کد خبر : 77646 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

نخستین گوشی ساخته شده به شکل پازل +عکس

گوگل نخستین گوشی جهان با قابلیت جدا شدن همه قطعات از یکدیگر را با قیمت ۵۰ دلار در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه کند.  گوشی هوشمند ویژه گوگل با قابلیت جدا شدن تمامی قطعات که با نام Project Ara شناخته می‌شود، اوایل سال ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی خواهد شد.شرکت گوگل …

گوگل نخستین گوشی جهان با قابلیت جدا شدن همه قطعات از یکدیگر را با قیمت ۵۰ دلار در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه کند.
نخستین گوشی ساخته شده به شکل پازل +عکس
 گوشی هوشمند ویژه گوگل با قابلیت جدا شدن تمامی قطعات که با نام Project Ara شناخته می‌شود، اوایل سال ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی خواهد شد.شرکت گوگل در حال تکمیل نخستین گوشی هوشمند جهان با قابلیت جدا شدن همه قطعات از یکدیگر است و این روزها می‌کوشد گوشی یاد شده را با قیمت ۵۰ دلار در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه کند.این شرکت بزرگ اینترنتی که پیش از این پروژه خود را در شرکت موتورولا دنبال می‌کرد، پس از واگذاری موتورولا به شرکت لنوو همچنان طرح Project Ara را در اختیار دارد.قیمت ارزان ۵۰ دلار برای مدل ویژه‌ای از این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که قابلیت‌های پایه‌ای دارد و امکان پشتیبانی از شبکه Wi-Fi را نیز فراهم می‌‌کند.
نخستین گوشی ساخته شده به شکل پازل +عکس

هر بخش دیگری که کاربران بخواهند به گوشی اضافه کنند هزینه اضافی را شامل می‌شود و بر این اساس می‌توان گفت که از این گوشی در زمان ورود به بازار مدل‌های مختلف موجود خواهد بود.گروه “پروژه‌ها و فناوری‌های پیشرفته” وابسته به شرکت گوگل به روزنامه تایم توضیح داد که Project Ara در سه اندازه مختلف وارد بازار می‌شود و از گوشی هوشمند جیبی گرفته تا فبلت کامل و پیشرفته را تحت پوشش قرار می‌دهد.این گروه توضیح داده است که با وجود جدا شدن همه قطعات از یکدیگر و ارتقا آنها بدون نیاز به هرگونه تخصص،‌ تغییر اندازه گوشی‌ها ممکن نمی‌باشد.

پیش‌بینی شده است Project Ara بر پایه استخوان‌بندی و سیستم داخلی ویژه‌ای عرضه شود که داخل شرکت گوگل به تولید رسیده است.

با این اتفاق گوگل می‌تواند کنترل پلتفرم اصلی گوشی را در اختیار بگیرد.

گفته می‌شود که مدل مفهومی ساخته شده از Project Ara بدنه ۹.۷ میلیمتری دارد که البته قرار است برای مدل نهایی از باتری پرتوان‌تر و پرقدرت‌تر استفاده شود.

همچنین، قرار است که مدل نهایی با ضخامت کمتر از ۱۰ میلیمتر وارد بازار شود.گوشی هوشمند Project Ara با سلیقه و نیاز همه کاربران سازگار می‌شود و بر این اساس، شرکت گوگل امکان پشتیبانی از چاپگرهای سه‌بعدی را هم برای آن در نظر گرفته است.

شرکت گوگل که این روزها تمرکز زیادی بر بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی دارد، در آینده نزدیک Project Ara را به صورت رسمی معرفی می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار تکنولوژی ، مجله خبری بازدید 436 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php