کد خبر : 180701 تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۲

۸ دلیل مهم برای مصرف تخم مرغ

۸ دلیل مهم برای مصرف تخم مرغ یکی از بهترین زمان های مصرف تخم مرغ وعده صبحانه است. تخم مرغ سرشار از ریز مغذی ها و پروتئین هاست اما بسیاری از افراد از مصرف آن اجتناب می کنند زیرا به نظر آنها ممکن است سطح کلسترول خون بالا رود و …

۸ دلیل مهم برای مصرف تخم مرغ

۸ دلیل مهم برای مصرف تخم مرغ

یکی از بهترین زمان های مصرف تخم مرغ وعده صبحانه است. تخم مرغ سرشار از ریز مغذی ها و پروتئین هاست اما بسیاری از افراد از مصرف آن اجتناب می کنند زیرا به نظر آنها ممکن است سطح کلسترول خون بالا رود و در طولانی مدت به سلامت قلب و عروق آسیب برسد. در حالی که این تصور درست نیست! تخم مرغ یک خوراکی عالی است که در هرم غذایی جای دارد. دارای فواید بسیاری بوده و به همین دلیل بهتر است که در حد متعادل اما به طور منظم در برنامه غذایی گنجانده شود.

بدون خطر برای سلامتی

تخم مرغ کالری دارد اما برای بدن مضر نیست. باید توجه داشت که بدن ما کلسترول تولید می کند زیرا برای انجام عملکردهای محتلف به آن نیاز دارد. البته نکته اصلی اینجاست که کلسترول باید در حد متعادل حفظ شود. در واقع، مقدار کلسترولی که از تخم مرغ به بدن می رسد هیچ خطری برای افراد سالم ندارد. همچنین چربی های اشباع نیز که مسلما برای سلامتی مضر هستند را نیز ندارد.

تامین کلسترول خوب خون

مصرف منظم تخم مرغ HDL خون را تامین می کند که این لیپو پروتئین با نام کلسترول خوب شناخته می شود. به کمک تخم مرغ می توان از بسیاری مشکلات قلبی محافظت کرد و سلامت مغز را حفظ نمود.

سرشار از یک ریزمغذی اساسی

آیا تا به حال در مورد کولین چیزی شنیده اید؟ کولین نوعی ریز مغذی اساسی برای سلامتی و خوشحالی است. اینماده جز ویتامین های گروه B است و بهب دن اجازه می دهد تا اجزای سلولی و همچنین مولکول های ضروری برای مغز را بسازد.

با توجه به تحقیقی که در آمریکا انجام شد، تقریبا ۹۰% جمعیت دچار کمبود این ریز مغذی هستند. البته این مشکل با مصرف تخم مرغ و رعایت عادات صحیح زندگی برطرف می شود.

خوراکی با ارزش غذایی بسیار بالا

خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه یکی از بهترین روش ها برای مصرف این ماده غذایی است. این عادت سالم می تواند ویتامین A، اسید فولیک، ویتامین B5، B12 و B2، فسفر، سلنیوم، پروتئین و چربی های مفید مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند.

محافظت از چشم ها

به تدریج که سن بالا می رود، کیفیت بینایی نیز کاهش می یابد. با این روند تحلیل بینایی می توان مقابله کرد اگر ویتامین مؤثر مانند لوتئین و زآزانتین در برنامه غذایی گنجانده شود که تخم مرغ یکی از منابع آنهاست. این دو ماده آنتی اکسیدان های قوی هستند که در شبکیه چشم جمع می شوند ومی توانند از بروز آب مروارید واستحاله چشمی پیشگیری کنند. در واقع، کافی است ۵ تا ۶ تخم مرغ در هفته مصرف شود تا مانع از این بیماری ها شود.

تخم مرغ های ارگانیک؛ مؤثر در کاهش تری گلیسرید

بهتر است همیشه تخم مرغ هایی انتخاب شود که طبیعی و بدون هورمون باشند. آیا می دانید تخم مرغی که مرغ مواد غذایی طبیعی مصرف کرده است چه خواصی دارد؟ این تخم مرغ مقدار بیشتری اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که به کاهش تری گلیسرید خون کمک می کند و ضامن سلامتی قلب خواهد بود.

محافظت از سلامت مغز

تا پیش از این تصور می شد که تخم مرغ می تواند زمینه ساز بیماری های قلبی و مغزی شود اما امروزه این تصور کاملا نفی شده است. در تحقیقی که روی ۲۶۳۹۳۶ بیمار طی ده سال صورت گرفت، ثابت شد که هیچ کدام از آنها به رغم مصرف ۵ تا ۶ عدد تخم مرغ در هفته هیچ علامتی از بیماری های مغزی ندارند. البته توصیه می شود در صورت ابتلا به دیابت این مقدار به ۲ تا ۳ عدد در هفته تقلیل یابد.

افزایش احساس سیری و کمک به کاهش وزن

تخم مرغ احساس سیری به همراه دارد و تمایل به ریزه خوری بین وعده های غذایی را کاهش می دهد. این غذای پروتئینی سرشار از عناصر غذایی مفید است. تخم مرغ همچنین کمک می کند تا کالری کمتری به بدن برسد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 491 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php