کد خبر : 150418 تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۱

چگونه براساس مکان و موقعیت عطر انتخاب کنیم؟

 بیشتر افراد در هنگام از خروج از خانه با استفاده از عطر و ادکلن خود را خوشبو می‌نمایند و این کار بسیار پسندیده می‌باشد ولی هر کار دارای قوانین و شرایط خاص خود می‌باشد که رعایت نکردن آن به جای دادن یک نتیجه مطلوب و مثبت به شما ، یک …

 بیشتر افراد در هنگام از خروج از خانه با استفاده از عطر و ادکلن خود را خوشبو می‌نمایند و این کار بسیار پسندیده می‌باشد ولی هر کار دارای قوانین و شرایط خاص خود می‌باشد که رعایت نکردن آن به جای دادن یک نتیجه مطلوب و مثبت به شما ، یک نتیجه منفی می‌دهد.

چگونه براساس مکان و موقعیت عطر انتخاب کنیم؟
عطر مناسب شما با توجه به مکان و شرایط مختلف

اگر میخواهید برای حضور در مکان‌ها و شرایط مختلف از عطر استفاده کنید،به خوبی باید از تناسب عطر با شرایط مختلف آگاه باشید.با تک رژ همراه باشید تا شما را در انتخاب عطر مناسب یاری کند.

**برای محافل رسمی بهتر است از عطرهای تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید. به عطرهایی که معمولاً بوی شکلات و میوه‌های تابستانی را میدهند عطرهای شیرین و گرم می گویند و عطرهایی هم که از اسانس ریشۀ درختان و ادویه‌های تند شرقی درست شده اند را عطرهای تلخ گویند .

**غالبا عطرهایی که در مجالس دوستانه استفاده می شوند عطرهای سرد و ترش هستند بخاطر حس طراوت و آرامشی است که منتقل می کنند. عطرهای سرد یک حس خنکی، شادابی و جوانی را به آدم القا می کنند. با استشمام عطرهای ترش هم یاد مرکبات می افتید

**عطر سرد به عطری می گویند که حس خنکی و تازگی را القاء ‌کند. استشمام این عطرها معمولاً باعث میشود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را بخاطر بیاوریم .

**عطرهای سرد و ترش باعث آرامش روحی و رفع خستگی نیز میشوند. لابد دیده اید که در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولاً با رایحه ‌های سرد و ترش مطبوع می کنند.

**عطر ترش به عطری می گویند که طعم مرکبات را بخاطر بیاورد. عطرهای ترش نیز القاکنندۀ حس طراوت و شادمانی اند .

**در فصل زمستان از عطرهای سنگینی مثل عطرهای تلخ وتند استفاده کنید. در این فصل، ماندگاری عطرها به دلیل پایین بودن دما بیشتر است .

**در ساخت عطرهای تلخ معمولاً از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و ادویه ‌های تند شرقی استفاده می کنند. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی هستند که از بو و طعم شکلات و میوه ‌های تابستانی برخوردارند . همیشه بهتر است که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید .

**در دنیای مُد، عطر و ادکلن هم مثل رخت و لباس و کفش و کلاه و…. سال به سال، نو می شود اما هر عطری برای هر سن و هرموقعیتی مناسب نیست . همیشه بهتر است که در مکا‌نهای رسمی از رایحه ‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید .

**عطرهایی با طعم گلهای وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به محیط القاء کنند .از زمانهای گذشته، این باور همچنان پابرجاست که عطر و ادکلن را باید به پوست جلوی گردن و یا به مچ دست زد.

واقعیت این است که زدن عطر بر روی محل نبض‌ها مانند: مچ دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن (باعث متصاعدشدن رایحۀ عطر شده و کلاً خوشایند است، اما پزشکان توصیه می کنند به گردنتان عطر نزنید چرا که این کار، احتمال بیماریهای پوستی را در این ناحیه افزایش می دهد .

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، سبک زندگی ، عطر بازدید 398 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php