کد خبر : 14359 تاریخ انتشار : جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۴:۰۶

میزان وام خرید و ساخت مسکن در سال 1392

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام خرید مسکن در سال 92 همچنان 20 میلیون تومان است ولی وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان افزایش یافته است. علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و تونل این پروژه گفت: در سال 1392 که از سوی …

میزان وام خرید و ساخت مسکن در سال 1392

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام خرید مسکن در سال 92 همچنان 20 میلیون تومان است ولی وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و تونل این پروژه گفت: در سال 1392 که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال “حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی” نامگذاری شده است، تلاش داریم پروژه هایی حماسه ساز مسکن مهر در کشور افتتاح شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن مهر فاز 8 دره بهشت، انبوه سازان، فاز 11 کوزو و پروژه تونل و تقاطع های غیر هم سطح دراین مناطق در حال اجرا است.  در سال گذشته کلنگ 93 هزار واحد مسکونی مسکن مهر پردیس به زمین خورد و اینک شاهد رشد قابل توجهی در این پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: خدماتی همچون آب، برق، گاز، فاضلاب، مراکز آموزشی، مراکز تجاری، تفریحی و مسجد به طور کامل و همزمان در راستای پروژه مسکن مهر این شهر در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این واحد ها در سال 92 تحویل متقاضیان خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های عظیم مسکن مهر به همین میزان در پرند و نیز 50 هزار واحد مسکونی در هشتگرد برای شهروندان استان البرز و مردم شهر تهران در حال ساخت است که از آخرین فناوری های روز بهره می برد و با شتاب بسیار در حال اجرا است.

نیکزاد گفت: در 22 ماه گذشته شهرداری تهران 402 هزار واحد مسکونی در شهر تهران مجوز صادر کرده است و ما نیز حدود 205 هزار واحد در سه شهر پردیس با 93 هزار واحد، پرند با 95 هزار و مابقی آن نیز در شهر اندیشه در حال آماده سازی است که با فراهم سازی تمامی خدمات و تاسیسات زیربنایی و روبنایی در سال جدید با توجه به پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب، افتتاحیه های حماسه سازی را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: وام خرید مسکن همچنان 20 میلیون تومان است؛ اما وام ساخت مسکن تا 50 میلیون تومان افزایش یافته است. این در حالی است که در سال گذشته 200 هزار واحد روستایی و 720 هزار واحد شهری تحویل مردم شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل در سال 1391 تصریح کرد: 8 هزار وسیله نقلیه عمومی نوسازی و 18 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی 245 دستگاه لوکوموتیو، واگن مسافری و باری نیز در سال گذشته وارد ناوگان ریلی کشور شد. همچنین 7000 کیلومتر راه روستایی و بزرگراه و راه آهن و فاز اول توسعه بندرشهیدرجایی در سال گذشته به پایان رسید.

نیکزاد گفت: ظرفیت کانتینری بنادر در سال گذشته به 7،1 میلیون کانتینر افزایش یافت و حدود 402میلیون نفر – مسافر و 269 میلیون تن بار هم جابه جا شد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی 245 دستگاه لکوموتیو، واگن مسافری و باری نیز در سال گذشته وارد ناوگان ریلی کشور شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 372 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php