کد خبر : 145978 تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

معرفی نرم‌افزار جایگزین وایبر توسط بسیج + عکس

یکی از مجموعه‌های وابسته به بسیج، پیام رسان ایرانی سلام را به عنوان جایگزین وایبر و واتس اپ معرفی کرده است. نظرتان در باره شبکه های اجتماعی چیست؟ بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب خدمت شما و همه زحمت کشان در باشگاه خبرنگاران شباب و امیدوارم این …

یکی از مجموعه‌های وابسته به بسیج، پیام رسان ایرانی سلام را به عنوان جایگزین وایبر و واتس اپ معرفی کرده است.

معرفی نرم‌افزار جایگزین وایبر توسط بسیج + عکس

نظرتان در باره شبکه های اجتماعی چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب خدمت شما و همه زحمت کشان در باشگاه خبرنگاران شباب و امیدوارم این اخلاص و زحمات شما بسیجیان مورد مقبول و مرضی امام زمان ع و نائب بر حقش امام خامنه ای روحی فداه قرار گیرد.

اگر نگاهی به تاریخچه و ایجاد شبکه های اجتماعی بیاندازیم به این نتیجه خواهیم رسید که شبکه های به اصطلاح اجتماعی مبتنی بر فلسفه غرب بوده و در آنجا همواره اومانیست و انسان محوری، فصل الخطاب آنها است. به عبارتی در این شبکه ها هیچ یک از اصول و مبانی فلسفه اسلامی دیده نمی شود. تکنولوژیهای وارداتی همواره بهترین محملها و بسترهای تهاجم غربی هستند و چنانچه بخواهیم انقلابی در فضای مجازی ایجاد کنیم باید تکنولوژی های غربی را مهندسی معکوس نموده و ابزار و تکنولوژی جدیدی با جایگزینی فلسفه اسلامی بجای فلسفه غربی ایجاد نمود.

نظرتان درباره سامانه های تحت تلفن همراه چیست و بسیج در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟

امروزه متاسفانه همین شبکه های به اصطلاح اجتماعی و در واقع غیراجتماعی در میان اغلب مردم ایران توسعه یافته است و بخش اعظمی از وقت و زمان آنها را که باید به زندگی اجتماعی، خانواده، تحصیلی و… مصروف گردد؛ در این شبکه ها تلف می شود. اما با توجه به تهدیداتی که این سامانه های پیام رسان تحت تلفن همراه دارد. باید آن بخش از خوبی های آنرا جدا نمود و از بدی های آن دوری کرد. مثلا باید از این بستر برای ترویج دین اسلام و فرهنگ بسیجی حداکثر استفاده را نمود چرا که رایگان بودن آن، سهولت در ارتباط با گروهها و حلقه های مورد علاقه، یافتن همفکران و دوستان در سطح جهان و … می تواند یک مزیت مناسب برای استفاده از اینگونه شبکه ها باشد. ولی از طرفی باید آسیبها و آفتهای اینگونه شبکه را شناخت و از آنها استفاده نکرد. بسیج نیز در این راستا در تلاش است تا با شناسایی و معرفی بعضی از سامانه ها و پیام رسان های امن و مطمئن، دغدغه ها و نگرانی های خانواده ها را کاهش دهد. لذا بسیج بیشتر بدنبال آگاه سازی و روشنگری مردم و بسیجیان از تهدیدات اینگونه سامانه ها است.

پیشنهاد شفاف شما برای سامانه های پیام رسان تحت گوشی های تلفن همراه چیست؟

اولین پیشنهاد بنده، صرفنظر از حضور در اینگونه شبکه ها است؛ چرا که وقت و عمر انسان بسیار بیشتر از گذران در این سامانه ها و پیام رسانها ارزش دارد. اما سازمان بسیج مستضعفین با بررسی که میان بسیاری از پیام رسانها داشته است و بسیاری از نمونه های داخلی و خارجی اینگونه سامانه ها را بررسی کرده؛ به یک پیام رسان ایرانی بنام “سلام” رسید که نسبت به مشابه ایرانی و خارجی آن از اطمینان، پایداری و امنیت بیشتری برخوردار است. و به کسانی که امروزه در شبکه هایی از جمله وایبر، واتس آپ، تانگوم، اینستوگرام و … هستند اولا پیشنهاد می دهد چنانچه می توانند این بستر را رها کرده و به سبک زندگی اسلامی ایرانی خود ادامه دهند؛ تا زمانی که یک پیام رسان اسلامی تولید و جایگزین شود. با اینحال پیشنهاد می گردد بهتر است این پیام رسان داخلی را جایگزین سامانه های مزبور کنند. چرا که پیام رسان “سلام” بهترین جایگزین وایبر و واتس آپ و …

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 329 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php