کد خبر : 71584 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

گفتگوی خواندنی با بازیگر محبوب مهراوه شریفی‌نیا

بازیگری در کودکی اتفاق خوشایندی بود، چون به اقتضای آن، از سنین خیلی پایین با اجتماع در ارتباط بودم که شاید بچه‌های دیگر فرصت و شرایط چنین تجربه‌ای را نداشتند. “مهراوه شریفی نیا” بازیگر سینما و تلویزیون، در ٢٩ فروردین ماه سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شد. وی فرزند «آزیتا …

بازیگری در کودکی اتفاق خوشایندی بود، چون به اقتضای آن، از سنین خیلی پایین با اجتماع در ارتباط بودم که شاید بچه‌های دیگر فرصت و شرایط چنین تجربه‌ای را نداشتند.

گفتگوی خواندنی با بازیگر محبوب مهراوه شریفی‌نیا

“مهراوه شریفی نیا” بازیگر سینما و تلویزیون، در ٢٩ فروردین ماه سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شد. وی فرزند «آزیتا حاجیان» و «محمدرضا شریفی نیا» بازیگران سینما و تلویزیون است. مهراوه از ۸ سالگی یعنی از سال ۱۳۶۸ بازیگری را در فیلم سینمایی «دزد عروسک‌ها» و سریال «امام علی (ع)» آغاز کرد که شروع فعالیت‌های هنری‌اش محسوب می‌شود.

مهراوه شریفی‌نیا که هم اکنون در حال بازی در مجموعه «قلب یخی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی است، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره بازیگری در سنین کودکی می‌گوید: بازیگری در سنین کودکی انتخابی نیست، بلکه اتفاقی است که پیش می‌آید، چون در ۸ سالگی، سودای بازیگری در سر نداشتم و برایم تعریف شده نبود. بازیگری را ناخودآگاه یاد گرفتم. شاید این موضوع به شرایط زندگی و یا والدینم بر می‌گردم، چرا که از سن ۴ یا ۵ سالگی به همراه مادرم به دانشکده سینما و تئاتر می‌رفتم و از همان بود که وقتی در نمایشی، بازیگری کم سن و سال می‌خواستند، در آن ایفای نقش می‌کردم. این ایفای نقش‌ها بدون هیچ‌گونه آگاهی و انتخاب صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که بازیگری در کودکی، بخشی از زندگی‌ام شده است، بیان می‌کند: بازیگری در کودکی اتفاق خوشایندی بود، چون به اقتضای آن، از سنین خیلی پایین با اجتماع در ارتباط بودم. در سنین کودکی تجربیاتی را کسب کردم که شاید بچه‌های دیگر فرصت و شرایط تجربه آن‌ها را نداشتند.

شریفی‌نیا در مورد اولین تجربه بازیگری‌اش در فیلم دزد عروسک‌ها اظهار می‌کند: به جرات می‌گویم که زیباترین و بهترین خاطرات زندگی‌ام به دو ماه تابستانی که در فیلم دزد عروسک‌ها بازی کردم، بر می‌گردد. بعد از آن هم این روند ادامه داشت و هر زمان که پیش می‌آمد و کار خوبی به من پیشنهاد می‌شد در آن بازی می‌کردم که در کنار آن خیلی هم به درس‌هایم لطمه خورد، اما تاثیر بدی نداشت.

بازیگر «قلب یخی» در ادامه می‌افزاید: وقتی در کنکور رشته موسیقی قبول شدم، دیگر در فیلمی بازی نکردم تا زمانی که در سال ۸۵ در سریال «ساعت شنی» نقشی را بر عهده گرفتم. از همان زمان به بعد خیلی حرفه‌ای و جدی به بازیگری نگاه می‌کنم و تمام تاثیرات دوران کودکی و تمام چیزی که در ناخودآگاه من حک شده، الان برایم تداعی می‌شود و بابت لحظه به لحظه آن از همه کسانی که در این راه هدایتم کردند، تشکر می‌کنم.

مهراوه شریفی‌نیا درباره تفاوت بازیگری در دوران کودکی و بزرگسالی می‌گوید: اصل انتخاب در دوران بازیگری کودکی وجود ندارد، اما در دوران بزرگسالی این اتفاق دیگر غیرانتخابی نیست.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سینما بازدید 460 بار
دیدگاهتان را بنویسید

رویا در تاریخ 14 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

فیلم خیلی قشنگی بود.

پژمان در تاریخ 13 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

دزد عروسک ها همونی نبود که اگبر عبدی هم توش بازی میکرد؟ خیلی ازش خاطره دارم

css.php