کد خبر : 152246 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

آیا در رژیم لاغری نباید نان خورد؟!

همه انواع نان منبع خوبی از گلوسید یا کربوهیدرات است که ۵۰ تا ۵۸ گرم در هر ۱۰۰ گرم را شامل می شود و همچنین سرشار از فیبر هستند. با این حال، غلات استفاده شده در نان و همچنین شیوه پخت می تواند کیفیت غذایی آن را تغییر دهد. به …

آیا در رژیم لاغری نباید نان خورد؟!

همه انواع نان منبع خوبی از گلوسید یا کربوهیدرات است که ۵۰ تا ۵۸ گرم در هر ۱۰۰ گرم را شامل می شود و همچنین سرشار از فیبر هستند. با این حال، غلات استفاده شده در نان و همچنین شیوه پخت می تواند کیفیت غذایی آن را تغییر دهد. به طور کلی نان سبوس دار بهترین نوع نان برای سلامتی است. نان سبوس دار جو و چاودار بیشتر از دیگر غلات فیبر دارد. با این حال، این فیبرها برای بعضی افراد بسیار حساسیت زاست. نان های سبوس دار ۲ تا ۳ برابر بیشتر از نان های سفید منیزیوم، فسفر و آهن دارد.

نان چاودار نسبت به نان گندم، گلوتن کمتر و قابل هضم تری دارد. گلوتن ماده ای موجود در غلات است که می تواند حساسیت دستگاه گوارش را تحریک کند.

نان های همراه با انواع دانه ها مانند کنجد چربی بیشتری دارند و در موارد رژیم های بدون چربی توصیه نمی شوند. اما این دانه ها حاوی امگا ۳ هستند که اسیدهای چرب بسیار مفیدی برای سلامتی محسوب می شوند.

تاثیر نان بر سلامتی

نان سفید باگت را می توان منبعی از قندهای سریع دانست. این نوع نان مقدار زیادی نشاسته دارد که از زنجیره های بسیار طولانی قند تشکیل شده است. این مواد باعث تحریک شدید می شوند به خصوص اگر همراه با منبع قند سریع مانند مربا میل شوند. اما پس از چند ساعت انرژی به همراه ندارند.

به طور کلی نان سفید فایده کمتری برای سلامتی دارد. این نان از آرد کاملا تصفیه شده تهیه می شود که حاوی عناصر غذایی کمتری است. همچنین با خوردن نان سفید، سیستم گوارش تقریبا برای هیچ فعالیت می کند. همچنین نان سفید مقدار بیشتری گلوتن دارد.

جالب است بدانید بعضی از بچه های بی قرار در صورت رژیم غذایی بدون گلوتن آرام تر می شوند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تغذیه بازدید 209 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php