کد خبر : 269657 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال 2023

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال 2023 رشد عجیب و باورنکردنی قیمت سولانا در سال 2021، بیشتر از هر عامل دیگری موجب شد که نام این ارز بر سر زبان‌های بیفتد. ارز دیجیتال سولانا با شعار «قاتل اتریوم» پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت؛ اما در سال 2022 با …

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال 2023

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال 2023

رشد عجیب و باورنکردنی قیمت سولانا در سال 2021، بیشتر از هر عامل دیگری موجب شد که نام این ارز بر سر زبان‌های بیفتد. ارز دیجیتال سولانا با شعار «قاتل اتریوم» پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت؛ اما در سال 2022 با مشکلات زیادی مواجه شد و نتوانست عملکرد خوبی را از خود ثبت کند. آیا همه چیز برای سولانا در سال 2023 متفاوت خواهد بود؟

در این مقاله می‌خواهیم آینده ارز دیجیتال سولانا را بررسی کنیم و ببینیم در سال 2023 احتمال دارد چه تغییرات قیمتی برای این رمزارز رخ دهد. قبل از اینکه به سراغ پیش بینی قیمت سولانا برویم، بد نیست کمی درباره این پروژه جنجالی بدانید.

معرفی ارز دیجیتال سولانا

سولانا (SOL) رمز ارزی است که بلاک‌چین مخصوص خود را دارد. در شبکه سولانا می‌توان از قراردادهای هوشمند برای ساخت توکن، برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) و پروژه‌های مختلف دیفای (DeFi) کمک گرفت. این شبکه روی مقیاس‌پذیری بیشتر تمرکز کرده تا بتواند تراکنش‌های شبکه خود را خیلی سریع‌تر و ارزان‌تر از شبکه رقیب خود یعنی اتریوم انجام دهد. همچنین شبکه سولانا راه‌حل‌های مختلف و پیشگامانه را جهت اطمینان از نرخ تراکنش بی‌نظیر مشتریان و امنیت شرکت ترکیب می‌کند. به همین دلیل از زمان راه‌اندازی یعنی سال 2017 تا به امروز شاهد گسترش قابل‌توجهی از این شبکه هستیم.

همچنین بخوانید: منظور از روانشناسی پول چیست؟

بررسی عملکرد سولانا در سال 2022

بدون شک سال 202 یکی از بدترین سال‌ها برای ارز دیجیتال سولانا بود. قیمت سولانا در این سال نوسانات زیادی را به دلیل قطعی شبکه تجربه کرد. در نهایت این مشکلات منجر به بی‌اعتمادی برخی از سرمایه‌گذاران در مورد این توکن شد. چنانچه شبکه سولانا کار نکند، چگونه می‌تواند از ملکه بازار پیشی بگیرد؟

اگرچه سولانا پس از اتریوم برای راه‌اندازی توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) و بازی‌های بلاک‌چین مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، اما پس از مدتی فعالان حوزه کریپتو دریافتند که شبکه سولانا در صورت استفاده در حجم بالا، ناپایدار است. علاوه بر این، متمرکزشدن یکی دیگر از نکات منفی است، همان گونه که همیشه زمانی دیده می‌شد که توسعه‌دهندگان بلاک‌چین سولانا را برای رفع یک باگ کوچک فلج می‌کردند.

در حال حاضر نیز سولانا تحت‌تأثیر اخبار منفی سقوط “FTX” و “Alameda Research” قرار دارد زیرا شرکت‌های سم بنکمن فرید در رشد ارز دیجیتال سولانا تأثیرگذار بودند. این شرکت یکی از حامیان بزرگ ارز سولانا است و می‌گوید این ارز هنوز به جایگاه واقعی خود در بازار کریپتو دست نیافته است. به همین جهت به Alameda اجازه داده که حدود 1.2 میلیارد دلار ارز سولانا را خریداری کند. هم اکنون شرکت تجاری ورشکسته حدود 48.6 میلیون واحد از توکن سولانا را در اختیار دارد. این رقم نشان‌دهنده 65% از کل توکن‌های استیک شده و 8.75% از کل موجودی سولانا است.

این اتفاق یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های سال 2022 است که موجب شد این رمزارز از لیست 10 ارز برتر بازار خارج شود و سرمایه‌گذاران سرمایه زیادی را از دست بدهند.

تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال سولانا

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال 2023

رمزارز سولانا در ابتدا با قیمت 0.8 دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله شد. پس از آن کمترین قیمتی که این رمزارز ثبت کرده است مربوط به همان اوایل فعالیتش، می 2020 می‌شود که کاهش قیمت تا 0.5 دلار را تجربه کرد. با وجود تمامی نوسانات موجود در بازار، این ارز از نیمه سال 2020 تا نوامبر 2021 درگیر یک روند صعودی بلندمدت شد. در اواخر این روند و در کمتر از 4 ماه، سولانا توانست از قیمت 22 دلار به بالاترین سقف تاریخی خود، 260 دلار برسد.

خیلی شرایط خوبی بود اگر این روند همچنان ادامه داشت؛ اما بعید است دارایی دیجیتالی پیدا شود که همیشه درحال‌رشد باشد. پروژه سولانا نیز از این قاعده مستثنی نیست و رویدادهای اقتصادی نظیر سیاست‌های فدرال رزرو و جنگ روسیه با اوکراین، روی این ارز دیجیتال نیز تأثیر گذاشت. تمامی این موارد موجب شد که سولانا در سال 2022 به همراه بسیاری از ارزهای دیجیتال نظیر بیت‌کوین، اتریوم و بایننس کوین در باتلاقی نزولی به دام افتادند.

آینده پروژه سولانا در سال 2023 به چه عواملی بستگی دارد؟

شبکه سولانا از پروژه‌های متنوع دیفای پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم‌ها در زمینه‌های مختلفی نظیر استیکینگ، قرض و وام‌دهی، معاملات مشتقه مبادله ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. این موارد و دیگر پروژه‌هایی که سولانا در حوزه‌های گیمینگ با بازار nft دنبال می‌کند، هر چقدر بیشتر شوند و محبوبیت بیشتری کسب کنند، موجب رشد سولانا می‌شوند.

از میان پروژه‌های زیادی که در شبکه سولانا توسعه داده شده‌اند، می‌توان به صرافی غیرمتمرکز سروم (Serum)، برنامه سلامت‌محور استپ ‌اِن (STEPN) برای کسب درآمد از طریق دویدن و پروتکل اودیوس (Audius)، که در زمینه پخش غیرمتمرکز موسیقی کار می‌کند، اشاره کرد.

قابلیت‌های گوناگون بک بلاک‌چین فرصت‌های رشد بیشتری را در اختیار آن قرار می‌دهد. در مواقعی پیش‌آمده که اکثر ارزهای دیجیتال در روند نزولی بوده‌اند؛ اما سولانا وضعیتی صعودی داشته، علت چنین اتاقی تنوع کاربری بلاک‌چین سولانا است. برای مثال ممکن است کسب درآمد از بازی‌های متاورسی یا خرید nft طرف‌داران زیادی پیدا کند، به دلیل اینکه سولانا از این موارد در شبکه خود میزبانی می‌کند، موجب رشد آن می‌شود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال SOL

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال 2023

تیم توسعه‌دهنده سولانا ادعا می‌کند که راهی برای حل مشکل شبکه پیدا کرده است و وعده تراکنش‌های سریع با کارمزدهای پایین را در سال 2023 داده است. چنانچه سولانا بتواند به وعده‌های خود عمل کند در سال 2023 قیمت این توکن می‌تواند بین 23.98 تا 29.53 دلار نوسان کند.

سرعت تراکنش و میزان رشد و موفقیت پروژه سولانا با تعدادی از رقبایش برابری می‌کند. چنانچه این رمزارز در معرض تورم و موارد آسیب‌پذیر دیگر قرار بگیرد قیمت آن ممکن است تا 18.53 دلار کاهش پیدا کند. به طور متوسط نیز در فشارهای خریدوفروش قیمت به 23.98 دلار خواهد رسید.

آینده ارز سولانا از نگاه سایت های معتبر

برخی از سایت‌های معتبر در باره آینده ارز دیجیتال سولانا در سال 2023 پیش‌بینی‌های متفاوتی را ارائه کرده‌اند. در ادامه به بررسی این پیش‌بینی‌ها می‌پردازیم.

پیش بینی قیمت سولانا در سال 2023 از نظر CoinCodex

این پلتفرم آینده بسیار خوبی را برای این پروژه متصور است و معتقد است قیمت سولانا تا پایان سال 2023 به 63 دلار می‌رسد.

پیش بینی آینده SOL در سال 2023 از نظر DigitalCoinPrice

این سایت روند سولانا را در سال 2023 همچنان صعودی پیش‌بینی می‌کند. بر اساس داده‌های تاریخی پیش‌بینی قیمت سولانا از سوی این پلتفرم نشان می‌دهد که این توکن می‌تواند در حدود 33.41 دلار در سال 2023 معامله می‌شود.

آینده سولانا در سال 2023 از نظر Wallet Investor

پلتفرم ولت اینوستور درباره آینده سولانا در سال 2023 اصلاً خوش‌بین نیست و معتقد است این پروژه سال خیلی سختی را ممکن است داشته باشد. این پلتفرم معتقد است تا پایان سال 2023 قیمت این توکن به کمتر از 1.93 دلار کاهش پیدا می‌کند.

جمع بندی نهایی

بازارهای مالی به‌خصوص کریپتوکارنسی بسیار پرنوسان هستند به همین دلیل پیش‌بینی آینده یک ارز دیجیتال اصلاً کار راحتی نیست. در برخی مواقع یک تحلیلگر معروف یا یک سایت معتبر ممکن است نظر خود را تغییر دهند و سناریو جدیدی را برای آینده ارز دیجیتال موردنظر متصور شوند. در این مقاله با وجود همه ابهاماتی که درباره آینده سولانا وجود دارد سعی کردیم با نگاهی به اخبار و اطلاعات منتشر شده، پیش‌بینی مختصری از آینده این ارز دیجیتال داشته باشیم. اما بهتر است برای نگاهی دقیق‌تر به آینده این توکن، تحلیل‌های افراد دیگر را درباره آینده سولانا بررسی کنید.

4/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، مجله خبری بازدید 1,892 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php