کد خبر : 54129 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱

۸۰ درصد دختران دبیرستانی در ایران دوست پسر دارند!

در غرب سالیانه بیش از یک میلیون نوجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله دختر باردار می شوند و سالی ۵۰۰ هزار نوزاد از این طریق متولد می شود و نیز سه میلیون نفر به بیماری های آمیزشی مبتلا می شوند. همه این موارد در حالی صورت می گیرد که در مدارس …

در غرب سالیانه بیش از یک میلیون نوجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله دختر باردار می شوند و سالی ۵۰۰ هزار نوزاد از این طریق متولد می شود و نیز سه میلیون نفر به بیماری های آمیزشی مبتلا می شوند. همه این موارد در حالی صورت می گیرد که در مدارس به دانش آموزان روش های جلوگیری از بارداری آموزش داده می شود.

۸۰ درصد دختران دبیرستانی در ایران دوست پسر دارند!

به گفته دکتر محمود گلزاری، تحقیقات نشان می دهد که ۸۰ درصد دختران دبیرستانی در ایران با یک پسر دوستند و حتی ممکن است ارتباط جنسی هم داشته باشند اما خانواده ها و مسئولین مدارس از این موضوع بی اطلاع هستند.

وی گفت: این درحالی است که نوجوانان آگاهی کافی از این مسئله ندارند و ارتباطاتشان به ازدواج منجر نمی شود که این امر مطمئناً پیامدهای ناگواری را برای آن ها به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطایی با بیان این مطلب در جلسه سخنرانی درخصوص چالش های زندگی دختران و پسران دانشجو، سازنده ترین و بهترین راه برای پیش برد ارتباط و علاقمندی با جنس مخالف را در ازدواج دانست و گفت: شیفتگی پسران برای ازدواج معمولاً در سن ۱۹ تا ۲۰ سالگی اتفاق می افتد.

گلزاری با اشاره به مراحل ارتباط میان دختران و پسران گفت: مرحله اول در سنین زیر دبستان صورت می گیرد که گرایش به دوستی با جنس مخالف در این سن زیاد بوده و تفاوت جنسی در میان آن ها وجود ندارد. وی همچنین مرحله دوم ارتباط دختران و پسران را در سن ۶ تا ۱۲ سالگی عنوان کرد و گفت: در این سنین هویت جنسی افراد شکل می گیرد. با توجه به تحقیقاتی که در این خصوص در کشور امریکا صورت گرفته است ۹۵ درصد دختران و پسران دوستانشان از جنس خودشان هستند، به عبارت دیگر این دو جنس در سن دبستان از هم فاصله می گیرند. مرحله سوم ارتباط میان دختران و پسران در سنین نوجوانی است. دختران در سن ۱۲ سالگی و پسران در سن ۱۳ تا ۱۴ سالگی گرایششان برای ارتباط با جنس مخالف بیشتر می شود.

این روان شناس همچنین در ادامه سخنان خود به تشریح الگوی فرهنگ غرب پرداخت و گفت: در جوامع غربی ملاقات های عاشقانه امری خوب و پسندیده محسوب می شود و باعث ایجاد اعتماد بنفس در افراد می گردد اما این امر پیامد ها و مشکلاتی را به همراه دارد که یکی از آن ها مراقبت و جلوگیری از سکس در سنین قبل از ۱۷ سالگی است و از ۱۷ سالگی به بعد نیز خطرات ناشی از بیماری های آمیزشی مانند ایدز، بارداری و… در این جوامع وجود دارد.

وی همچنین به نتایج بدست آمده در کشورهای غربی در خصوص ارتباط های جنسی در سنین نوجوانی پرداخت و گفت: در غرب سالیانه بیش از یک میلیون نوجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله دختر باردار می شوند و سالی ۵۰۰ هزار نوزاد از این طریق متولد می شود و نیز سه میلیون نفر به بیماری های آمیزشی مبتلا می شوند. همه این موارد در حالی صورت می گیرد که در مدارس به دانش آموزان روش های جلوگیری از بارداری آموزش داده می شود.

وی همچنین به نتایج به دست آمده در تحقیقات و پژوهش هایی که در این زمینه در ایران صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در حدود ۲۰ سالی که من در این زمینه تحقیق و پژوهش انجام داده ام، در نامه هایی که از سوی ۸۵ درصد از دختران در خصوص ارتباط های عاشقانه دریافت کرده ام مربوط به سن ۱۲ تا ۲۵ سالگی بوده و ۱۵ درصد از نامه ها مربوط به پسران بین ۱۴ تا ۱۷ ساله است. در این میان دختران بیش از پسران آسیب پذیر بوده و با پیامدهای بیشتری در این خصوص مواجه خواهند شد.

گلزاری همچنین بر لزوم آموزش و افزایش آگاهی در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ما باید گرایش ارتباط میان دختران و پسران را امری طبیعی قلمداد کنیم و با مطالعه و تحقیق در این خصوص راهکارهای مناسبی را در چارچوب فرهنگ جامعه خود ارایه نماییم.

منبع: 19 دی

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 918 بار
دیدگاهتان را بنویسید

hilda در تاریخ 11 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

آره خب شما هم تقصیری نداری ولی لامپ خیلی هارو روشن میکرد من جاتون نیستم بدونم که چرا نتونستی بزاریش ولی مهم اینه که حداقل وقت گذاشتی جواب دادی خیلی عصبانی شدم اول ولی الان یه جورایی درک میکنم خب ۰۰۰۰۰۰ خدا بزرگه

hilda در تاریخ 10 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

نظرمو نزاشتی ?! پس چرا میگی نظر بدیم اصلا!!!!!!! جا من پس تو سایتتون نیست ارزونی خودتون ۰۰۰۰ مگه چی نوشتم که نگذاشتی ?!!!

ali در تاریخ 10 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

با سلام خدمت شما
عذرخواهی میکنیم، آبجی خیلی خیلی دوست داشتم کامنتتون رو بزارم ولی متاسفانه ریسکش بالا بود، و اینو بدونین 10000000000% باهاتون موافقم.
مطمئنا شما هم اگه جای ما بودین همین کارو میکردین!

یلدا در تاریخ 9 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

با نظر نیلو جون موافقم.
ماهواره و اینترنتم اگه توسط بزرگترا کنترل بشه بد نخواهد بود. ولی متاسفانه بیشتر بزرگترا کنترل نمیکنن.
یه با یه خانومی تو آرایشگاه میگفت ما همیشه فیلمای ترکیه تماشا میکنیم خلاصه خیلی تعریف کررررررررررررررد تا دیگه صبرم لبریز شد(به توجه به اینکه دو تا بچه نوجوان داشت)، گفتم خانونم فیلم ترکیه کمترین چیز بدش لب گرفته، اینم هر چی باشه غریزه جنسی بچه رو فعال میکنه؟ گفت: ما به بچه هامون یاد دادیم که ما چطور رو بوسی میکنیم مال اونا هم اونطوریه.(توجیییییییییییییییح فجیع)حالا بببین بچه چی میشششششششششششه

مریم در تاریخ 9 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

نمیدونم مشکل از کجاست …از ماهوره ..از تلوزیونی که ی برنامه درست وحسابی نداره یا خونواده یا شایدم تعصبات زیادی .
یا خودمون که به جای حل مشکلات از شون فرار میکنیم و به سمت گناه یا هر چیز دیگه ای که شما اسمشو میزارید میریم ..
ولی اینو میدونم هرکسی ی جور بیمار میشه .یکی سرما میخوره یکی سرطان و خیلی چیزهای دیگه …
میخوام بگم همه این روابط و از چشم یک منبع نبینید وانگشتتونو به سمت یک نفر دراز نکنید یادتون باشه سه تای دیگش به سمت خودمونه ….

shadi در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

از این بحث خوشم نمیاد ولی…چرا اینجور فکر میکنید هرکس ماهواره داره بده وبی دین!!!!ما داریم ولی به اون جور فیلما نگاه نمیکنیم اگه هم تو فیلم اجتماعی صحنه داشت عوض میکنیم کانالو!!!!راسش واسم جای تعجب هست!پس چرا من دوست پسرندارم وحرف بد نمیزنم!پس چرا وقتی مزاحم تلفنی دارم میدم داداشم میگه این گوشی منه کاری دارین!پس چرا از این لوس بازی های دختر وپسر خوشم نمیادوبرام اون کارای احمقانه بعضی از همسنام اعصاب خورد کن میاد!چرانماز وروزم برام واجبه!من چادری نیسم ولی مثل بعضیام از خودم درنمیام!ایناروگفتم بدونین مهم ذات ادمه!بعضی هیچ ماهواره ندارن ولی….

وحید در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

با آقا حامد موافقم .همسایه ما به خندق می گه : حندق _ برگ : بلگ _ سرباز : سرواز _ سرهنگ : سر تنگ _ مسجد : مچد _ اجر : ارج و .. اون وقت می گه : مااااااااهواره لازمه . آدم از اخبار دنیا عقب می مونه !

مونا در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

نیلو خانم درسته که نباید از جنس مخالف غول ساخت . بدتر با تعصب بی جا بچه به انحراف کشیده می شه ! اما کلا آقایون راحتتر تحریک می شن . چون زن مظهر زیبایی و به خاطر همین هم حجاب کاملتر رو برای خانمها در قرآن داریم . اگر از 1 حدی ( غیر از ضرورت و بدون حفظ وقار ) باهاشون صمیمی بشیم اگر هم تا مدتی به ما حسی دست نده همون اوایل اونها تحریک می شن ! ( نگاه نکن الکی خواهرم خواهرم می کنن … ) همش شعاره و فریب .

نیلو در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

اون موقع که به سن بلوغ نرسیده بودیم….الانم میگم مثله دخترا نه اینکه دست بدمو رله باشم….نه ازادی بیان منظورم بود….!

نیلو در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

من از این بحث اصلا خوشم نمیاد….ولی همه ی این مشکلات برمیگرده به بچگیه ما…..من 2سال ابتدایی با پسرا تو یه کلاس میشستیم،بغل دستیه من پسر بود،تا 12سالگی هم با پسرا بازی میکردم…..این چند سال هیچ عشقی بینمون نبود طوری رفتار میکردیم که با همجنسمون رفتار میکردیم…..من وقتی وارد راهنمایی شدم جنس پسرو میشناختم پس هیچ تمایلی نداشتم به سمتش برم،الانم تو دانشگاه با پسرا همون طور که بادخترا رفتار میکنم با پسرام رفتار میکنم.
تو دوران بچگیه امروزیا دختر و پسرو منع میکنن وقتی تو راهنمایی به بلوغ میرسه دوس داره ببینه از چی منع شده؟و چون اگاهی نداره وارد یه رابطه میشه و کل ابرو و زندگیشو از دست میده……
من بچه جنوب شهرم چندتا از دوستای من به همین علت تو 14سالگی ازدواج کردن…..بایه پسره نهایت 16 ساله که الان تازه 20 سالشونه با 3 تا بچه….فرهنگ جامعه ی ما اینه…..ببخشید زیاد حرف زدم اعصابم داغون شد یه لحظه….!

دنیا در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

من جایی کار میکردم گه درگیری زیادی با قشر نوجوان و دبیرستانی داشت یه حرکات یه کار و رفتار و عشقای اسظوره ای دیدم؟؟؟؟؟؟هنوز تو هنگ هستم خیلی وقتا می گم یا من خیلی ……… یا اونا خیلی………….خدا رحم کنه نمی خوام بگید این قدیمی فکر می کنه یا می خوا د جلو ش بگیره ولی همش نقصیر این موبایلا و ماهوارس به اسم آزادی و راحتی وروشنفکری برای بچه هامون همه جیز محیا کردیو بدون داشتن هیج آموزش و فرهنگ استفاده از اون بچه کلاس ششم همراه با خواهرش میشنه پا ماهواره هر سریالی می خواد می بینه باهم تحلیلیش می کننن بعدش به این کارشونم افتخار می کننددد

مهدی 222 در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

این آمار اونهایی است که لو رفته اند
با اونهایی که لو نرفته اند میشه چیزی حدود۱۰۲درصد

حسین در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

توی دانشگاهها که اسفناک اصلا دانشجوها غرق فضای عشق و عاشقی و مد و لباس واصلا به علم توجهی نمی شه انگار باشگاه جوانان یا محضر عقد و سالن مده همه چیز توش پیدا میشه بغیر از علم یه درصد کمی از دانشجو ها عاشق علم هستند بقیه اومدند جایکه هر روز بتونند تجربه های عاشقانه داشته باشند توی امتحان هم بازار تقلب دوست دختر پسرا داغه دانشگاه ما حقایق تلخش اینه بی سواد می اد بی سواد میره خوب خودتون قضاوت کنید چرا !دبیرستانها هم جدیدا دخترا مخفیانه دست به کارای شنیع می زنند که از عدم نظارت و نبود فرهنگ درست در این زمینه هستش و تربیت خانوادگی هم موثر هستش.

سحر در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

به نظر من ریشه این مشکلات توی خانواده هاست شما دقت کنیدتوی خونواده ای که همه به هم احترام میذارن و به اعتقادات و مسلمون بودنشون ایمان دارن و مهمتر اینکه پدر و مادر با فرزندشون رفیقن این مسائل خیلی نادر، توی همچین خانواده ای هیچ دختر و پسری از اعتماد خانوادش به خودش سوء استفاده نمی کنه و دنبال عشق حقیقی توی خیابونا نمی گرده.

عارفه در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

من خودم ۱۷ سالمه ازدواج کردم اصلا به درسم لطمه ای وارد نشده البته بچه های کلاسمون نمی دونن،ولی تو کلاسمون عادی ترین فحششون جن…ه ست ینی وضعیت خررررررررررررررررررررررررررررابه یکی از دلایلی که من امسال که سال پیش دانشگاهی هستم و درسام از سالای پیش بهتر شده اینه که فکرم اصلا درگیر این موضوعا نیست و واقعا ارامش دارم چون میدونم متعلق به کیم.

مژگان در تاریخ 9 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

عارفه جان کاملا باهات موافقم متاسفانه دخترای دبیرستانی بیشتر از هر چیزی به پسر فکر میکنن و این یه مانع بزرگ واسه درس نخوندنشون و عامل بد بختی هاشون

محیا در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

سال 95 میشه 99%دختران دبستانی در ایران دوس پسر دارن همه چی از ایرانسل شروع میشه اخه بچه کلاس دوم گوشی میخواد چیکار؟/؟

مهدی در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

دانشجوهای ما که مثلا عقلشون کامل شده هنوز جنبه ی کلاس مختلطو ندارن بعد وای به حال دوستیای دوره راهنماییو دبیرستان!

e در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

سر کوچه ما 1 دبیرستان دخترونه هست. علنا به هم فحش های تخصصی میدن ( تازه خوبه جای خوب شهر هست ) ! 1 بار رفتم باهاشون دعوا کردم و گفتم : خجالت بکشید بی حیاها. اینجا خانواده زندگی می کنه. بعد که داشتم برمی گشتم 1 پسری به یکیشون (جلوی همه اولیا ) دم مدرسه گفت : فلان کار رو باهات می کنم هاااااا ( سانسور ) بعد دختره که مثل 1 جوجه بود با لبخند داد زد : چه جوری ؟ چه جوری ؟ !!!!!!!! مطمئنا ماهواره در تخریب تربیت نوجوانها و … خیلی تاثیر گذار بوده و هست .

وحید در تاریخ 7 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

صحیح نیست که جمع ببندیم . در کنار همون دانشجوهای بازیگوش دانشجوهای آرام و اهل علم کم نیستن. همه جا همه جور انسان هست. تو دانشگاه خودمون دختری بود معلوم الحال !! با ضریب هوشی معمولی ( خودش تست هوش داده بود‌ ) اما همیشه معدل بالای 17. هم پارتی آخر هفته رو میرفت هم درس خوب می خوند. آخر هم بورسیه انگلستان شد . از اینجور آدمها هم کم نیستن.

* مریم * در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

ما خودمون مخصوصا ماهواره نمی گیریم. اما فیلمهای سالمش رو خالم میریزه روی سی دی و خانوادگی می بینیم. اما واقعا روم نمی شه فرضا با برادر و پدر بشینم و ماهواره ببینم. هیچی هم نداشته باشه توی آگهی هاش مزخرف کم نداره ! آ خه چطور ممکنه با خانواده نشست و دید ولی حرمتها هم سر جاش بمونه ؟ چطور در اون صورت می شه ادعا کرد که با حیا هستیم و بزرگترهامون ادب – شخصیت و غیرت دارن ؟؟ و توقع داشته باشیم پروردگار رحمت و نعمت رو به سوی ما سرازیر کنه ؟‌! تو همین 2 سال اخیر 5 مورد تجاوز پدر به دختر رو بین آشنایان شنیدم ! کسانی که به ظاهر بسییییییار متشخص بودن. همونهایی که می گفتن : ماهواره تمدن هست و یا : واااااااااا آدم باید دلش پاک باشه ! شنیدم تو فارس وان کم نبوده و نیست داستان معاشقه محارم و خیانت و … وقتی ماهواره نقش ابلیس رو بازی می کنه سرنوشت نوجوانها و زوج ها هم معلوم می شه ! پدرم همیشه می گه با اومدن ماهواره برکت از زندگی بیرون میره و واقعا به چشم چند موردش رو دیدم .( ترسم این قوم که بر درد کشان می خندند) ( در سر کار خرابات کنند ایمان را )

* مریم * در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

در ضمن کسی فکر نکنه که این عقاید که گفتم مخصوص متعصبها یا پشت کوهی ها هست ! من خودم مانتویی هستم ( البته با حجاب و در عین حال خوش تیپ ) و ساکن منطقه غرب زده تهران ( متاسفانه ) . ولی اجازه ندادم فرهنگ غربی برخی ساکنین اونجا روم اثر بگذاره . اما با هر چیزی که به روح و جسم و رندگی آسیب وارد کنه کاملا مخالفم . اسلام هم هر چیزی رو که منع کرده دلایل پزشکی و … داره . گوشت خوک : چون خوک مدفوع خودش رو می خوره بدنش دارای انگل ( کرم تریشین در بافت عضلانی ) هست . سگ و جوندگان وحشی مخزن انگل عامل مولد بیماری سالک ( لیشمانیوز ) هستن .مشروب هم که سلولهای مغز رو تخریب می کنه و بیماری کبد چرب و ناباروری در مردان و سرطان و افسردگی و آتاکسی و نارسایی در اعمال هوشی و قضاوت و سوزش قلب و خشکی و چروک پوست و … میاره. ما خانمها باید گلو و موی خودمون رو بپوشونیم. فرو رفتگی گلو و یا رستنگاه مو وقتی در معرض اشعه آفتاب قرار می گیره برای خانمها بیماریهای بدی رو ایجاد می کنه ! طلای روی گلبولهای خون مردها اثر منفی داره و بر عکس روی خون خانمها اثر مثبت . مرد در وضو اول آب رو پشت دست میریزه چون خنکی و .. آب روی غدد ریزی که پشت دست مردها قرار داره سریع اثر گذاشته و هورمونهای خوبی برای آرامش و … تولید می شه. ولی برای خانمها برعکس طرف داخلی قرار گرفته و بنابراین باید اول طرف داخلی رو آب بریزیم و موارد بسیار دیگه …. رشته دانشگاهی من زیست شناسی بود و واقعا تو دانشگاه ایمان و اعتمادم نسبت به این موارد محکم تر شد .

صیاد در تاریخ 8 آذر 1392 گفته :

پس چرا اونا هم مشروب میخورن هم گوشت خوک و سگ و طلا میزنن و و و و هرلحظه هم بخوان میتونن تمام مسلمبن رو نابود کنن؟

حامد در تاریخ 8 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

طرف انگلیسی درست بلد نیست می گه : ماهواره رو می گیرم برای اخبارش ! ( مشکلت اخباره ؟ برو روزنامه مربوطه رو بگیر یا اینترنت یا … ) می گه : خوب کلی برنامه علمی داره ! اولا که کلی نداره و بیشترش چرند هست ( خودتو سیاه کن ! ) . ثانیا همه چیز در اینترنت و مجله های علمی و …. هست . دوما جون خودش چقدر هم اهل علمه ! البته علم x , y … !

css.php