نه. گاهی ممکن است فکر کنید قلب شما آرام می زند؛ و یا گاهی نگران هستید که نکند خیلی تند می تپد. حقیقت اینست که بسیاری از شنیده های تان درباره ی قلب درست نبوده است. وقت آن رسیده است که چیزهایی در این باره بدانید که تا پیش از این، آگاه نبوده اید.

گفته می شود که ضربان قلب نرمال ۶۰ تا ۱۰۰ تپش در دقیقه است. این، یک استاندارد قدیمی است؛ امروزه پزشکان می گویند که باید کمتر از این باشد. حدود ۵۰ تا ۷۰ تپش در هر دقیقه. مطالعاتی که به تازگی انجام شده اند، نشان می دهند که میزان ضربان بیشتر از ۷۶ تا در دقیقه در هنگام استراحت، خطر حمله ی قلبی را افزایش می دهد.

گفته می شد که ضربان نامنظم قلب یکی از علائم حمله ی قلبی محسوب می شود. در واقع زمانی که ضزبان قلب شما نامنظم شده، شما دچار تپش قلب شده اید. ممکن است سرعت بالا رفتن ضربان تان را احساس کنید و یا احساس تپش در قفسه ی سینه تان داشته باشید. دکتر آپور پاتل، متخصص قلب در مرکز پزشکی منهاست در نیویورک می گوید: “در بیشتر موارد، این احساس ها خطر جدی ای نیستند.”

ایشان ادامه می دهند که تپش قلب علت های دیگری نیز می تواند داشته باشد؛ از جمله:

الکل

کافئین

ورزش

استرس

کم شدن آب بدن

مصرف دارو

تب

اختلالات تیروئید

استعمال دخانیات

تپش قلب به این معنا نیست که یک حمله ی قلبی خواهید داشت. اما اگر علامتی بی سابقه است و یا با درد در ناحیه ی سینه همراه است، حتمن به پزشک مراجعه کنید.”

4/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 844 بار
برچسب ها : ، ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php