کد خبر : 105737 تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

کاربرد مفید عسل برای سلامتی

قرن‌هاست که عسل به عنوان یک شفادهنده شناخته شده است، اما شما ممکن است متعجب شوید که چگونه بسیاری از فواید سلامتی را می توانید از این ماده دریافت کنید. این مایع طلایی برای کمک به رفع بیماری‌های مختلف از سرفه‌های مزاحم تا یک زخم دردناک مفید است.  در خرید …

قرن‌هاست که عسل به عنوان یک شفادهنده شناخته شده است، اما شما ممکن است متعجب شوید که چگونه بسیاری از فواید سلامتی را می توانید از این ماده دریافت کنید. این مایع طلایی برای کمک به رفع بیماری‌های مختلف از سرفه‌های مزاحم تا یک زخم دردناک مفید است.

 در خرید بعدی خود به دنبال عسل خام بگردید. عسل خام نسخه غیر پاستوریزه از عسل معمولی اما با پالایش اضافه است، که به طور عمده به افزایش عمر مفید کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مواد مغذی گیاهی فعال در عسل و همچنین خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن طیف وسیعی از خواص درمانی را دارا می‌باشد.

با این حال، از آنجا که عسل می تواند موجب یک بیماری خطرناک به نام بوتولیسم در نوزادان شود، کودکان زیر سن یک سالگی نباید عسل خام یا پاستوریزه مصرف کنند.

در این مقاله با 5 استفاده مفید عسل برای سلامتی آشنا می‌شوید:

به طور طبیعی از سرفه جلوگیری می‌کند

کاربرد مفید عسل برای سلامتی

اگر شما با سرفه‌ای که قصد ندارد به این سادگی قطع شود گیر افتاده‌اید، مطالعات نشان می‌دهد که عسل می‌تواند به اندازه شربت سرفه و یا حتی بهتر از آن تسکین دهنده باشد. سازگاری و غلظت عسل گلو را پوشش می‌دهد و طعم شیرین آن برخی عصب‌ها که باعث می‌شود گلو کمتر به صرفه حساس باشد را مورد هدف قرار می‌دهد.

سوختگی را تسکین می‌دهد

کاربرد مفید عسل برای سلامتی

استفاده از لایه نازکی عسل بر روی سوختگی جزئی به فرونشاندن احساس سوزش کمک می‌کند و اثر ضد التهابی دارد.ویژگی های ضد باکتری عسل نیز ممکن است از عفونت سوختگی جلوگیری کند، که می تواند مدت زمان بهبود زخم را کاهش دهد.

به خواب کمک می‌کند

کاربرد مفید عسل برای سلامتی

یکی از خواص فروان تسکین‌دهنده عسل خام، توانایی آن برای کمک به فراهم آوردن آسایش هنگام خواب است. عسل ممکن است عمل تریپتوفان را تسهیل کند، که موجب راحتی خواب می‌شود. به علاوه اگر شما از سرفه‌ای رنج می‌برید که شب شما را بیدار نگه می‌دارد، یک قاشق چای خوری عسل می تواند هنگامی که شما خواب هستید گلو راتسکین دهد.

به التیام زخم کمک می‌کنید

کاربرد مفید عسل برای سلامتی

استفاده از یک لایه نازک از عسل خام را بر روی یک زخم کوچک به ضد عفونی کردن بریدگی کمک خواهد کرد و باعث می‌شود که زخم به آرامی التیام یابد و جای زخم کمتر شود. استفاده از عسل در محل زخم به مرطوب نگه‌داشتن آن کمک خواهد کرد، در معرض اکسیژن قرار گرفتن آن به فعال کردن آنزیم موجود در عسل کمک می‌کند که باعث تشکیل پراکسید هیدروژن می‌شود که دارای قابلیت ضد باکتری است. به آرامی با یک سواب پنبه عسل را بر روی زخم بمالید و آن را بپوشانید. با این وجود، عسل تنها برای بریدگی های جزئی است در غیر این صورت باید از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. در هر گونه بریدگی عمیق که با عفونت ظاهر می‌شود باید توسط پزشک ارزیابی شود.

ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

کاربرد مفید عسل برای سلامتی

مواد مغذی گیاهی در عسل خام دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری کمک کند. اگر شما کمی احساس کسالت می‌کنید، با ترکیب 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق چای خوری آب لیمو در یک فنجان که نصف آن آب گرم است یک معجون معجزه‌گر درست کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص دارویی بازدید 302 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php