کد خبر : 38920 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

کاهش کلسترول خون با مصرف لپه

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مقدار سدیم لپه کم است و به همین خاطر به افراد فشار خونی خوردن آن توصیه می‌شود. وی لپه را در حفظ سلامت قلب تاثیرگذار دانست و تشریح کرد: لپه مانع از ایجاد پلاک در رگ های خونی می شود …

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مقدار سدیم لپه کم است و به همین خاطر به افراد فشار خونی خوردن آن توصیه می‌شود.

کاهش کلسترول خون با مصرف لپه

وی لپه را در حفظ سلامت قلب تاثیرگذار دانست و تشریح کرد: لپه مانع از ایجاد پلاک در رگ های خونی می شود و به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

نقشی با اشاره ای به نقش لپه در کاهش وزن ادامه داد: فیبر موجود درلپه، احتمال خطر بیماری های قلبی، سکته و بیماری های روده را کاهش می دهد و در کاهش وزن نیز موثر است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با توصیه ای به افراد کم خون یادآور شد: یکی از ویژگی‌های بارز لپه در مقایسه با سایر حبوبات این است که سریع پخته می‌شود، لپه از نظر مواد معدنی منبع خوب آهن بوده و برای افرادی که کم‌خون هستند، ماده غذایی مناسبی به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت: مصرف هریک پیمانه لپه، ۱۴درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می کند.

نقشی ضمن بازگو نمودن نفخ کمتر حاصل از مصرف لپه در مقایسه با سایر حبوبات تاکید کرد: لپه هم مانند سایر حبوبات نفاخ است اما چون پوست آن گرفته می‌شود به مراتب نفخ حاصل از مصرف لپه کمتر از سایر حبوبات بوده و خیلی نیاز به خیساندن ندارد اما افرادی که احساس می‌کنند با مصرف لپه دچار نفخ می‌شوند، بهتر است آن را خیسانده، آب آن را دور بریزند و بعد آن را به غذایشان اضافه کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 419 بار
دیدگاهتان را بنویسید

رویا در تاریخ 18 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

خداروشکر که هیچ درد ومرضی نداریم.
کسی محتاج بیمارستان ودکتر ودارو نشه بگو انشاالله

نگار در تاریخ 20 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

انشاالله رویا جون

css.php