کد خبر : 133830 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۱۰

درختی که شیرین برای فرهاد کاشت + عکس

درخت رحمت در استان کرمانشاه واقع شده. این اثر ارزشمند با ارتفاع ۳۷/۷ متر و با قطر ۸/۴۶ متر در ورودی مجموعه تاریخی طاق بستان، خودنمایی می کنه. این درخت علاوه بر ارزش ژنتیکی، ارزش فرهنگی و تاریخی هم داره، به طوری که در فرهنگ عامه به درخت رحمت شهرت …

درختی که شیرین برای فرهاد کاشت + عکس

درخت رحمت در استان کرمانشاه واقع شده. این اثر ارزشمند با ارتفاع ۳۷/۷ متر و با قطر ۸/۴۶ متر در ورودی مجموعه تاریخی طاق بستان، خودنمایی می کنه. این درخت علاوه بر ارزش ژنتیکی، ارزش فرهنگی و تاریخی هم داره، به طوری که در فرهنگ عامه به درخت رحمت شهرت داره.

درختان چنار در کشور ما از اهمیت و سابقه تاریخی بالایی برخوردارند و درخت کهنسال طاق بستان پس از چنار هزار ساله ابرقو دومین درخت کهنسال کشوره.

درختی که شیرین برای فرهاد کاشت + عکس

در ادبیات عامه آن رو به دوران ساسانی و افسانه شیرین و فرهاد نسبت می دن. در ادبیات فولکلور در خصوص این درخت اومده که، این درخت رو شیرین در زمان شکسته شدن پای اسب خسرو پرویز و دیدار او با فرهاد در طاق بستان به عنوان یادگاری می کاره.

این درخت در طول تاریخ به نام های مختلفی هم چون دار پهلوان، درخت رحمت و درخت کهنسال طاق بستان نامگذاری شده. این درخت در گذشته آسیب هایی دیده بود اما با حفاظت هایی که در سالهای اخیر از آن به عمل آمد در سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از آثار طبیعی استان به ثبت ملی رسید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 416 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php