کد خبر : 205923 تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

نکته هایی کوتاه و مفید در مورد انتخاب همسر

میهن فال: سوال: مختصری در مورد معیارهای انتخاب همسر بفرمایید. پاسخ انتخاب همسر نیازمند به مهارت هایی است : ۱- مشخص کردن راه و هدف در زندگی تا راه انتخاب نشود انتخاب همراه معنایی ندارد. ۲- انتخاب معیارها با توجه به اهدافی که در زندگی انتخاب کرده ایم. ۳- در …

میهن فال:

نکته هایی کوتاه و مفید در مورد انتخاب همسر

سوال:

مختصری در مورد معیارهای انتخاب همسر بفرمایید.

پاسخ

انتخاب همسر نیازمند به مهارت هایی است :

۱- مشخص کردن راه و هدف در زندگی تا راه انتخاب نشود انتخاب همراه معنایی ندارد.

۲- انتخاب معیارها با توجه به اهدافی که در زندگی انتخاب کرده ایم.

۳- در مسیر انتخاب باید عقل حاکم باشد. پس باید انتخاب عاقلانه داشته باشیم البته احساس مهم است ولی احساسی که عقل فرمانده ی آن باشد.

۴- گفتگوی قاعده مند خواستگاری

۵- تحقیق قاعده مند که مکمل خوبی برای گفتگوی خواستگاری است.

۶- مشاوره

۷-تضرع و توسل به خدا.

در مرحله ی انتخاب همسر سخت گیری بد نیست البته سخت گیری به این معنا که من حساس باشم و کسی را پیدا کنم که مثل من زندگی کند و دغدغه هایش همسو با دغدغه های من باشد. زیرا شما می خواهید با او زندگی کنید.

نکته هایی کوتاه و مفید در مورد انتخاب همسر

الان یک جوان برای خرید تلفن همراه چند روز وقت می گذارد و وسواس به خرج می دهد. نتیجه ی اشتباه ما در خرید یک تلفن همراه، نهایت ضرر مادی است. زندگی شوخی نیست و انسان باید یک همسر تا آخر عمر انتخاب کند.

پس این حرف منطقی است که بگوییم: برای انتخاب همراه در زندگی ابتدا باید راه انتخاب شود. اگر ما راه خودمان را ندانیم چطور می توانیم یک همراه برای خودمان انتخاب کنیم ؟

من یکی از مدافعان پایین آوردن سن ازدواج هستم ولی معتقدم که انسان باید به هنگام ازدواج کند نه زود هنگام. به هنگام ازدواج کردن یعنی رسیدن به اندازه ای از رشدها .

یکی از اصلی ترین رشدها برای ازدواج این است که انسان بداند در زندگی چکاره است و می خواهد کجا برود. اگر در زندگی راه زن و شوهر یکی نباشد زندگی به مسابقه ی طناب کشی تبدیل می شود و هر کس طناب را به طرف هدف خودش می کشد و نتیجه این می شود که یا طناب پاره می شود یا یکی آنرا به طرف خودش می کشد.

جام

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ازدواج ، سبک زندگی بازدید 395 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php