کد خبر : 91798 تاریخ انتشار : جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵

هزار و یک دلیل برای مصرف هندوانه

خواص بی شمار هندوانه را بخوانید تا با خوردن آن از سلامت بدن برخوردار شوید. قلب و عروق و استخوان بهداشت لیکوپن موجود در هندوانه برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است و در حال حاضر به عنوان یک عامل مهم برای سلامت استخوان شناخته شده است. مصرف مقدار …

خواص بی شمار هندوانه را بخوانید تا با خوردن آن از سلامت بدن برخوردار شوید.

هزار و یک دلیل برای مصرف هندوانه

قلب و عروق و استخوان بهداشت

لیکوپن موجود در هندوانه برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است و در حال حاضر به عنوان یک عامل مهم برای سلامت استخوان شناخته شده است. مصرف مقدار زیادی از هندوانه همچنین با بهبود عملکرد قلبی عروقی در ارتباط است.

کاهش چربی های بدن

نشان داده شده است سیترولین در هندوانه باعث کاهش تجمع چربی در سلول های چربی است. سیترولین یک اسید آمینه است که به کلیه ها نیز کمک می کند.

سلامت کلیه ها

هندوانه ادرار آور طبیعی است که باعث افزایش جریان ادرارمی شود و به کلیه ها کمتر فشار می آید.

عضله و عصب پشتیبانی

هندوانه سرشار از پتاسیم است، هندوانه الکترولیت طبیعی بزرگ است و در نتیجه باعث تنظیم عملکرد اعصاب و عضلات بدن می شود.

قلیایی تشکیل دهنده

هندوانه اثر قلیایی دارد خوردن مقدار زیاد مواد قلیایی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های ناشی از یک رژیم غذایی با اسید بالا می شود.

بهبود چشم بهداشت

هندوانه یک منبع فوق العاده از بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و خوردن آن کمک می کند تا رنگدانه ها در شبکیه چشم تولید شوند ومانع شب کوری شود. ویتامین A نیز باعث حفظ سلامت پوست، دندان ها، بافت اسکلتی و نرم، و غشاهای مخاطی میشوند.

پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، التیام زخم ها

میزان ویتامین C در هندوانه تعجب آورتر بالا است. ویتامین C در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از طرفی ویتامین C باعث بهبود زخم نیز می شود و باعث تولید بافت همبند جدید می شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 338 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php