کد خبر : 154557 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

حدیث امروز: فواید افطار با آب

امام جعفر صادق علیه‌‏السلام فرمودند:پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله)، به هنگام روزه گشودن، با حلوا افطار مى‌‏کرد. اگر حلوا نبود، با شکرینه‏‌اى دیگر یا چند دانه خرما، و اگر آن نیز نبود، با آبِ خالى. مى‏‌فرمود: آب، معده و کَبِد را تمیز مى‏‌کند، دهان را خوش‏بو مى‏‌کند، دندان‌‏ها …

حدیث امروز: فواید افطار با آب

امام جعفر صادق علیه‌‏السلام فرمودند:پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله)، به هنگام روزه گشودن، با حلوا افطار مى‌‏کرد. اگر حلوا نبود، با شکرینه‏‌اى دیگر یا چند دانه خرما، و اگر آن نیز نبود، با آبِ خالى. مى‏‌فرمود: آب، معده و کَبِد را تمیز مى‏‌کند، دهان را خوش‏بو مى‏‌کند، دندان‌‏ها را محکم مى‏‌سازد، چشم را قدرت مى‏‌دهد و دیده را جلا مى‏‌بخشد، گناهان را از انسان می‌شوید، رگ‏هاى برآشفته و تلخه تحریک شده را فرو مى‏‌نشانَد، بلغم را از میان مى‏‌بَرَد ، حرارت را از معده برمى‏‌دارد، و سردرد را نیز از میان مى‏‌برد.

متن حدیث

الإمام الصادق علیه‏‌السلام: کانَ رَسولُ الله صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلم إذا أفطَرَ بَدَأَ بِحَلواءَ یُفطِرُ عَلَیها ؛ فَإِن لَم یَجِد فَسُکرَهٍ أو تَمَراتٍ، فَإِذا أعوَزَ ذلِکَ کُلهُ فَماءٍ فاتِرٍ. وکانَ یَقولُ: یُنَقی المَعِدَهَ والکَبِدَ، ویُطَیبُ النکهَهَ وَالفَمَ، ویُقَوی الأَضراسَ، ویُقَوی الحَدَقَ و یَجلُو الناظِرَ، و یَغسِلُ الذ’ُنوبَ غَسلاً، و یُسَکنُ العُروقَ الهائِجَهَ و المِرهَ الغالِبَهَ، و یَقطَعُ البَلغَمَ، و یُطفِئُ الحَرارَهَ عَنِ المَعِدَهِ، و یَذهَبُ بِالصداعِ.

پینوشت: «اصول کافى، ج ۴،ص ۱۵۳ – دانش نامه احادیث پزشکی، ج ۱،ص ۵۴۵»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 309 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php