کد خبر : 267000 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۸

واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص پذیرفتنی نیست

واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص پذیرفتنی نیست گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست. به گزارش میهن فال به نقل از مهر، هادی هاشمیان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهارکرد: با اقداماتی که …

واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص پذیرفتنی نیست

واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص پذیرفتنی نیست

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست.

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، هادی هاشمیان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهارکرد: با اقداماتی که انجام شده، مردم و دستگاه های اجرایی نسبت به تخریب جنگل و قطع درختان حساس شده اند و تخریب آن ها را به دستگاه های متولی گزارش می کنند اما درباره مراتع این حساسیت وجود ندارد.

هاشمیان افزود: متاسفانه در استان، شاهد هستیم برخی افراد شبانه  ده ها هکتار  از مراتع را شخم می زنند و کشت و کار می کنند و زمانی گزارش به ما به می رسد که این مراتع حسابی آسیب دیده اند.

وی با بیان این که به گواه کارشناسان خطر ریزگرد بیخ گوش گلستان است از سمن ها دعوت کرد برای فرهنگ سازی و حساسیت مردم به موضوع حفظ مراتع هم ورود کنند.

هاشمیان به موضوع غیرقانونی واگذاری اراضی دولتی هم اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی در واگذاری زمین های دولتی باید افرادی را که در قالب تعاونی هستند و تاکنون از تسهیلات دریافت زمین بهره مند نشده اند را اولویت قرار دهد.

وی بیان کرد: واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست و دادگستری در برخورد با متخلفان تعارف ندارد.

هاشمیان در ادامه سخنان خود ، بار دیگر از دستگاه های دولتی خواست تا پایان امسال برای املاک و زمین هایی که در اختیار داندر سند بگیرند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین علل زمین خواری و تعرض به زمین های دولتی و منابع طبیعی، سند نداشتند این  زمین ها است.

رئیس کل دادگشتری گلستان گفت : امسال ادارات تعیین تکلیف اراضی دولتی و ملی در اولویت قرار کار خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان هم از تشکیل پلیس انفال خبر داد و گفت: پلیس انفال از نمایندگان دستگاه ها برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شده و می توانند  بدون نیاز به حکم دادگاه هر جا سازه ای بدون مجو.ز در مراحل اولیه ساخت و ساز بود  تخریب کنند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: خلاهای قانونی و مشخص نبودن محدوده وظایف دستگاه ها،  فرصتی برای سودجویان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی فراهم کرده بود که با تشکیل پلیس انفال این مشکل را برطرف کردیم.

3/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : اخبار استانها ، اخبار روز ، مجله خبری بازدید 430 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php