کد خبر : 152166 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۴۱

چگونه ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشیم؟

سال جدید چند تغییر کوچک در سبک زندگی خود ایجاد نمائید، درمان‌های روزانه مناسب را بکار گیرید و خیلی زود به ناخن‌هایی زیبا وطبیعی‌تر برسید. آیا عیب ونقص ناخن‌هایتان باعث می‌شود آنها را از دیگران قایم کنید؟ قطعا از این کار بیزار و خسته‌اید. پس زمان تغییر فرا رسیده! ۱. …

چگونه ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشیم؟

سال جدید چند تغییر کوچک در سبک زندگی خود ایجاد نمائید، درمان‌های روزانه مناسب را بکار گیرید و خیلی زود به ناخن‌هایی زیبا وطبیعی‌تر برسید.

آیا عیب ونقص ناخن‌هایتان باعث می‌شود آنها را از دیگران قایم کنید؟ قطعا از این کار بیزار و خسته‌اید. پس زمان تغییر فرا رسیده!

۱. آب‌رسانی، آب‌رسانی، آب‌رسانی
آب مایه‌ی حیات است و از منافع بسیاری برخوردار است از جمله آب‌رسانی به ناخن‌ها. اگر مزه آب را دوست ندارید چند قطره آبلیمو در آن بچکانید.

۲. جذب ویتامینD را افزایش دهید
افراد بیشماری از کمبود ویتامینD رنج می‌برند، به ویژه در فصل زمستان که تابش نور خورشید به حداقل می‌رسد. ویتامینD برای سلامت ناخن‌ها کاملا ضروریست. ماهی‌های چرب مثل قزل آلا، آزاد، انواع قارچ، غلات و پنیرسویا از جمله غذاهایی هستند که قادرند ویتامینD بدن را افزایش دهند.

۳. سلام به ویتامین H (بیوتین)
بیوتین یکی از فاکتورهای افزایش سلامت ناخن و مانع از شکنندگی آنهاست. تخم‌مرغ‌ (نه فقط سفیده آن)، مغز بادام و مکمل‌هایی که سرشار از بیوتین هستند و به ناخن‌ها خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.

۴. روغن بمالید
قسمت سفید رنگ ناخن (کوتیکول) نه تنها قالبی برای بستر ناخن‌هاست، بلکه حامی رشد و مقاوم شدن آنهاست. پس برای درمان کوتیکول از روغن جوجوبا ومغز بادام شیرین بهره ببرید.

۵. دستکش بپوشید
آب از لبه آزاد ناخن می تواند نفوذ کند وباعث شکنندگی آن شود، بنابراین هنگام انجام کارهای خانه دستکش پلاستیکی بپوشید. پیش از رفتن به رختخواب مقدارزیادی مرطوب کننده به دستانتان بزنید و در طول شب برای درمان دستکش نخی بپوشید.

آیا داشتن ناخن‌هایی سالم‌تر یکی از اهداف شما در سال ۲۰۱۵ است؟ آیا این راهکارها را به سبک زندگیتان اضافه می‌کنید؟ بزرگترین نگرانی‌ شما درباره ناخن‌هایتان چیست؟

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 230 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php