کد خبر : 20626 تاریخ انتشار : جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰

موزاییک با شن، گوش ماهی و صدف

آیا می‌توان به این آثار نقاشی گفت؟ ظاهرا، نقاشی به نظر می‌رسند، ولی در عمل این آثار یک کار موزاییک است. این آثار با استفاده از شن، ماسه، صدف و گوش ماهی دریا به صورت برجسته کار شده‌اند. به نظر بسیار زیبا و غیر قابل باور می‌آیند. اینطور نیست؟ این …

آیا می‌توان به این آثار نقاشی گفت؟ ظاهرا، نقاشی به نظر می‌رسند، ولی در عمل این آثار یک کار موزاییک است. این آثار با استفاده از شن، ماسه، صدف و گوش ماهی دریا به صورت برجسته کار شده‌اند. به نظر بسیار زیبا و غیر قابل باور می‌آیند. اینطور نیست؟

این آثار متعلق به سوتلانا ایوان چینکو، یک نقاش معاصر  و چیره دست اوکراینی است. این نقاش اوکراینی با استفاده از مواد کاملا طبیعی دست به خلق چنین آثاری زده است. این رنگ‌های که می‌بینید همه طبیعی و متعلق  به خود طبیعت ماسه، صدف و گوش ماهی‌های ساحل دریای سیاه هستند که توسط این هنرمند، جمع آوری شده‌اند.

او می‌گوید؛ اگر کنار این  موزاییک‌ تابلو‌ها قرار بگیرید، حتما صدای دریا و ماهی‌ها را خواهید شنید. همچنین، طراوت موج‌های دریا و هوای ابری، طوفانی و… دریا را حس خواهید کرد. چرا که مواد تشکیل دهنده این آثار همه زنده و از دل دریا جمع شده‌اند.

بافت این نقاشی‌ها از بافت شن، صدف و گوش‌ماهی‌های دریا الهام گرفته شده‌اند. همه چیز در راستای زندگی طبیعت، کار شده است نه در مخالفت با آن… به همین خاطر این آثار حس خوبی به انسان می‌دهند.

این کار نیاز به صبوری و خلاقیت بسیار دارد. حس هنرمند برای جمع‌آوری، ترکیب تکه‌ها و قرار دادن آنها به صورت یک مجموعه کامل، بسیار ژرف و لطیف باید باشد. به آثار نگاه کنید، چه می‌بینید پیچیدگی و بافتی منسجم که در نهایت به زیبای ژرف منجر شده است.

موزاییک با شن، گوش ماهی و صدف

چهره با ابهت یک شیر پنهان در یک بیشه زار…

موزاییک با شن، گوش ماهی و صدف

چهره پوشیده یک زن سوار کار

موزاییک با شن، گوش ماهی و صدف

گربه وحشی به گل‌هایی که با صدف درست یا نقاشی شده‌اند به صورت برجسته توجه کنید…

موزاییک با شن، گوش ماهی و صدف

چهره هنرمند نامی موسیقی، بتهون

موزاییک با شن، گوش ماهی و صدف

زرافه‌های زیبا در غروب آفتاب

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : تصاویر ، جالب و دیدنی بازدید 319 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php