کد خبر : 11719 تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰

نظر متفاوت آیت‌الله روحانی درباره استفاده از رایتل

در پی راه‌اندازی نسل سوم اپراتور تلفن همراه (رایتل) و بحث‌های مطرح شده پیرامون آن، آیت‌الله سیدمحمد صادق روحانی در پاسخ به استفتائی نظر خود را در رابطه با استفاده از امکانات این تکنولوژی اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، متن استفتاء و نظر آیت‌الله روحانی به شرح زیر است: …

نظر متفاوت آیت‌الله روحانی درباره استفاده از رایتل

در پی راه‌اندازی نسل سوم اپراتور تلفن همراه (رایتل) و بحث‌های مطرح شده پیرامون آن، آیت‌الله سیدمحمد صادق روحانی در پاسخ به استفتائی نظر خود را در رابطه با استفاده از امکانات این تکنولوژی اعلام کرد.

 

به گزارش ایسنا، متن استفتاء و نظر آیت‌الله روحانی به شرح زیر است:

“اخیرا اپراتور جدید تلفن همراه به نام رایتل فعالیت خود را آغاز کرده است. این اپراتور علاوه بر ارتباط صوتی، امکان ایجاد ارتباط تصویری را بین طرفین مکالمه فراهم می‌سازد. همچنین به واسطه این اپراتور، مشترکین می‌توانند انواع تصاویر و فیلم‌ها را برای همدیگر ارسال کنند. با ذکر این خصوصیات خواهشمند است بفرمائید که راه‌اندازی و استفاده مردم از این امکانات اشکال دارد یا خیر؟”

پاسخ آیت‌الله روحانی (مدظله العالی):

«بسمه جلت اسمائه؛ استفاده از تلفن همراه با امکانات فوق‌الذکر بلااشکال است و این قبیل امکانات را که نوشته‌اید از طریق اینترنت نیز در دسترس عموم مردم می‌باشد و موجب حرمت نمی‌شود، البته مردم در استفاده از این امکانات باید حدود شرعی را رعایت نموده و مخصوصا خانم‌ها به حفظ حجاب و مساله محرم و نامحرم مقید باشند، همچنین لازم است شرکت ارائه دهنده امکانات تلفن همراه برای دفع مفاسد احتمالی مقرراتی را وضع نموده و نظارت بیشتری را اعمال نماید.»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 382 بار
دیدگاهتان را بنویسید

یک هموطن در تاریخ 1 اسفند 1391 گفته : پاسخ دهید

سلام ، تمامی این موارد تکنولوژی ، اینترنت ، فیس بوک و همه و همه ، راههایی هستند برای زندگی های بهتر و معنویات و دراین میان نیت ما انسانها ، در مورد استفاده از اینها خیلی مهم است .
تمامی این موارد ، مثل یک دریا هستند ، که اگر شنا ندانیم ، در آن غرق خواهیم شد . لذا از این وسایل ، باید به نحو خوب و انسانی استفاده شده و باعث سوءاستفاده خود و دیگران از زندگی های خصوصی یکدیگر نشویم.
از طریق این وسایل برای گنده گویی ها ، خود را برتر و بزرگ دیدن ها ، خودپسندی ها و مردم آزاری ها و خلاف اخلاقیات شرع و اجتماع و انسانها ، استفاده نکنیم
و کل مطلب اینکه ، انشاءالله به یاد خداوند باشیم و خدمت به خود و مردم را از یاد نبریم .

css.php