کد خبر : 89940 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۹:۵۱

چه کنیم تا در تابستان بوی بد عرق نگیریم؟

چه کنیم تا در تابستان بوی بد عرق نگیریم؟ تا حالا عرق از سر، صورت و دست‌تان چکیده است؟ آن‌قدر که کلافه شده‌اید و حتی گاهی نیز در مقابل دیگران خجالت هم کشیده‌اید؟ احتمالا بسیاری از ما در فصل تابستان این مورد را تجربه کرده‌ایم. تعریق زیاد، ناراحتی شایعی است …

چه کنیم تا در تابستان بوی بد عرق نگیریم؟

تا حالا عرق از سر، صورت و دست‌تان چکیده است؟ آن‌قدر که کلافه شده‌اید و حتی گاهی نیز در مقابل دیگران خجالت هم کشیده‌اید؟ احتمالا بسیاری از ما در فصل تابستان این مورد را تجربه کرده‌ایم. تعریق زیاد، ناراحتی شایعی است که در بسیاری از افراد معمولی هم دیده می‌شود، تنها بعضی از افراد بیشتر از دیگران عرق می‌کنند و بعضی‌ها غدد عرق‌ شان با کمترین تحریک، فعال می‌‌شود.

چه کنیم تا در تابستان بوی بد عرق نگیریم؟

عرق بدن انسان بو ندارد و بدبو نیست ولی تعریق در مناطق خاصی از جمله زیر بغل و کشاله ران بوی بد می‌گیرد و این به‌دلیل میکروب‌های خاصی است که در چین‌های پوست یعنی زیر بغل و کشاله ران وجود دارد و عرق را تجزیه می‌کنند و تجزیه عرق باعث به‌وجود آمدن یک بوی بد می‌شود و در نتیجه فرد احساس ناخوشایندی پیدا می‌کند.برای افرادی که به شکل بدبویی تعریق پیش می‌آید باید داروهایی تجویز شود که هم میزان عرق را کم کند و هم میزان میکروب‌های سطح پوست را کاهش دهد تا تجزیه عرق پیش نیاید و بویش آزاردهنده نشود. البته در کنار این درمان‌ها شست‌وشوهای مکرر و استفاده از صابون‌های آنتی‌باکتریال هم موثر است. ادویه ها می توانند باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش تعریق شوند. مصرف سبزی هایی نظیر سیر و پیاز نیز روی بوی عرق تاثیر می گذارد و آن را بدبو می کند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند، مواد موجود در اسپری‌ها و مام‌های ضد عرق آثار مخربی بر روی بدن و پوست دارند و بهتر است از مواد طبیعی برای جلوگیری از تعریق بدن استفاده کرد.عرق کردن یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد به ویژه گرمازدگی می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند، سبزیجات و گیاهان دارویی تعریق بدن را کاهش می‌دهند و عصاره بابونه و مریم گلی و جوشانده آنها در کاهش عرق در تابستان بسیار تاثیرگذار هستند. گفتنی است، نوشیدن مایعات خیلی خیلی سرد هیچ تاثیری در رفع تشنگی و خنگ نگهداشتن دمای بدن ایجاد نمی‌کند و در فصل گرم سال باید با خوردن میوه‌ها و سبزیجات فصل‌ دمای بدن را متعادل کرد. نتایج مطالعات نشان می‌دهند، مریم گلی و جوشانده آن علاوه بر دفع سموم در بدن، باعث کاهش تعریق بدن می‌شود و باعث می‌شود فصل تابستان را بدون گرما و دردسر سپری کنید. پرتقال، توت فرنگی، گوجه سبز و زردآلو نیز از دیگر میوه‌هایی هستند که باعث کاهش دمای بدن و خنک نگهداشتن اعضای بدن شما می شوند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 518 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php