کد خبر : 8923 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰

نرخ‌ جدید لباسشویی و خشکشویی

رییس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی تهران گفت: در نرخ‌گذاری جدید قیمت‌ها دستخوش افزایش شده است که البته هم‌چنان برای اعضای اتحادیه رضایت‌بخش نیست. ابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جدیدترین نرخ اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی مربوط به آبانماه امسال است که تقریبا با طرح جدید نرخ‌گذاری که به …

رییس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی تهران گفت: در نرخ‌گذاری جدید قیمت‌ها دستخوش افزایش شده است که البته هم‌چنان برای اعضای اتحادیه رضایت‌بخش نیست.

نرخ‌ جدید لباسشویی و خشکشوییابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جدیدترین نرخ اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی مربوط به آبانماه امسال است که تقریبا با طرح جدید نرخ‌گذاری که به پنج اتحادیه واگذار شده است مصادف شد. در حال حاضر اتحادیه دیگر قصد ندارد نرخ جدید اعلام کند و تا پایان سال با نرخ آبانماه به فعالیت می‌پردازد.

وی هم‌چنین ادامه داد: نرخ‌های جدید زمانی بررسی شد که قیمت دلار ۱۷۰۰ تومان بود و هنگام تایید و ابلاغ نرخ‌گذاری جدید، نرخ دلار ۲۲۰۰ تومان بود. در حال حاضر که زمان اجرای این نرخ‌گذاری است قیمت دلار به ۳۲۰۰ تومان رسیده است و چون برخی مواد شوینده از جمله پرکلر اتیلن با دلار خریداری می‌شود، نرخ‌گذاری‌های جدید باز هم چندان منطقی نیست.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: خشکشویی‌ها پرکلر اتیلن را با قیمت بسیار بالایی خریداری می‌کند که متاسفانه جنس چینی این محصول در بازار زیاد شده و این محصول بی کیفیت باعث بیماری‌های بینایی کارکنان خشکشویی‌ها شده است.

رییس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی تهران ادامه داد: دیگر مواد شوینده و محصولات جانبی هم‌چون دارو‌های لکه‌گیری، نایلون و چوب‌لباس ۱۰۰ تا ۱۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی نرخ‌گذاری سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده را غیرکارشناسی دانست و گفت: نرخ‌گذاری‌ها بنا بر درجه‌بندی واحد‌های زیر نظر اتحادیه برای سه درجه اعلام شده است که در نرخ‌گذاری تنها هزینه‌ی شست‌وشوی ساده و اتو آورده شده است و هزینه‌ی دیگر فعالیت‌ها هم‌چون لکه‌گیری و کاور توافقی است.

رجب‌زاده گفت: لباسی که در خشکشویی شسته می‌شود حتما باید اتو شود، اما واحد‌ها موظف هستند لباس شسته‌شده مردم را تنها اتو کنند.

رییس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی تهران در مورد ایراد‌های احتمالی در شست‌وشو بیان کرد: اگر ایرادی پیش آید شورای حل اختلاف اتحادیه کاملا نظارت می‌کند و نظر کارشناسی خود را ارائه می‌دهد. بیشتر خرابی‌ها مربوط به پوسیدگی البسه است اما نباید از ضعف در شست‌ و شو غافل شویم. برای نمونه می توان به خرابی پرده اشاره کرد که به دلیل آفتاب خوردگی و گرد‌ و خاک ناشی از استفاده طولانی مدت با شست‌و‌شو در ماشین لباسشویی از بین می روند.

وی ادامه داد: مسئولان واحدهایی که برای دریافت مجوز به اتحادیه مراجعه می کنند پس از شرکت در آزمون های اتحادیه و دریافت امتیاز قبولی برای آنها جواز صادر خواهد شد.

رجب‌زاده با بیان این‌که بیشتر تخلفات در زمینه خرابی لباس و گرانی قیمت‌ها توسط واحد‌های بدون جواز صورت می‌گیرد، به شست‌وشوی انواع لباس‌، کیف و کفش، عروسک، پتو، پرده و تمام اجناس پارچه‌ای اشاره و اظهار کرد: بحث سخت‌شویی در میان نیست و تنها بحث تک‌شویی در میان است که برخی پوشاک مانند لباس و کیف و کفش که از پوست و چرم تولید‌ شده‌اند باید جدا از هم شسته شوند که مواد شوینده و وقت زیادی را به خود اختصاص می دهند.

رییس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی تهران در پایان گفت: تمام هزینه‌هایی که مشتری برای فعالیت‌هایی خارج از شست‌وشو و اتو ساده لباس باید بپردازد کاملا توافقی است.

به گزارش ایسنا، نرخ واحدهای درجه ۳ مصوب ۱۰ آبان ۱۳۹۱ به شرح زیر است:

(نرخ ها به تومان است)

 

ردیف نوع البسه قیمت خشکشویی و اتو اتو
۱ کت و شلوار ۴۷۰۰ ۲۲۰۰
۲ کت ۳۱۵۰ ۱۴۵۰
۳ شلوار ۱۶۰۰ ۸۰۰
۴ بلوز ۱۶۰۰ ۸۰۰
۵ بارانی بدون آستر ۳۶۵۰ ۱۶۰۰
۶ مانتو ۳۲۵۰ ۱۴۵۰
۷ پیراهن ۱۶۰۰ ۸۰۰
۸ پالتو ۵۲۰۰ ۲۲۰۰
۹ کاپشن ۳۶۵۰ ۱۶۰۰
۱۰ اورکت ۴۴۵۰ ۲۲۰۰
۱۱ دامن ۱۶۰۰ ۸۰۰۰
۱۲ پرده پارچه ای(هرمتر مربع) ۱۴۵۰ ۴۰۰
۱۳ پرده توری(هر متر مربع) ۶۵۰ ۲۵۰

 

نرخ واحد‌های درجه ۲

 

ردیف نوع البسه قیمت خشکشویی و اتو اتو
۱ کت و شلوار ۶۱۰۰ ۲۷۰۰
۲ کت ۳۹۵۰ ۱۷۵۰
۳ شلوار ۲۲۰۰ ۹۵۰
۴ بلوز ۲۲۰۰ ۹۵۰
۵ بارانی بدون آستر ۴۶۰۰ ۲۲۰۰
۶ مانتو ۳۸۰۰ ۱۶۵۰
۷ پیراهن ۲۲۰۰ ۹۵۰
۸ پالتو ۶۱۰۰ ۲۶۰۰
۹ کاپشن ۴۶۰۰ ۲۰۰۰
۱۰ اورکت ۶۱۰۰ ۲۶۰۰
۱۱ دامن ۲۲۰۰ ۹۵۰
۱۲ پرده پارچه ای(هرمتر مربع) ۱۸۰۰ ۴۰۰
۱۳ پرده توری ۷۰۰ ۳۵۰

 

نرخ واحد‌های درجه ۱

 

ردیف نوع البسه قیمت خشکشویی و اتو اتو
۱ کت و شلوار ۸۲۰۰ ۳۸۰۰
۲ کت ۵۴۰۰ ۲۵۰۰
۳ شلوار ۲۸۰۰ ۱۳۰۰
۴ بلوز ۲۸۰۰ ۱۳۰۰
۵ بارانی بدون آستر ۵۸۰۰ ۲۶۰۰
۶ مانتو ۴۹۵۰ ۲۵۰۰
۷ پیراهن ۲۸۰۰ ۱۳۰۰
۸ پالتو ۸۴۰۰ ۳۶۵۰
۹ کاپشن ۵۷۰۰ ۲۶۰۰
۱۰ اورکت ۷۲۵۰ ۳۲۰۰
۱۱ دامن ۲۸۰۰ ۱۳۰۰
۱۲ پرده پارچه ای(هرمتر مربع) ۲۲۰۰ ۵۰۰
۱۳ پرده توری ۹۰۰ ۵۰۰

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 501 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php