کد خبر : 256268 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

نشانه های بالا بودن میزان پروتئین در بدن شما

نشانه های بالا بودن میزان پروتئین در بدن شما پروتئین‌ها نوعی از مواد مغذی هستند که مصرف آنها در رژیم روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است و در ساخت برخی هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی‌بادی‌ها مفیدند. بخش اعظم پروتئین‌ها در منابع گیاهی و حیوانی مختلف از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، …

نشانه های بالا بودن میزان پروتئین در بدن شما

نشانه های بالا بودن میزان پروتئین در بدن شما

پروتئین‌ها نوعی از مواد مغذی هستند که مصرف آنها در رژیم روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است و در ساخت برخی هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی‌بادی‌ها مفیدند. بخش اعظم پروتئین‌ها در منابع گیاهی و حیوانی مختلف از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، غذاهای دریایی، لوبیا و نخود، تخم‌مرغ، فرآورده‌های فرآوری‌شده سویا و دانه‌های خوراکی یافت می‌شود. اما ممکن است مقدار خیلی زیادی در روز، از این ماده خوب دریافت کنید ، مخصوصا اگر مصرف بیش از حدی از پروتئین دارید و یا رژیم غذایی با پروتئین بالایی مانند آبتین یا پائولو داشته باشید پس تا اینجا متوجه شدید که با بالا رفتن میزان پروتئین در بدن شما تغییراتی رخ خواهد داد.

اغلب گرسنه هستید:

زمانی که زمان زیادی بین وعده های غذایی شما میگذرد، ممکن است حس کنید لب بالاییتان فر خورده و صبرتان تمام شده ؛ ممکن است اسم این حالت را “گرسنگی” بنامید، اما یک متخصص تغذیه ممکن است سوال کند که شما چند گرم پروتئین در روز دریافت کرده اید. دکتر مک موردی گفت:”بدون کربوهیدرات کافی، قند بدن شما کاهش می یابد و شما به اندازه کافی سروتونین که عامل تنظیم روحیه است، ایجاد نمی کند و باعث می شود که شما ‘گرسنه’ شوید”. اگر شما حس کردید که اعصابتان کم کم دارد از حالت تعادل و آرامش خارج می شود پس باید بیشتر حواستان به این مسئله باشد. دکتر مک موردی میان وعده هایی مانند ماست یونانی همراه میوه های توت ها، رشته ها و تکه های پنیر همراه میوه، هوموس همراه با آجیل ها، برای تثبیت قند خون و خلق و خوی شما پیشنهاد می شود.

انگار مغزتان را مه گرفته:

افت انرژی بعد از ظهر و احساس خستگی برای کار روزانه ممکن است باعث شود شما به یک قهوه و یا یک میان وعده نیاز پیدا کنید، اما مقدار پروتئینی که دریافت می کنید ممکن است در سیستم شما باعث چشم خیره بماند و افکارتان را به بی ربط و ناسازگار سازد. دکتر ایکر توضیح میدهد:”مغز مه آلود، به طور کلی، ممکن است از پروتئین بیش از حد نیز باشد، زیرا کمبود قند برای مغز می تواند باعث انقباض و کوچک شدن مغز شما شود.” دکتر مک موردی میگوید:”کربوهیدرات ها سوخت اصلی و انرژی مغز است، کمبود آن باعث میشود تمرکز کاری سختی شود.”. مطمئن شوید که میان وعده های سالم شما بین ناهار و شام تعادل خوبی را از کربوهیدرات و پروتئین داشته باشند، و احساس سیری خواهید کرد.

حس و حال بدی دارید

شاید شما قبل از خواب با شریک زندگی خود مشاجره و بحثتان گرفته یا در مورد ارائه پروژه کاریتان مضطرب هستید، اما اگر از دنده چپ از خواب بیدار شوید، ممکن است از مصرف زیاد پروتئین خود را سرزنش کنید. ایمر می گوید:”وقتی ما پروتئین خیلی زیادی می خوریم، اغلب کربوهیدرات کافی نگرفته ایم، مانند رژیم های پر پروتئین و کم کربوهیدراتی، و اینکه مغز ما در واقع از شکر موجود در کربوهیدرات استفاده می کند.”.باید چه کنید؟

راه حل آسان این است که تشخیص دهید هنگامی که ما مقدار زیادی از کربوهیدرات ها را جایگزین پروتئین ها می کنیم، تفاوت ها را از بین ببریم ، نیازی به درست کردن پیتزا برای خوب شدن حالتان نیست به جای آن، کربوهیدرات هایی مانند:میوه ها، ماست، برنج قهوه ای و کل بلغور جو دوسر را استفاده کنید.

شما به شدت تشنه هستید:

یکی دیگر از شاخص هایی که ممکن است با مصرف پروتین زیاد ،تجربه کنید ،میل مستمر به آب است.در واقع، پروتئین بیش از حد ،می تواند باعث کار کردن زیاد کلیه ها شود، تا پروتئین های اضافی را دفع کند و همچنین نیتروژن حاصل از متابولیسم پروتئین را از بدن خارج کند، بنابراین شما بیش از حد ادرار می کنید و در نهایت می تواند کلیه های شما را به طور کامل خراب کند.

نشانه های بالا بودن میزان پروتئین در بدن شما

شما در حال افزایش وزن هستید:

درست است که داشتن رژیم غذایی با پروتئین بالا، می تواند گرسنگی شما را برطرف سازد، اما اگر بیش از حد به یک از سمت هرم بروید، ممکن است شما مقیاس خود را اشتباه انتخاب کرده باشید. دکتر مک کوردی میگوید:”این در صورتی اتفاق می افتد که شما در حال خوردن پروتئین حیوانی بیش از حد و یا بیش از حد کم خوردن پروتئین باشید. گوشت ،اغلب به معنای چربی اضافی و همچنین کالری است ؛ بعضی افراد به پروتئین شکر اضافه می کنند و می گویند که با این کار مزه اش بهتر می شود.” در طول زمان، مصرف بیش از حد کالری، چربی، شکر، یا پروتین باعث افزایش وزن می شوند.”

برای تغییر وعده های غذایی خود در جهت غذاهای سالم تر شدن و ایجاد تعادل در میزان پروتئین بدن تان ، دکتر مک موردی می گوید:

“هدف برای وعده های غذایی متعادل که شامل پروتئین بدون چربی، غلات کامل، میوه و سبزیجات است.” به عنوان یک قاعده کلی، او اضافه می کند، نیمی از بشقاب شما باید سبزیجات و میوه جات باشد، یک چهارم بشقاب باید پروتئین باشد،و یک چهارم باید نشاسته یا غلات سبوس دار باشد.

داشتن چرخه هضم قابل اعتماد و قابل اطمینان باعث می شود که شما به طور کلی احساس سلامت بیشتری داشته باشید و مسائل و مشکلات معده را به حداقل برسانید با این حال، اگر میزان پروتئین شما بیش از حد بالا باشد، ممکن است ، برای سالم ماندن به مراقبت هایی نیاز پیدا کنید.اگر بیش از حد رژیم خود را با پروتئین پر کنید، ممکن است بدن شما فاقد فیبر موجود از غلات و سبزیجات شود،فیبر برای هضم مهم است ، در نبودش، ممکن است مشکلات گوارشی و یبوست را تجربه کنید. هدف، دریافت 25 گرم فیبر روزانه از مواد غذایی مانند غلات کامل (و ماده مورد علاقه دکتر مک کوردیبلغور جو دوسر و کوینولا)، سبزیجات، و میوه است.

برای نجات چه کاری باید انجام دهید؟

البته ساده ترین پیشنهاد این است که از پروتئین کمتر استفاده کنید. مهم است به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم ،زیرا سنگ کلیه نیز می تواند از مصرف پروتئین بالا نیز ایجاد شود.دکتر ایمر میگوید:” بسته به عواملی دیگر، هنگامی که کلیه خود را بیش از حد بکار می اندازید، خطر ابتلا به سنگ کلیه در کسانی که سابقه قبلی دارند ،به این نوع که جذب فرم های خاصی از کلسیم را دارند و سنگ هایشان بیشتر به رنگ سبز هستند، به طرز شگفت انگیزی افزایش می یابد!”.

شما تنفس خیلی بد بویی دارید:

زمانی که متوجه شدید زمانی که شما می خندید، همه با شما نمی خندند- یا همکارانتان خودشان را عقب می کشند، وقتی که کنار شما در یک جلسه دیداری نشسته اند، و شما تعجب خواهید کرد که چه اتفاقی افتاده.این یک شکایت شایع از کسانی است که رژیم غذایی بد دارند. و به این دلیل است:مقدار زیادی از گوشت نه تنها به شما بوی خوشی نخواهد داد، بلکه نتیجه آن یک دهان بد بو خواهد بود.

مک کوردی می گوید:”مغز و بدن شما با کربوهیدرات ها کار می کنند، بنابراین وقتی کربوهیدرات کافی به آنها نمی رسد، بدن شروع به استفاده از چربی به عنوان سوخت و تولید کتون ها می کند، که می تواند بوی دهان شما را مانند پاک کننده لاک ناخن کند.” او می افزاید:این می تواند برای افراد دیابتی بسیار خطرناک باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 704 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php