کد خبر : 161215 تاریخ انتشار : شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

چگونه در تابستان خانه تکانی کنیم؟

حالا که چند ماه از خانه تکانی عیدتان گذشته و آلودگی‌ها به همه جای خانه تان نفوذ کرده، به شما فوت و فن دوباره تمیز کردن خانه با مواد طبیعی را یاد می دهیم.   ینک ظرفشویی تان را با جوش شیرین و سرکه برق بیندازید مواد لازم: * جوش …

چگونه در تابستان خانه تکانی کنیم؟

حالا که چند ماه از خانه تکانی عیدتان گذشته و آلودگی‌ها به همه جای خانه تان نفوذ کرده، به شما فوت و فن دوباره تمیز کردن خانه با مواد طبیعی را یاد می دهیم.

  ینک ظرفشویی تان را با جوش شیرین و سرکه برق بیندازید

مواد لازم:

* جوش شیرین
* روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون
* روغن زیتون
* پارچه نخی مخصوص نظافت
* روزنامه

سینک ظرفشویی
جوش شیرین + سرکه
جوش شیرین را در سینک بریزید و بعد سرکه را روی آن خالی کنید. بعد از گذشت چند دقیقه آب داغ را باز کنید تا تاثیر پاک‌کنندگی این مواد بیشتر شود.

برای پاک کردن شیر آب،یک توپ پنبه را آغشته به سرکه کنید تا درخشش به فلز کدر شده شیر آشپزخانه بازگردد. اگر هم روی شیر، سینک، کاشی‌های پشت آن یا سطوح دیگر آشپزخانه‌تان لکه چربی چسبیده، یک قطره اسانس لیمو را روی آن بچکانید و سپس با اسفنج لکه را تمیز کنید.

ظرف هایی که لکه غذا از روی‌شان پاک نشده را هم می‌توانید به کمک لیمو تمیز کنید. برای این کار نصف لیموترش را روی ظرف مورد نظر بچکانید، چند قاشق نمک رویش بریزید و سپس با اسفنج روی آن ناحیه را بسابید.

جوش شیرین چاره خوبی برای پاک کردن کثیفی‌های روی اجاق‌گاز است پس اگر به هیچ طریقی نتوانستید لکه‌های غذا را از روی گاز پاک کنید، دست به دامان جوش شیرین شوید.

دستمال آغشته به آب گرم و سرکه سیب را روی زمین بکشید سپس با دستمال خشک تمیز کنید

زمین
آب گرم + سرکه سیب
یک دستمال نخی را با استفاده از این مایع مرطوب کنید و روی زمین بکشید، بعد با کمک یک دستمال خشک دوباره زمین را تمیز کنید تا برق بیفتد.

مایکروفر و اجاق گاز
سرکه
برای پاک کردن لکه‌های غذا از روی اجاق گاز کمی سرکه روی‌شان اسپری کنید و چند دقیقه بعد سراغ لکه‌ها بروید. برای تمیز کردن مایکروفر هم یک‌چهارم فنجان سرکه و یک فنجان آب را حدود یک دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا مخلوط به نقطه جوش برسد. پس از آن تمیز کردن لکه‌ها برای‌تان کاری نخواهد داشت.

پنجره
سرکه + آب + جوش شیرین
امسال به جای استفاده از شیشه‌شوی، یک‌چهارم فنجان سرکه و دو فنجان آب را با هم مخلوط کنید. مقدار بسیار کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید و مخلوط را روی شیشه‌ها اسپری کنید سپس با روزنامه سطح شیشه را پاک کنید.

حمام و توالت
جوش شیرین + آبلیمو
سطوح آلوده را می‌توانید با کمک جوش شیرین و اسفنجی که با آبلیمو یا سرکه مرطوب شده تمیز کنید.  پس به جای اینکه نفس‌تان را به‌خاطر شستن وان و کف دستشویی و حمام با شوینده‌های شیمیایی بند  بیاورید، سراغ این ترکیب طبیعی و بی‌خطر بروید.

وسایل چوبی را با روغن زیتون و آبلیمو برق بیندازید

مبلمان
روغن زیتون + آبلیمو
وسایل چوبی را بعد از گردگیری با استفاده از پنبه‌ای که کمی به آبلیموی طبیعی و دوبرابر میزان آبلیمو روغن زیتون آغشته شده، برق بیندازید.

ماشین ظرفشویی و لباسشویی
سرکه
به جای شوینده‌های شیمیایی که در بازار فروخته می‌شود، هر هفته یک‌بار در ماشین ظرفشویی و هر ماه یک‌بار در ماشین لباسشویی‌تان یک فنجان سرکه بریزید و برنامه کوتاه شست‌وشو را بدون لباس یا ظرف اجرا کنید.

آفات گیاهی
سرکه + برگ خشک فلفل + پودر فلفل قرمز + فلفل چیلی
این مخلوط را روی گیاهان آفت زده اسپری کنید تا مثل یک مانع برای ورود آفات عمل کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری بازدید 247 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php