کد خبر : 100551 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

نوشیدن آب در این زمان ممنوع!

نوشیدن آب در این زمان ممنوع! برای اینکه مواد غذایی بهتر جذب بدن شوند، از مصرف آب فراوان قبل، حین و بعد از غذا پرهیز شود. به گزارش میهن فال به نقل از سرویس علمی جام نیوز، نباید قبل، حین و بعد از صرف غذا آب فراوان نوشید. نوشیدن آب …

نوشیدن آب در این زمان ممنوع!

نوشیدن آب در این زمان ممنوع!

برای اینکه مواد غذایی بهتر جذب بدن شوند، از مصرف آب فراوان قبل، حین و بعد از غذا پرهیز شود.

به گزارش میهن فال به نقل از سرویس علمی جام نیوز، نباید قبل، حین و بعد از صرف غذا آب فراوان نوشید. نوشیدن آب همزمان با غذا سبب می‌شود مواد غذایی به خوبی جذب بدن نشود و انسان دچار سوءهاضمه شود. نوشیدن آب فراوان همراه غذا یا بعد و قبل صرف غذا موجب می‌شود تا آنزیم‌های گوارشی رقیق شده و غذا به خوبی هضم نشود.

نیم ساعت قبل از صرف غذا و یک ساعت بعد از آن نباید آب فراوان نوشید چرا که مانع جذب کامل غذا شده و انسان دچار سوءهاضمه می‌شود. به کودکانمان بیاموزیم که قبل، حین و بعد از غذا آب فراوان ننوشند. ورزش و پیاده روی را به بهانه گرمای هوا کنار نگذاریم و حتماً در زمانی که هوا خنک می‌شود پیاده روی و تحرک داشته باشیم.

آب یخ در ماه رمضان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، مصرف آب یخ منجر به اختلال در هضم و مشکلات گوارشی در روزه داران می‌شود. وشیدن زیاد آب و سریع خوردن دو ضرر دارد، وقتی آب به میزان زیاد و به یکباره خورده شود این امر موجب می شود تا آب در بدن پخش نشده و در لابه لای سلول‌ها جای نگیرد و به سرعت نیز از طریق ادرار دفع شود. همچنین سلول‌ها از مواد زاید شسته نمی‌شود و این مواد در آنها باقی می ماند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 358 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php