کد خبر : 30076 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱:۰۰

نکاتی ساده اما مفید برای جوان ماندن

داشتن پوست جوان و شاداب آرزوی هر زنی است و اگر چشمه جوانی کشف شده بود خانمها حاضر بودند هرچه دارند بدهند تا جرعه ای از آن بنوشند، اما متاسفانه چنین چشمه ای وجود ندارد، اما این به آن معنا نیست که شما نمیتوانید پوست شادابی داشته باشید و یا …

داشتن پوست جوان و شاداب آرزوی هر زنی است و اگر چشمه جوانی کشف شده بود خانمها حاضر بودند هرچه دارند بدهند تا جرعه ای از آن بنوشند، اما متاسفانه چنین چشمه ای وجود ندارد، اما این به آن معنا نیست که شما نمیتوانید پوست شادابی داشته باشید و یا طراوت جوانی خود را حفظ کنید. با استفاده از روشهای زیر پوست زیبا و جوان را به خود هدیه دهید.

نکاتی ساده اما مفید برای جوان ماندن

پاکسازی

عمل پاکسازی پوست یک فرآیند مهم است که باعث جوانی پوست میشود. پوست صورت در طول شبانه روز مقادیر زیادی چربی، گرد و خاک ، آرایش و مواد مختلفی را جذب میکند که تنها استفاده از یک پاک کننده مناسب میتواند به زدودن آنها کمک کند. هرشب ابتدا صورت خود را با پاک کننده مناسبی تمیز کرده و سپس با آب ولرم آن را بشوئید.

لایه برداری

با استفاده از یک اسکراپ ملایم یک یا دوبار در هفته میتوانید پوستی نرم و صاف را تجربه کنید . لایه برداری به شما کمک میکند تا سلولهای مرده از سطح پوست پاک شده و مرطوب کننده ها به راحتی از طریق منافذ پوست جذب شوند.

رطوبت رسانی

بالا رفتن سن باعث از دست رفتن رطوبت پوست میشود. در نتیجه پوسته ها، چین و چروک و خطوط ریز روی صورت پدیدار میشوند. با استفاده از مرطوب کننده میتوانید پوسته ها، چروک ها و خطوط نازک را از بین ببرید. بنابراین قبل از آرایش و بعد از تمییز کردن پوست هر روز از لوسیونهای مرطوب کننده استفاده کنید.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

به وسیله ضد آفتاب پوست خود را از گرما و آفتاب محافظت کنید. چرا که آفتاب و گرما باعث پیر شدن زودتر از موعد پوست میشوند. سعی کنید استفاده از ضد آفتاب برای شما به صورت یک عادت درآید و حتی در روزهای ابری و زمستانی نیز ضد آفتاب را فراموش نکنید.

تغییر شیوه زندگی

علاوه بر موارد یاد شده اتخاذ یک سبک زندگی سالم موثرترین راه برای حفظ درخشش و زیبایی و جوانی پوست است. اجتناب از سیگار کشیدن ، مصرف میوه و سبزیجات ساده، ورزش روزانه و خواب مناسب نیز در این مبحث اهمیت ویژه ای دارند. با رعات این نکات جوانی را به خود هدیه دهید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 409 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php