کد خبر : 41630 تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۳:۲۹

چرا ابرو کم پشت میشود؟

  کم پشت شدن ابرو   ابرو نقش مهمی در زیبایی صورت انسان دارد. علاوه بر زیبایی می توان از ابرو برای برقراری ارتباط غیرکلامی استفاده کرد، مثلا با بالا و پایین بردن ابرو می توانیم منظورمان را به افراد بفهمانیم. هم چنین در بروز احساسات خود از ابرو کمک …

چرا ابرو کم پشت میشود؟

 

کم پشت شدن ابرو

 

ابرو نقش مهمی در زیبایی صورت انسان دارد. علاوه بر زیبایی می توان از ابرو برای برقراری ارتباط غیرکلامی استفاده کرد، مثلا با بالا و پایین بردن ابرو می توانیم منظورمان را به افراد بفهمانیم. هم چنین در بروز احساسات خود از ابرو کمک می گیریم، مثل اخم کردن.

رشد کم ابروها

گاهی برخی اختلالات و بیماری ها، بر رشد طبیعی ابروها تاثیر می گذارند و باعث کم پشتی و ریزش آنها می شوند.

عوامل موثر در کم پشتی ابروها

۱- عدم تعادل هورمونی

یکی از دلایل مهم برای کم پشت شدن ابروها، عدم تعادل هورمونی در بدن فرد است که بر رشد موهای سر افراد هم تاثیر می گذارد. عدم تعادل هورمونی در اثر یک نوع بیماری به وجود می آید که باید تحت نظر پزشک متخصص آن را درمان کرد.

بیماری های غده تیرویید، مهم ترین بیماری های هستند که سبب عدم تعادل هورمونی در بدن می شوند.

در طی دوران بارداری نیز تغییرات هورمونی اتفاق می افتد.

با تشخیص و صلاحدید پزشک متخصص، درمان هایی مبتنی بر مصرف هورمون برای جلوگیری از کم پشت شدن ابروها انجام می گیرد.

چرا ابرو کم پشت میشود؟

۲- شیمی درمانی

با بروز سرطان و رشد غیرطبیعی سلول ها در بدن افراد، مهم ترین راه درمانی که مورد استفاده قرار می گیرد، شیمی‌درمانی است. فرد در طی شیمی درمانی، موهای سر و صورت خود را از دست می دهد و یا موهای سر و صورت او کم پشت می شوند، زیرا سلول های مو معمولا همراه با سلول های سرطانی از بین می روند.
داروهای شیمی درمانی بر سلول های سرطانی اثر کرده و آنها را از بین می برد و سلول های مو هم به همراه سلول های سرطانی می میرند

چرا ابرو کم پشت میشود؟

۳- عفونت:

روز برخی از انواع عفونت ها می تواند منجر به کم پشت شدن ابروها شود. عفونت ها می توانند به سه طریق بر رشد موها اثر بگذارند :

– بروز عفونت سبب خارش شدید ابروها شده و با خاراندن ابروها منجر به کم پشت شدن آنها می شود. این نوع، بیشتر در عفونت های انگلی مثل شپش بسیار شایع می باشد.

– کم پشت شدن ابروها می تواند در اثر عارضه جانبی عفونت هایی مانند سیفیلیس باشد.

– عفونت، بافت های عمیق داخل پوست را مبتلا کرده و به فولیکول های مو آسیب می رساند. این مورد در بیماری جذام دیده می شود.

چرا ابرو کم پشت میشود؟

۴- التهاب پوست:

اگر مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، درماتیت و اگزما در اطراف ابرو ایجاد شوند، می توانند به کاهش رشد ابروها منجر گردند.

چرا ابرو کم پشت میشود؟

۵- داروها:

در برخی موارد دیده می شود که مصرف برخی داروها منجر به کم شدن رشد ابروها می شود. داروهایی مانند داروهایی ضد افسردگی (مانند پروزاک)، داروهای ضد فشار خون (مانند کلونیدین) و داروهای ضد تشنج (مانند فنوباربیتال و دیلانتین) می توانند سبب کم شدن رشد ابروها در افراد شوند. برخی داروهای ضد بارداری هم باعث کم پشت شدن موها و ابروها می شوند.

چرا ابرو کم پشت میشود؟

نکته

در بسیاری از زنان مشاهده شده است که طی دوران بارداری، رشد موهای بدن سریع تر از دوران غیربارداری است. این رشد زیاد به دلیل وجود هورمون های بارداری می باشد.

اما بعد از به دنیا آمدن نوزاد و برگشت بدن مادر به حالت عادی، نوعی کم پشت شدن موهای بدن دیده می شود. این مورد در بارداری های دوم به بعد بسیار مشهود می باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 283 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php