کد خبر : 98422 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

هندوانه به شرط چاقو نگیرید!

جمال ناصحی مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان افزود: همزمان با فصل گرما، فروش و خرید انواع میوه های رنگارنگ به ویژه هندوانه بیش از گذشته افزایش می یابد و در این میان لزوم توجه مردم به نکاتی اهمیت بسزایی دارد. وی یادآورشد: خرید هندوانه به شرط چاقو هم اکنون …

جمال ناصحی مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان افزود: همزمان با فصل گرما، فروش و خرید انواع میوه های رنگارنگ به ویژه هندوانه بیش از گذشته افزایش می یابد و در این میان لزوم توجه مردم به نکاتی اهمیت بسزایی دارد.

هندوانه به شرط چاقو نگیرید!

وی یادآورشد: خرید هندوانه به شرط چاقو هم اکنون بیش از گذشته در میادین و گذرگاه های شهری مشاهده می شود و این میوه آبدار و خوشرنگ مسافران و رهگذران را به دلیل گرمای هوا بیشتر به خود جذب می کند.

ناصحی افزود: بر خلاف تصور عموم، پوست هندوانه به دلیل تماس مستقیم با سطح زمین انواع میکروب ها و آلودگی ها را دارد و هنگام خرید هندوانه به شرط چاقو این میوه بدون شستشوی سطح آن برش داده شده و آلودگی های سطح آن به داخل میوه منتقل می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن برای آبیاری این نوع محصول از منابع فاضلاب استفاده می شود و این روند به مراتب آلودگی های میکروبی آن را افزایش می دهد.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، گفت: بسیاری از مردم پس از خرید هندوانه بدون شستن آن نسبت به برش و سپس مصرف اقدام می کنند که متاسفانه در این فرآیند آلودگیهای موجود در سطح پوست هندوانه مشکلات گوارشی و بیماری های اسهالی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند.

وی، یادآورشد: بر این اساس به عموم مردم توصیه می شود پس از خرید هندوانه و قبل ازمصرف با مایع ظرفشویی نسبت به شستشوی آن اقدام کنند.

به گفته این مسوول هم اکنون یک مورد بیماری شدید اسهالی مشکوک در اثر مصرف هندوانه آلوده در زنجان گزارش شده است که توجه به این موضوع مهم بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 293 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php