کد خبر : 136246 تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶

سرقت ۴ میلیاردی دو آبدارچی در تهران!

وقتی ٨ مرد نقابدار با حمله به یک شرکت بازرگانی دست به سرقت ۴ میلیارد تومانی زدند، هیچکس نمی‌دانست که طراح اصلی این نقشه، دو آبدارچی شرکت هستند. به گزارش میهن فال به نقل از شبکه خبر، ١۵مهر‌ سال ٩٣ ماموران کلانتری ١٠۵سنایی در جریان یک زورگیری در خیابان خالد …

وقتی ٨ مرد نقابدار با حمله به یک شرکت بازرگانی دست به سرقت ۴ میلیارد تومانی زدند، هیچکس نمی‌دانست که طراح اصلی این نقشه، دو آبدارچی شرکت هستند.

به گزارش میهن فال به نقل از شبکه خبر، ١۵مهر‌ سال ٩٣ ماموران کلانتری ١٠۵سنایی در جریان یک زورگیری در خیابان خالد استانبولی قرار گرفتند؛ مأموران کلانتری در محل سرقت به تحقیق از کارکنان خدماتی و صاحب شرکت پرداختند که مشخص شد ٨ مرد با قمه و شمشیر وارد واحد تجاری در طبقه دوم یک ساختمان تجاری شده، پس از بستن دست و پای خدمتکار و صاحب شرکت دست به سرقت ۴‌میلیارد تومان پول نقد در قالب چک‌های تضمینی بین‌ بانکی و ٨‌ میلیون تومان پول نقد داخل گاو صندوق و همچنین دو گوشی تلفن‌ همراه متعلق به خدمتکار و صاحب شرکت به ارزش هرکدام ٢‌میلیون تومان کرده و پس از سرقت با یک موتورسیکلت از محل متواری شده‌اند.

کارآگاهان انتظار داشتند که سارقان به شیوه تخریب از در ورودی وارد شرکت شده باشند، اما بررسی‌های محل سرقت مشخص کرد که هیچ‌ آثار ناشی از تخریب در ورودی آن مشاهده نشده است.

با توجه به مبلغ بالای سرقت شده که نشان از اطلاع سارقان از وجود این مبلغ در داخل شرکت می‌داد و همچنین نحوه ورود سارقان به داخل شرکت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید با همدستی یکی از کارکنان شرکت شده باشد؛ بنابراین تحقیقات از کارکنان شرکت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تا ٣‌سال پیش، یکی از کارکنان خدماتی شرکت به‌ نام «ضیاء» ٣٠ساله از اتباع افاغنه به مدت ١٣‌سال در شرکت مشغول به کار بود، اما به علت اعتیاد شدید به مواد مخدر حدود ٣‌سال پیش اخراج شد.

تحقیقات درباره نقش احتمالی «ضیاء» در سرقت، در دستورکار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که با وجود اخراج از شرکت، وی در طول این مدت همچنان ارتباط دوستانه خود را با یکی از کارکنان خدماتی دیگر شرکت به نام حمید ٣٣ساله حفظ کرده است.

این ارتباط در حالی از سوی کارآگاهان مشخص شد که بنا بر گفته مالباخته، سارقان نقابدار دارای لهجه اتباع افاغنه بودند، بنابراین تحقیقات از حمید درباره ارتباط وی با ضیاء آغازشد اما او منکر هرگونه ارتباط با ضیاء شد.

با توجه به دلایل بدست آمده درباره احتمال مشارکت حمید در سرقت، کارآگاهان وی را دستگیر کرده و در همان بازرسی اولیه از وی ، سه فقره از چک‌ های سرقت شده از داخل شرکت را کشف کردند.

این در حالی بود که مالباخته بیشترین حمایت مالی را در میان کارکنان شرکت از حمید کرده بود.

حمید که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود و به طراحی سرقت و همچنین مشارکت ضیاء در سرقت اعتراف کرد.

با توجه به اعتراف «حمید»، ضیاء در زعفرانیه که به‌ عنوان سرایدار مشغول کار بود، دستگیر شد.

همچنین در بازرسی از مخفیگاهش ٨٠ چک سرقتی بین‌ بانکی به ارزش تقریبی ٢‌میلیارد تومان کشف شد.

با دستگیری ضیاء ۶ متهم دیگر این پرونده نیز یک به یک شناسایی و هرکدام در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار حوادث ، مجله خبری بازدید 322 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php