کد خبر : 15391 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

کشف خودکارهای تروریستی در زابل

مرزبانان مستقر در هنگ مرزی زابل با همکاری پرسنل اطلاعات تعدادی کلت خودکاری که از آنها برای انجام عملیاتهای تروریستی استفاده میشود را پیش از هرگونه تحرکی در نقطه صفر مرزی کشف کردند. اوایل اسفند ماه سال جاری تعدادی از قاچاقچیان مسلح افغان قصد ورود به کشور از طریق هنگ …

مرزبانان مستقر در هنگ مرزی زابل با همکاری پرسنل اطلاعات تعدادی کلت خودکاری که از آنها برای انجام عملیاتهای تروریستی استفاده میشود را پیش از هرگونه تحرکی در نقطه صفر مرزی کشف کردند.

اوایل اسفند ماه سال جاری تعدادی از قاچاقچیان مسلح افغان قصد ورود به کشور از طریق هنگ مرزی زابل و ایجاد اعمال مجرمانه در این منطقه را داشتند که عوامل اطلاعات و مرزبانی از حضور آنان مطلع شده و اقدامات خود برای مقابله با این افراد را در دستورکار قرار دادند.

مأموران پس از اطلاع از زمان و نحوه ورود این افراد اقدامات کنترلی خود بر مرز را تشدید کرده و تعدادی از قاچاقچیان را در حالی که قصد ورود به خاک کشور را داشتند در نقطه صفر مرزی شناسایی کردند که پس از اطلاع آنان از حضور ماموران، درگیری میان آنان و عوامل مرزبانی آغاز شد و این افراد پس از ناکامی در مقابله با مرزبانان با رهاکردن ادوات و سلاحهای همراه خود به خاک کشور افغانستان متواری شدند.

پس از فرارقاچاقچیان مسلح از خاک کشور، مأموران در بازرسی از محل تعدادی سلاح از جمله ۱۰ قبضه کلتخودکاری به همراه ۱۹ فشنگ خفیف را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ محمود امیری، فرمانده هنگ مرزی زابل درباره این سلاحها و نحوه کار آنها گفته است که برد این نوع از کلتها حدود ۱۰ متر است و غالبا به منظور انجام اقدامات تروریستی از آنها استفاده میشود و احتمال میرود که قاچاقچیان مسلح با هدف ایجاد ناامنی و اخلال در کنگره عظیم بزرگداشت شهیدان میرحسینی و ۲۰۰۰ شهید دیگر که اوسط اسفندماه با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، وارد کشور شده باشند که خوشبختانه با اقدام به موقع مرزبانان و عوامل اطلاعات ناکام ماندند.

کشف خودکارهای تروریستی در زابل

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار حوادث بازدید 297 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php