کد خبر : 65213 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

پاسخ دندان شکن دانشجو به استاد!

دانشجویی سر کلاس فلسفه نشسته بود. موضوع درس درباره خدا بود. استاد پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که صدای خدا را شنیده باشد؟ کسی پاسخ نداد. استاد دوباره پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که خدا را لمس کرده باشد؟ دوباره کسی پاسخ نداد. استاد برای سومین …

پاسخ دندان شکن دانشجو به استاد!

دانشجویی سر کلاس فلسفه نشسته بود. موضوع درس درباره خدا بود.

استاد پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که صدای خدا را شنیده باشد؟ کسی پاسخ نداد.

استاد دوباره پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که خدا را لمس کرده باشد؟ دوباره کسی پاسخ نداد.

استاد برای سومین بار پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که خدا را دیده باشد؟ برای سومین بار هم کسی پاسخ نداد. استاد با قاطعیت گفت: با این وصف خدا وجود ندارد.

دانشجو به هیچ روی با استدلال استاد موافق نبود و اجازه خواست تا صحبت کند. استاد پذیرفت. دانشجو از جایش برخواست و از همکلاسی هایش پرسید: آیا در این کلاس کسی هست که صدای مغز استاد را شنیده باشد؟ همه سکوت کردند.

آیا در این کلاس کسی هست که مغز استاد را لمس کرده باشد؟ همچنان کسی چیزی نگفت.

آیا در این کلاس کسی هست که مغز استاد را دیده باشد؟

وقتی برای سومین بار کسی پاسخی نداد، دانشجو چنین نتیجه گیری کرد که استادشان مغز ندارد!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب بازدید 641 بار
دیدگاهتان را بنویسید

عاطفه در تاریخ 6 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

ایول پژمانی……………………..!

پژمان در تاریخ 6 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

چه کنیم دیگه گفتم یکم قفسمو بشکنم

عاطفه در تاریخ 5 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

چه عجب داداشی ما تو پیجای دیگه هم اومد …………خوش اومدی دادا……………!!!!!

پژمان در تاریخ 5 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

البته این داستان به این شکل نیست و با تغییراتی گفته شده
جالبشم اینه که اون دانشجو البرت اینیشتین بود.

آیناز در تاریخ 5 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

اره منم یه شکل دیگه اشو خونده بودم فکر کنم اون جالبتر از این بود

علیرضا در تاریخ 5 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

دوست عزیز من نوشتتونو خوندم تقریبا با هاتون هم نظرم ما قبل از اسلام هم فرهمگ بالایی داشتیم
من فرزند کوروشم چرا خودمو در عقاید الکی گرفتار کنم ،مگر پیش از اسلام ایرانی نبوده؟؟وگه اون زمان فرهنگ نداشتیم ؟غیر از اینه که ما زمانهای گذشته خیلی فرهنگمون بالاتر از الان بوده؟خیلی موقعیت اجتماعیمون تو دنیا بالاتر بوده؟جواب با خودته فکر کن لطفا!!!
الان چی داریم هر چی داریم از گذشتمونه
از پدرانمونه ،لطفا ساده نباشین

عاطفه در تاریخ 4 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

امیر جون یکم روون تر حرف بزن ما که نمی فهمیم تو چی میگی…..خب تا به خوام ارتباط این حرفاتو با مذهب در بیارم فسیل شدم فدات شم……..

امیر در تاریخ 4 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

-تا چه حدی میتوان یک ماده را به دوقسمت تقسیم کرد ؟
– رکورد دو 100متر دیگر جابجا نخواهد شد ؟
– بهینه سازی مصرف سوخت موتورها تا کی ادامه دارد ؟
– روشهای تربیتی انسانها چقدر تغییر کرده است آیا در همین حال باقی خواهد ماند ؟
– کامپیوتر اولیه با قابلیتهای کم به اندازه یک خونه بزرگ جا میگرفت حالا چی ؟
تغییرات و پیشرفت و دقت در تمام زمینه ها غیر از مذهب روندی عادی و درست داشته است ، چرا در مذهب (مذهب یعنی راه رفتن ) انجماد حاکم بوده هر چند انسانهای شجاع کم نبوده اند که در صدد آب کردن یخ آن برآمده اند ؟ انسان همانطور که در عصر موتور های بخار نماند در عصر تیرو کمان و شمشیر نماند از این هم گذر خواهد کرد هرچند بهای سنگینی باید پرداخت اما نور خورشید را نمیتوان بطور کامل و برای همیشه مهار کرد .
ادامه دارد …

عاطفه در تاریخ 4 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

خخخخخخخخخخخ
راس میگیا داداش محمدمو یادم رفت بگم.

آیناز در تاریخ 4 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

اره میر خان منم با عاطفه جون موافقم فقط هضم حرفات یکم سخت بود . به زبون خودمانی بگی خیلی بهترها . اخه این حرفهای فیلسوفانه زیاد هم جالب نیست

عاطفه در تاریخ 4 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

امیر جان هرچند نفهمیدم چی گفتی اما اینو میدونم که بچه های این سایت خیلی گلن از علی اقای گل که مدیر سایته بگیر تا به تازه واردا که شما باشی……من نمیدونم شما چه مشکلی داری اما این حقو داری که دیدگاهتو بگی و منم شجاعت تو رو ستایش میکنم…..تو این پیجا راحت باش حرف دلتو بگو شاید ماهم کاری از دستمون بر بیاد ….خوشحال میشیم به عنوان خواهر برادرای مجازیت کاری کرده باشیم……..
موفق باشی داداش امیدوارم بیشتر اسمتو تو کامنتا ببینم

ali در تاریخ 4 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

آبجی داداش مسعود و محمد فراموش کردیا!!

امیر در تاریخ 3 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

شجاعت جسارت و امانتداری مدیر سایت را که کامنت مرا چاپ کرد می ستایم ، و اما صحبت در مورد خدا : از وقتی که دوازده سال بیشتر نداشتم و کارتون دختر کبریت فروش رو دیدم همیشه به این فکر میکردم که چرا ؟ و از پس این چرا به هزاران چرای دیگر میرسیدم و هر دری راکه میزدم و یاری می جستم هرکدام به اندازه وسعت عقل خویش و بظاعتی که داشت بیشتر مرا در هزارتوی رسیدن به جواب سرگردان ولی مشتاق میکرد (روزها فکر من این بود و شبها سخنم ازکجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا میروم آخر ننمایی وطنم ) تا اینکه پس از اتلاف و صرف عمر گرانمایه و آزمون و خطا و گریبان دریدن و سر به بیابان گذاشتن و رد و قبول کردن بدو بی را گفتن و کلنجار رفتن با خود و خواندن این کهنه کتاب که نه آغازی داشت و نه پایانی، بارها افتادم و برخواستم قهریدم و آشتی کردم گریستم و نالیدم و به این نتیجه رسیدم که :(هر آنچه در این زیر گفته میشود افکار انسانی است که عضوی از مجموعه هشت میلیاردی است و نشان دهنده یک هشت میلیاردم واقعیت و شاید حقیقت انسانهاست که من به آن رسیده ام تکرار میکنم رسیده ام اما اعتقادی به آن ندارم چون هر کس را تصوری است از خدای و من کسی هستم از هر ) تا فردا صبور باشید مهربانان .

عاطفه در تاریخ 3 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

اره شاید عقل انسان با پزشکا و اطبا اثبات شده باشه اما همون پزشک از کجا اومده اطلاعاتشو از کی گرفته؟؟؟؟اگه مغز انسان با پزشکو این دنگ و فنگا اثبات شده وجود خدا که خیلی راحت تر اثبات میشه فقط کافیه کمی چشمامونو باز تر کنیم….مامیگیم معجزه نیست اما جز اینه که رویش گل و زنده شدن درختا تو بهار خودش یه معجزس؟؟؟؟نه داداش همین که این دنیا داره با نظم می چرخه و یهو صبحت شب نمیشه میشه به و جود خدا یی توانا پی برد…..
و اما امام حسین….قبول دارم بیشتر ادما تو عزاداری برای خودشون گریه میکنن تا امام حسین…و هر انسانی توانایی اینو داره که نه تنها بهتر از حسین بلکه بهتر از تمامی او لیا خدا باشه….فقط اخلاص باید داشته باشه تا فریب شیطانو نخوره….واما……….!درسته این دنیا در حال تغییر اما همه ی ما ادما حتی اون مسیحی یا یهودی و همه ی ادیان مختلف …همه وهمه …..چیزایی رو دارن که براشون مقدس …..هیچ به این فک کردی اگر ما این مقدساتو نداشتیم زندگی ارزش الان رو برامون نداشت؟؟؟؟؟؟؟
مقدسات خوبه اما تا جایی که نگی عیسی پسر خداست یاایلیاخود خداست…………..!
من تا حالا کامنتام انقد طولانی نمیشد …..همه ی دوستان ببخشید که سر گیجه گرفتید

امیر در تاریخ 3 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

ماهمه میدانیم که در سر نسان مغز وجود دارد این موضوعی اثبات شده است براساس اعمال جراحی و تشریح هایی که انجام شده این موضوع قطع به یقین اثبات شده است و هیچ ربطی به اثبات وجود خدا ندارد و سفسته ای بیش نیست ـ و اما خدا : عارفان ایرانی صدها سال پیش با درایت و عقلانیت خویش در قالب شعر و داستان (داستان سی مرغ مثال بارزی از آنهاست ) به ما نشان میدهد که همه موجودات جزئی از خدا هستند و همه باهم در ارتباطیم (شعر بنی آدم اعضای …) به خود آیید و وظیفه خود را به گردن خدای توهمی که ساخته ترس است نیندازید ، برای حسین گریه نکنید برای خود گریه کنید که میتوانید بهتر از حسین باشید و به خود آیید و چیزی را مقدس نشمرید که هر چه در عالم است در حال تغییر است و شایسته تعقل .

آیناز در تاریخ 3 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

اتفاقا همین که میگی وجود مغز به اثبات رسیده خودش یکی از هزاران هزار دلیل بر وجود افریدگاری تواناست دیگه . خود مغز که هنوزم که هنوزه بیشتر قسمتهاش شناخته نشده با این همه پیچده گی هاش به خودی خود به وجود نیومده که. آره همه چیز در حاله تغییره ولی فکر نکنم در مقدس بودن حسین شکی باشه واین عشق به حسین تغییر کنه.

مسعود در تاریخ 6 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

امیر عزیز سلام
ما افریده شدیم تا از نظر عقلی و فکری به کمال برسیم و مهمترین دلیل افریده شدن انسان این بود که خداوند میخواست شناخته شود.
شناختی که ما انسان ها هر کدام به طریقی این راه رو پیدا می کنیم . کسی فیزیکدان است از طریق علم خود. ریاضی دان ، شاعر و عارف . پزشک ….
یکی از راه های شناخت خدا نگاه کردن به خود است که چه عالم و حیکم و قادر بوده که توانسته چنین موجودی (انسان )د خلق کند.
پس هزاران هزار دلیل برای اثبات خدا وجود دارد .
حسین یک انسانی بود که از خود گذشت برای اینکه در مقابل باطل به ایستد گریه به حسین برای زخمهاش نیست گریه برای حسین بخاطر مظلومیت اوست.

عاطفه در تاریخ 2 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

واااااااای عالی بود….محمد جان دستت مرسی خیلی قشنگ بود

aida در تاریخ 2 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

جالب بود .مرسی. ولی خدا رو شاید نشه لمس کرد ولی میشه از اعماق وجود حسش کرد و اگه صداش کنی قطعا پاسخ میده

نیلو در تاریخ 2 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

بله جالب و تکراری………….!ولی بازم میسی………….!

آیناز در تاریخ 2 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

ههههههههههههههههههههههه جالب بوداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

css.php