کد خبر : 39957 تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

نکاتی در مورد انتخاب لپ تاپ دانشجویی

شاید برای شما پیش آمده باشد که نیاز به لپ تاپ را در محیط درسی و دانشگاهی خود احساس کرده باشید و قصد خرید آن را داشته باشید که البته این خرید یک خرید معمولی نیست و بسته به نوع استفاده هر فرد متفاوت است. زمان زیادی به آغاز فصل …

شاید برای شما پیش آمده باشد که نیاز به لپ تاپ را در محیط درسی و دانشگاهی خود احساس کرده باشید و قصد خرید آن را داشته باشید که البته این خرید یک خرید معمولی نیست و بسته به نوع استفاده هر فرد متفاوت است.

نکاتی در مورد انتخاب لپ تاپ دانشجوییزمان زیادی به آغاز فصل پاییز و شروع مدارس و دانشگاه ها باقی نمانده است. بیشتردانش آموزان و دانشجویان برای استفاده از اینترنت و انجام امور درسی خود نیاز به یک لپ تاپ مناسب دارند. اگر شما نیز قصد دارید برای اولین بار یک لپ تاپ مخصوص محیط تحصیل خریداری کنید، به نکات زیر توجه کنید.

گام اول در خرید یک محصول الکترونیکی مانند لپ تاپ، تعیین نیازهای اولیه و اساسی است. برای مثال ممکن است برای فردی، طول عمر باتری یکی از فاکتورهای مهم در خرید یک لپ تاپ باشد و برای فردی دیگر قدرت پردازنده در اولویت نخست قرار گیرد.

آن چه نیاز دارید

1 – طول عمر زیاد باتری:مهم نیست که در چه مقطعی تحصیل می کنید، اما ممکن است از صبح تا شب مجبور به استفاده از لپ تاپ به صورت ممتد و بدون امکان اتصال آن به برق باشید. اگر جزو این گروه هستید، پیشنهاد می کنیم یک لپ تاپ مجهز به نسل چهارم پردازنده های چند هسته ای اینتل موسوم به هسول را خریداری کنید. برای تشخیص این پردازنده ها کافی است شماره مدل آن ها را بررسی کنید.به گزارش pc world ،شماره مدل پردازنده های این نسل در محدوده 4000 قرار دارد. به عنوان مثال پردازنده Core i3-4010U یکی از همین پردازنده هاست.

2 – وزن و حجم کم:کیف و کوله پشتی یک دانش آموز یا دانشجو پر است از کتاب ها و جزوات درسی گوناگون. در این شرایط باید به فکر خرید لپ تاپی سبک و کم حجم بود. تبلت های جدید با قابلیت اتصال صفحه کلید ، می توانند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ باشند. البته همواره باید قیمت و قابلیت های نرم افزاری این محصولات را مد نظر قرار داد.

3 – صفحه کلید راحت:اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که کاغذ و قلم را به طور کامل از برنامه درسی خود حذف کرده اید و قصد دارید تمام امور خود را با استفاده از ماوس و صفحه کلید انجام دهید، باید حتما راحتی صفحه کلید لپ تاپ مورد نظر خود را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین بسیاری از صفحه کلیدهای جدید طوری طراحی شده است که کمترین میزان آسیب را برای دست و مچ کاربر داشته باشد.

4 – صفحه نمایش بزرگ برای انجام کارهای گوناگون به صورت هم زمان:هیچ چیزی سخت تر از کار با چند برنامه مختلف به صورت هم زمان در یک صفحه نمایش کوچک نیست. فرض کنید قصد دارید هم زمان با نگارش یک متن در برنامه Word ، به موسیقی گوش کنید و ایمیل خود را نیز چک کنید؛ انجام این کارها در یک صفحه نمایش کوچک واقعا آزار دهنده است. به گزارش zoomit ،برای راحت انجام دادن این گونه کارها، پیشنهاد می کنیم یک لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 14 اینچ و یا بزرگ تر خریداری کنید.

5 – گارانتی و خدمات پس از فروش: بسیاری از تولید کنندگان مطرح لپ تاپ، هیچ نمایندگی معتبری در ایران ندارند و ارائه گارانتی از طرف آن ها به معنی دریافت پشتیبانی از شرکت اصلی نیست. بیشتر شرکت هایی که خود را نماینده رسمی شرکت های بزرگ معرفی می کنند، تنها یک وارد کننده عمده هستند و هیچ ارتباطی با شرکت تولید کننده محصول ندارند. در ضمن موارد بی شماری وجود دارد که گارانتی لپ تاپ را به طور کامل باطل می کند . پس بهتر است در انتخاب لپ تاپ دقت کافی را به خرج دهیدتا بعدمجبور به استفاده از خدمات پس از فروش آن نشوید.

6 – نرم افزارهای امنیتی:در این بخش، 2 نوع نرم افزار امنیتی وجود دارد. اولین گروه نرم افزارهایی مانند نورتون، مک آفی، کسپراسکای و… است که رایانه شما را از گزند ویروس ها و بدافزارها حفظ می کند. البته بیشتر این نرم افزارها رایگان نیست اما گزینه های رایگان خوب نیز در بین آن ها پیدا می شود. برای مثال نرم افزار Avast و Microsoft Security Essentials از جمله این برنامه هاست.گروه دوم نرم افزارهایی است که رایانه شما را از گم یا دزدیده شدن حفظ می کند، نرم افزارهایی مانند GadgetTrakو Hidden از این دسته است.پیشنهاد می کنیم تا از هر گروه پیشنهادی، یک نرم افزار را روی لپ تاپ خود نصب کنید.

آن چه نیاز ندارید

1– پردازنده های چهار هسته ای: استفاده از پردازنده هایی با هسته های پردازشی بیشتربه طور قطع لذت بخش خواهد بود. اما اگر واقع بین باشیم، یک دانش آموز یا دانشجو، به چنین پردازنده ای نیازی ندارد. هسته های پردازشی بیشتر هنگامی قدرت اصلی خود را به رخ می کشند که بخواهید اموری مانند ویرایش صدا و تصویر راانجام دهیدکه به قدرت پردازشی زیاد نیاز دارند. اگر از لپ تاپ تنها در اموری مانند نگارش، وب گردی و انجام کارهای معمولی استفاده می کنید، یک لپ تاپ دو هسته ای نیاز شما را به طور کامل برآورده خواهد کرد. همچنین استفاده از این پردازنده ها باعث خواهد شد طول عمر باتری شما تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند.

2 – کارت گرافیک مجزا:بیشتر لپ تاپ های امروزی علاوه بر دارا بودن یک پردازنده گرافیکی متوسط که روی پردازنده اصلی قرار گرفته است، از یک کارت گرافیک قدرتمند، برای انجام اموری مانند بازی برخوردارهستند. اگر قصد خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی رادارید، پیشنهاد می کنیم با صرف هزینه به مراتب کمتر، یک رایانه رومیزی مخصوص این کار یا یک کنسول بازی خریداری کنید. استفاده از کارت گرافیک با قدرت بیشتر، نه تنها منجر به افزایش نمرات درسی شما نخواهد شد، بلکه طول عمر باتری را تا حد زیادی کاهش می دهد. فراموش نکنید که مدرسه و دانشگاه جای بازی کردن نیست.

3 – درایو حالت جامد (SSD):سرعت این حافظه ها در مقایسه با حافظه های مکانیکی بسیار بیشتر است. البته نباید فراموش کرد که قیمت آن ها نیز به مراتب بیشتر از حافظه های معمولی است. البته با توجه به این که حافظه های SSD، هیچ بخش متحرکی ندارند، در صورت وارد شدن ضربه، اطلاعاتشان از بین نخواهد رفت. البته در شرایط فعلی خرید این نوع حافظه پیشنهاد نمی شود زیرا ارزان ترین لپ تاپ های مجهز به حافظه SSD، تنها 128 گیگابایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد.

4 – صفحه نمایش لمسی:ویندوز 8 مایکروسافت به طور کامل برای استفاده در صفحات نمایش لمسی بهینه سازی شده است، اما یک دانشجو می تواند به راحتی از این قابلیت صرف نظر کند. می توان با استفاده از ماوس و صفحه کلید نیز با ویندوز 8 کار کرد. بنابراین نیازی نیست پول خود را صرف این نوع لپ تاپ ها کنید. به جای آن می توانید تمرکز خود را روی مواردی همچون پردازنده، حافظه رم و حافظه ذخیره سازی بگذارید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دانستنی ها ، سرگرمی بازدید 290 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نگار در تاریخ 23 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

احسان من که میدونم این بازی فرشته زیر سر خودت بود خیلی مصنوعی بازی میکنی

ناشناس در تاریخ 23 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

سلاااااااااااااااااااام به همگی((نیلو؛یگانه؛سها؛رویا؛عسل؛سمیه؛تینا؛فرشته؛شادی؛نگار؛))دیگه حضورذهن ندارم وبقیه بچه ها

دلم خیلی خیلی واستون چوچولو شده بود همگی خوب هستین

اینترنت لامصبم قطع شده بود…

css.php